پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
مدیرکل استاندارد قزوین از تدوین استاندارد تشویقی برای چهار محصول بومی استان شامل دو مواد خوراکی و دو نوع صنایع دستی خبر داد.

شعار سال : محمودرضا طاهری روز سه شنبه در در همایش هم اندیشی مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان قزوین که با حضور معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد برگزار شد،افزود: این محصول ها شامل باقلوا سنتی،کشمش، پن بافی و موج بافی است.

وی اظهار کرد: تدوین استاندارد این محصول های بومی و اجرایی کردن آنها به رونق بازار این محصولات کمک می کند.

طاهری در ادامه از تدوین 34 استاندارد ملی در قزوین طی سال جاری خبر داد و گفت: این رقم سال گذشته 47 مورد بود که این کاهش ناشی از برنامه ها و هدف گزاری های سازمان ملی استاندارد در حوزه تدوین است.

وی همچنین از ارائه 199 پیشنهاد تدوین استاندارد از سوی کارشناسان استاندارد در قزوین طی سال جاری خبر داد و افزود: در حوزه تدوین استاندارد امسال دو هزار و 395 نفر ساعت کار انجام شده است.

مدیرکل استاندارد قزوین همچنین با اشاره ارائه آموزش های مربوط به حوزه استاندارد به دانشجویان استان، گفت: در این رابطه امسال یک هزار و 420 نفر ساعت آموزش ارائه شد و در بخش کنترل کیفیت نیز شاهد ارائه نزدیک به 10 هزار نفر ساعت آموزش بودیم.

وی، ترویج استاندارد و نهادینه کردن آنرا یکی از اهداف سازمان ملی استاندارد خواند و افزود: این کار را باید از سنین کودکی دنبال کرد بنابراین امسال شاهد ارائه دوهزار و 100 نفر ساعت آموزش در مهدهای کودک استان بودیم.

طاهری در ادامه از ورود کارشناسان استاندارد قزوین به حوزه استانداردهای بین المللی خبر داد و گفت: در این رابطه امسال شاهد برگزاری کمیته های متناظر فنی مربوط به چند محصول شامل لاستیک، تجهیزات آزمایشگاهی و آهن خام و چدن بودیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: باید با فرهنگ سازی مناسب در بین شهروندان، استاندارد را به یک خواسته و مطالبه مهم برای جامعه تبدیل کرد.

عباسعلی درافشانی با بیان اینکه اگر واقع بین باشیم باید اعتراف کرد که در رابطه با استاندارد و کیفیت محصولات تولیدی وضعیت مناسبی را مشاهده نمی کنیم، افزود: در رابطه با استاندارد بعضی از فعالان بخش خصوصی توجه لازم را ندارند و در این خصوص تقاضای مماشت دارند که این رویه صحیحی نیست.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین اضافه کرد: بخش خصوصی باید برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و نزدیک شدن به استانداردهای بین المللی خود پیش قدم شود چرا که این کار به بقا و داوم فعالیت های این بخش و رونق کار آنها منجر خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در همه کالاها و خدمات باید شاهد پیاده سازی استاندارد باشیم.

درافشانی در پایان گفت: نباید فراموش کرد که در دوره پساتحریم اگر خواهان صادرات کالاهای خود به خارج و دستیابی به بازارهای جهانی هستیم راهی جز ارتقای کیفیت و استاندارد محصولات خود را نداریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ نشرخبر : 24 آذر 1394 کد مطلب : 81878986 (5048354) www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین