پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
در سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال» قرارداد ۳۶۰ نفر از پرسنل کارخانه سیمان خوزستان از یکسال به شش ماه تقلیل یافت

شعار سال: در حالی که از یک سو بیکاری به عنوان یکی از معضلات جامعه گریبانگیر بسیاری از افراد و خانواده‌ها شده است، از سوی دیگر بسیاری از افراد دارای کار نیز از شرایط پیمان و میزان درآمد شغل خود رضایت ندارند، اما به ناچار و برای تامین هزینه‌های جاری زندگی به همان کار ادامه می‌دهند.

مدیران کارخانه سیمان خوزستان در اقدامی عجیب و بر خلاف دستورالعمل شماره ۴۰ روابط کار با موضوع ممنوعیت امضای قراردادهای کاری زیر یکسال در کارگاه‌های با ماهیت دائم , قرارداد حدود ۳۶۰ نفر از پرسنل این کارخانه را در سال ۹۶ از قرارداد یکساله به قرارداد ۶ ماهه تقلیل داده اند.

یکی از کارگران کارخانه سیمان خوزستان {رامهرمز}در خصوص امنیت شغلی خود گفت: زمانی که وزارت تعاون اعلام می‌کند که بیش از ۹۰ درصد کارگران شاغل کشور قراردادی هستند، این بدان معنی است که امنیت شغلی صفر است یعنی امنیت شغلی وجود ندارد، در حالی که وقتی کاری مستمر است، قرارداد معنایی ندارد.

این کارگر ادامه داد: پرداخت نکردن مزایای قانونی و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل توسط برخی کارفرمایان به بهانه‌های مختلف، موضوع تازه‌ای نیست و سال‌های متمادی است که ادامه دارد.

وی افزود: متاسفانه انبوه این قراردادها باعث شده تا امنیت شغلی و آسایش نیروی کار سلب شود و فرد نمی داند که آیا ماه بعد هم کار خواهد داشت و یا خیر؟ این مسئله باعث استرس فراوان شغلی در افراد می شود و با وجود اینکه کارفرمایان فکر می کنند این مسئله باعث افزایش بهره وری نیروی کار می شود، ولی برعکس باعث نابودی انگیزه و توان کاری افراد خواهد شد.

با توجه به نامگذاری سال جدید بنام سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب واتکا به تولید داخلی امروز زمان آن رسیده که مدیران ما بیش از گذشته همدل و هم‌زبان شده و با تأسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، برای توسعه و پیشرفت کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

اگر ما برای اقتصاد مقاومتی و توسعه و پیشرفت کشور بر پایه توانمندی و تولید داخلی، اقدام و عمل نداشته باشیم و با حمایت از تولیدات داخلی، ایجاد اشتغال نکنیم، زمینه برای نفوذ دشمنان فراهم می‌شود.

تولید و ایجاد اشتغال برای پیشرفت کشور، در گرو پیروی از دستورات رهبری و مبانی اسلامی در همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است ودر این راستا همه مردم و مسئولان رسالت داشته و باید تلاش کنند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خوزستان سرافراز، تاریخ 2 فروردین 96، کد مطلب: 26847: www.khuzsarafraz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین