پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۹۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دیماه میزان صادرات غیرنفتی از بندر شهید رجایی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

شعارسال: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دیماه میزان صادرات غیرنفتی از بندر شهید رجایی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید وزیر کشور از بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در این مدت 31 میلیون و 601 هزار تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات غیرنفتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

وی میزان واردات کالای غیرنفتی به بندر شهید رجایی در بازه زمانی مذکور را هشت میلیون تن اعلام کرد و افزود: این میزان واردات کالای غیرنفتی در همسنجی با مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی از ابتدای امسال تا پایان دیماه بیش از 71 میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 رصد افزایش یافته است.

عفیفی پور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با تمام توان از توسعه صادرات غیرنفتی حمایت می کند، تصریح کرد: یکی از سیاست های مهم کشور در رسیدن به توسعه پایدار، اقتصاد پویا و بخصوص تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش توسعه صادرات غیر نفتی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه تمامی تعهدهای بندر شهید رجایی در زمینه اشتغالزایی به صورت 100درصدی محقق شد.

عفیفی پور اظهار کرد: تاکنون در بندر شهید رجایی برای جمعیتی افزون بر یک هزار و 370 نفر شغل در قالب طرح های سرمایه گذاری و عمرانی ایجاد شده است.

بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

این بندر مهم و راهبردی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.

بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال است که به اسکله های تجاری وصیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه جایی مسافر معروف هستند، مهم ترین آن ها بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک هستند.

وزیر کشور عصر سه شنبه 17 بهمن ماه به منظور بهره برداری از چند طرح عمرانی و بررسی وضعیت جزایر هرمزگان وارد این استان شد.

به گفته مسئولان استان هرمزگان، وزیر کشور به مدت سه روز میهمان مردم این استان است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1396، کدخبر: 82822999، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
خداروشکر که میزان صادراتمون داره افزایش پیدا میکنه ، تنها راه ادامه این روند حمایت بی چون و چرا از تولید داخلی است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین