پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
استاندار اردبیل گفت: جابه‌جایی هرگونه دام سبک و سنگین مستلزم نظارت و صدور مجوز دامپزشکی است و خروج دام مولد از استان اردبیل تا اطلاع ثانویه ممنوع است.
شعارسال:استاندار اردبیل گفت: جابه‌جایی هرگونه دام سبک و سنگین مستلزم نظارت و صدور مجوز دامپزشکی است و خروج دام مولد از استان اردبیل تا اطلاع ثانویه ممنوع است.

اکبر بهنام‌جو امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار داشت: به منظور پیشگیری از افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز و سفید جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه‌های مرتبط باید دام‌های زنده را پلاک‌گذاری و در مورد انتقال از مبدا به مقصد آگاهی کامل داشته باشد.

وی در مورد کسانی که خوراک دام و نهاده‌های دامی را با ارز دولتی خریداری و به قیمت آزاد می‌فروشند گفت: باید در اسرع وقت این موارد شناسایی و دلیل افزایش قیمت دام زنده در بازار مشخص شود.

بهنام‌جو بیان کرد: با وجود اینکه استان اردبیل مازاد تولید در گوشت قرمز و مرغی دارد اما به مثابه سایر نقاط کشور افزایش قیمت وجود دارد باید بررسی و در جلسات آینده تصمیم گیری شود.

استاندار اردبیل میزان سرانه مصرف را 11.5 تن دانست و تصریح کرد: استان اردبیل یکی از قطب‌های دامپروری با گوشت و دام درجه یک محسوب می‌شود و 15 هزار تن نسبت به جمعیت و مازاد تولید است و کمتر از 700 تن گوشت قرمز منجمد به منظور تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

ویبا بیان اینکه باید میزان مصرف و تولید نیازسنجی شود، گفت: انتقال دام در داخل استان و خرید و فروش برای مصرف داخلی بلامانع است و طبق مصوبه این کارگروه باید نظارت دستگاه های متولی افزایش یابد تا حدالامکان مردم استان دچار مشکل نشوند.

بهنام‌جو افزود: طبق آمار ارائه شده توسط جهاد کشاورزی 250 مورد دامداری صنعتی که غالبا پرواربندی و تولید گوشت قرمز است وجود دارند که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

استاندار اردبیل از نصب ایکس‌ری در گمرک بیله‌سوار خبر داد و افزود: عملکرد گمرک بیله‌سوار با 24 ساعته شدن مناسب ارزیابی می‌شود و با نصب این دستگاه میزان دقت در کنترل افزایش می‌یابد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سبلان، تاریخ انتشار7 بهمن 97 ، کدخبر: 79905، sabalaneh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین