پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
رئیس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: ۲۹ شرکت تعاونی صادر کننده در استان اصفهان وجود دارد که سال گذشته ۴۶ میلیون دلار صادرات داشتند.

شعارسال: رئیس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: ۲۹ شرکت تعاونی صادر کننده در استان اصفهان وجود دارد که سال گذشته ۴۶ میلیون دلار صادرات داشتند.

حبیب الله بهرامی اظهار داشت: با توجه به نقش تعاونی‌ها به ویژه شرکت های دانش بنیان، در ترویج و توسعه کارآفرینی، بنابراین توسعه این نوع شرکت‌ها در اولویت کاری اتاق تعاون استان اصفهان است.

وی بیان داشت: تعاونی ها با دارا بودن اصولی مانند عضویت آزاد و اختیاری، کنترل دموکراتیک، سود محدود سرمایه، مازاد درآمد برگشتی و آموزش می‌توانند بستر مناسبی برای فعالیت و موفقیت کارآفرینان باشند و فعالیت کارآفرینان در این بخش منجر به توسعه و موفقیت تعاونی ها و افزایش اشتغال مولد می شود.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان اضافه کرد: مشاوره به فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد جویای کار و تشکیل بانک اطلاعات در زمینه های اشتغال و کارآفرینی و تهیه طرح‌های توجیه دار اقتصادی از وظایف شرکت‌های تعاونی است و به همین لحاظ می توانند در امر اشتغال تعاونی نقش بسزایی داشته باشند.

وی به صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اشاره کرد و گفت: این صندوق از حامیان تخصصی تعاون است و مشکلات اخذ تسهیلات بانکی را در این بخش مرتفع می کند و زمینه لازم به منظور توسعه اشتغال و رفع بیکاری را فراهم خواهد آورد.

بهرامی با بیان این موضوع که متأسفانه در استان اصفهان نرخ بیکاری دو درصد از میانگین نرخ کشوری بالاتر است، ادامه داد: با توجه به شرایط کاهش نزولات آسمانی در سال های اخیر و خشکسالی ایجاد شده، اشتغال در بخش کشاورزی به شدت کاهش یافته است و تعداد زیادی از صنایع نیز به دلیل شرایط رکود اقتصادی با تعطیلی مواجه شده اند و این موارد باعث کاهش انگیزه فارغ التحصیلان دانشگاهی برای سرمایه گذاری و ایجاد بنگاه های اقتصادی، خصوصی و تعاونی شده است.

وی گفت: بهترین راه جهت افزایش اشتغال در استان توسعه گردشگری و ایجاد مراکز اقامتی است.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان افزود: در حال حاضر ۲۹ شرکت تعاونی صادر کننده در استان وجود دارد و در شرایطی که اقتصاد کشور با تحریم مواجه بود، میزان صادرات بخش تعاون استان در سالهای ۹۲ و ۹۳ نسبت به سال های گذشته از رشد خوبی برخوردار بود و در یک سال اخیر نیز افزون بر ۴۶ میلیون دلار صادرات توسط تعاونی های مذکور انجام گرفته است.

وی در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی نیز، مهمترین پیش نیاز برای افزایش جذب سرمایه گذار خارجی را تغییر روش ها و تبدیل کلام به عمل عنوان کرد و بیان داشت: عملکرد ما باید به گونه ای باشد که انگیزه لازم در سرمایه گذار خارجی برای مشارکت در طرح داخلی ایجاد شود. هم اکنون همکاری نکردن بانک های معتبر بین المللی و نداشتن سیستم حمل و نقل تکمیلی و عدم عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی عمده مشکل، جذب سرمایه گذار خارجی است.

بهرامی اضافه کرد: توجه به زیر ساخت های حمل و نقل، تسهیل مبادلات بانکی بین المللی، افزایش تعاملات تجاری و تدوین طرح های با توجیه اقتصادی مناسب و جذاب می تواند زمینه ساز حضور سرمایه‌گذاران خارجی در اصفهان باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 آذر 1396، کدخبر: 4167586، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین