پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه حجم صادرات کالاهای غیر نفتی را 94 هزار و 398 تن اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 درصد افزایش داشته است.

شعار سالمحمود صابری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنادر غرب استان هرمزگان طی دوره زمانی دو ماه نخست سال 96، اظهار داشت: در مدت یاد شده، یک میلیون و 526 هزار و 560 تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، یک میلیون و 278 هزار و 518 تن به فرآورده های نفتی و 248 هزار تن نیز به کالاهای غیرنفتی اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: از مجموع عملیات انجام شده، ترانزیت کالای غیر نفتی با رشد چمشگیر 87 درصدی به رقم 32 هزار و 114 تن رسید.

صادرات غیرنفتی 59 درصد افزایش یافت

این مسؤول حجم صادرات کالاهای غیر نفتی را 94 هزار و 398 تن اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 درصد افزایش داشته است.

به گفته صابری، عمده کالاهای صادر شده از طریق این بندر شامل مواد معدنی و مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه بوده که روانه بازار کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.

جهش هفت برابری عملیات کانتینری

مدیر بنادر غرب هرمزگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت گسترش فعالیت‌های پیشرفته بندری و کانتینری نمودن روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر لنگه گفت: با انجام طرح توسعه دریایی در این بندر طی سال‌های اخیر و فراهم نمودن زیرساخت‌ها، اعمال تخفیفات گمرکی و ترانشیپی در بندرلنگه شاهد رونق عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بودیم که حجم این عملیات به 316 TEU طی دو ماهه نخست سال جاری رسید و افزایش چشمگیر 587 درصدی را رقم زد.

رشد 8 درصدی ترابری مسافران در بندرلنگه

صابری رشد جابجایی مسافران دریایی در بندر لنگه را مثبت اعلام کرد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای خردادماه، نزدیک به 82 هزار نفر مسافر از طریق بنادر غرب استان هرمزگان ترابری شد که سهم بندرلنگه بیش از 18 هزار نفر مسافر بوده که رشد 8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در پایان تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه طی دوماهه نخست سال جاری را 783 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 84 فروند شناور بالای هزار تن و 699 فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

لازم به ذکر است، مدیریت بنادر غرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه در 165 کیلومتری غرب بندر شهید رجایی واقع شده است و با نظارت بر هفت بندر تجاری و مسافری در غرب این استان علاوه بر ترانزیت کالا و مسافر، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را پشتیبانی می‌کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 18 خرداد 96، کدمطلب:۶۱۲۰۲۲۰، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین