پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: این آمادگی در تمام حوزه‌ها وجود دارد تا با بررسی همکاری‌های مشترک با قطر در مسیر تسهیل مراودات تجاری، حضور سرمایه‌گذاران و بهره‌گیری از بسترهای ایجاد شده در خشکی و دریا گام برداریم.

شعارسال: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: این آمادگی در تمام حوزه‌ها وجود دارد تا با بررسی همکاری‌های مشترک با قطر در مسیر تسهیل مراودات تجاری، حضور سرمایه‌گذاران و بهره‌گیری از بسترهای ایجاد شده در خشکی و دریا گام برداریم.

اله مراد عفیفی پور در نشست مشترک با هیئت عالی‌ رتبه قطری از وزارت حمل‌ونقل و سازمان بنادر با اشاره به وابستگی‌های فرهنگی و میراث‌های مشترک بین دو کشور ایران و قطر، اظهار کرد: آنچه از گذشته بین دو کشور وجود داشته، پیوستگی‌ها و وابستگی‌های دینی و اخلاقی بوده که مظاهر آن در ارتباط و تعلقات دو ملت تجلی‌ یافته است.

وی اظهار کرد: مبادلات تجاری و اقتصادی دو همسایه از طریق دریا ریشه در گذشته‌های دور داشته و نشست‌های مشترک بین مقامات دریایی ایران و قطر توسعه‌دهنده این روابط دیرینه و تعمیم و گسترش روابط دریا محور را به همراه خواهد داشت. بر این اساس استان هرمزگان، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های متعددی دارد که می‌تواند باعث توسعه روابط تجاری با قطر شود.

در ادامه رئیس سازمان بنادر قطر هم در این نشست،گفت: بندر شهید رجایی چه به لحاظ موقعیت استراتژیک و چه از حیث ظرفیت و زیرساخت‌های ایجاد شده یکی از مهم‌ترین بنادر منطقه است، قطعاً در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌های مشترک بندری بین بندر شهید رجایی و بندر حمد در راستای توسعه روابط بندری منعقد خواهد شد.

محمد الخنجی افزود: این همکاری‌های مشترک بندری پس از یک مطالعه کلی در بنادر دیگر ایران نیز صورت می‌گیرد و درگام نخست با توجه به پتانسیل‌های دریایی و بندری ایران با احصاء مشکلات مطروحه از سوی طرف ایرانی برای رفع موانع و تنگناها اقدام می‌کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های دریایی ایران و توسعه مبادلات بناشده سازوکار جدید تعرفه‌ای بین ایران و قطر تعریف شود تا تجار و صاحبان کالا با خاطری آسوده و بدون دغدغه در بنادر حضور یابند.

همچنین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس نیز گفت: برگزاری نشست تخصصی و دعوت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان همچنین بحث در رفع مسائل بانکی تجار کمک شایانی به گسترش مراودات تجاری دو کشور خواهد کرد.

محمدامین صباغی زاده بیان کرد: افزایش حجم تجاری با کشور قطر، استفاده از ظرفیت‌های مشترک بندر شهید رجایی و بندر حمد قطر در توسعه روابط اقتصادی و ایجاد خطوط گردشگری ایران باید با جدیت دنبال شود.

صباغی زاده لحاظ کردن تخفیفات ویژه در بنادر قطر را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های تجار مطرح و اظهار کرد: هرمزگان در بحث تولید مرکبات کشاورزی و مواد معدنی در این استان غنی است و بازنگری در تعرفه‌های بندری کمک شایانی در تسهیل تجارت دریایی برای طرفین به همراه خواهد داشت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26 فروردین 1397، کدخبر: 97012608709، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
با همین تفاهم نامه ها میشه دوباره اقتصاد کشور رو شکوفا کرد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین