پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲
مدیرکل گمرک بندرلنگه در هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت موجود، بسیج امکانات و خدمات گمرک و بندری در راستای کمک به صادرکنندگان، صادرات کالا از بندرلنگه به کشور قطر در روزهای آینده 70 درصد افزایش یابد.

شعار سال: صفر شیبانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اکنون زمان صدور مجوز صادرات کالا در گمرک بندرلنگه به کمتر از یک ساعت رسیده است و در روزهای اخیر 200 تن کالا درقالب 10 کانتینر به ارزش یک میلیارد و 36 میلیون و 489 هزار ریال از بندر لنگه به کشور قطر صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته ازطریق این بندر، شن و ماسه و دام به کشور قطر صادر می‌شد که اکنون با توجه به فرصت به وجود آمده و شرایط منطقه صادرات کالا به‌ویژه مواد غذایی، میوه و تره‌بار با تسهیلات ویژه در حال انجام است.

مدیرکل گمرک بندرلنگه به علاقه مندی بخش خصوصی برای صادرات کالا به قطر اشاره کرد و افزود: با توجه به رقابتی بودن بازار هدف، تاکید ما بر توجه صادرکنندگان به بسته ‌بندی و کیفیت کالاهای صادراتی است.

شیبانی اضافه کرد: سامانه جامع خدمات گمرکی در زمینه صادرات و واردات روند رو به رشدی داشته و تحولی عظیم و شگرف در تجارت الکترونیکی به وجود آورده و این روند سبب تسریع در انجام تشریفات گمرکی و رضایت‌مندی مراجعه کنندگان در این بخش شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به رویکرد جدید پدید آمده در منطقه، با اعزام ارزیاب در محل، تولید محصول و کالای مد نظر صادرات، تلاش داریم حمایت، خدمات و تسهیلات به صادرات غیرنفتی به صورت شبانه روزی و ویژه ارائه شود.

به گفته وی، انجام فرایند بارشماری و کارشناسی به صورت همزمان در جهت کاهش زمان ترخیص کالا صورت می گیرد و این گمرک با هدایت اظهارنامه‌ها به مسیر سبز برای جلوگیری از توقف کالا در بندر به دنبال کاهش زمان ترخیص کالا است.

بندرلنگه بعد از بندرعباس دومین شهرستان فعال در زمینه بندری و گمرکی در استان هرمزگان است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25 خرداد 1396، کد مطلب: 82565845:www. irna. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین