پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با نظارت و پایش مستمر بیماری دام و طیور در استان گزارش نشده و هیچ بیماری همه‌گیری در منطقه نداریم.

شعارسال : صادق صالحی شامگاه پنج شنبه در حاشیه گردهمایی اعضای هیئت‌علمی موسسه رازی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما به‌صورت مستمر بیماری‌های دام و طیور را رصد می‌کنیم و در حال حاضر هیچ بیماری همه‌گیری در سطح استان نداریم.

وی افزود: در خصوص بیماری آنفولانزا نیز لازم به تأکید است که این بیماری متفاوت از بیماری حاد پرندگان یا آنفولانزای مرغی است و در خصوص ابتلا به آنفولانزا نیز هیچ گزارشی به دست ما نرسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان از کاهش بیماری تب برفکی به‌عنوان یکی از بیماری‌های استراتژیک دام در سال جاری به نسبت سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: ما در سایر بیماری‌های تک‌گیر نیز شاهد کاهش میزان ابتلا هستیم.

صالحی ازجمله دلایل کاهش بیماری را اقلیم سردسیر منطقه و کنترل ورود و خروج دام عنوان و اضافه کرد: درعین‌حال با حمایت و همکاری دامپزشکی کشور و جهاد کشاورزی میزان ابتلا به بیماری‌های دامی به تبعیت از وضعیت کشوری کاهش یافته است.

* تأمین نیمی از واکسن طیور از موسسه رازی

وی در خصوص میزان تأمین دارو و واکسن‌های دامی از موسسه رازی ادامه داد: در اغلب بیماری‌های دام ازجمله آبله، شاربون، تب مالت و تب برفکی ما از واکسن‌های این موسسه استفاده می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان با اذعان به تأمین نیمی از واکسن طیور از موسسه رازی متذکر شد: کمبودی از بابت واکسن برای واکسیناسیون دامن نداریم.

به گفته صالحی در حال حاضر شرکت خصوصی نماینده موسسه رازی برای توزیع واکسن در استان اردبیل فعال است و نیاز استان به این شکل تأمین می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالي مبنی بر ظرفیت استان برای ایجاد شعبه موسسه رازی اضافه کرد: به دلیل اینکه دولت نمی‌تواند مستقیماً در سرمایه‌گذاری وارد شود ما از حضور بخش خصوصی در صدور انواع مجوزها استقبال می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان با اذعان به حمایت مسئولان استانی از فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیانی ازجمله رازی بیان داشت: درصورتی‌که تقاضای در این خصوص طرح شود حاضر به پیگیری هستیم.

* ساماندهی کشتار غیرمجاز در اردبیل

صالحی در پاسخ به سؤالی در خصوص ساماندهی کشتار غیرمجاز بابیان اینکه با صدور احکام بازدارنده بخش قابل‌توجهی از کشتار غیرمجاز به کنترل درآمده است، افزود: هرچند کشتار غیرمجاز به صفر نرسیده اما پیگیریم تا به‌صورت کامل متوقف شود.

وی بابیان اینکه شکایاتی از شهرستان پارس‌آباد در خصوص کشتار غیرمجاز به دامپزشکی استان رسیده است، ادامه داد: قرار است اکیپ‌های بازرسی تقویت شود که اکیپ‌ها متشکل از بهداشت، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های متولی است.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین از بهره‌برداری از کشتارگاه سرعین تا سال آینده خبر داد و اضافه کرد: کد رهگیری ویژه گوشت مرغ نیز در تمامی کشتارگاهی طیور بر روی بسته‌بندی آن درج می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار جمعه 27 آذر 1394 ، کد مطلب : 3002727 : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
دام های روستای ما که متاسفانه دو مورد مبتلا شده بودند. اما به موقع متوجه شدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین