پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
دبیر هیات نظارت برانتخابات استان کردستان گفت: از هشت هزار و 970 نفری که برای انتخابات شورای شهر و روستا در استان کردستان ثبت نام کرده بودند، 89 درصد داوطلبین شهری و 99 درصد داوطلبین روستایی تایید صلاحیت شدند.

شعار سال: سید خالد حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از هشت هزار و 970 نفری که در کل استان ثبت نام کرده بودند، هزار و 307 نفر در شهرها و هفت هزار و 663 نفر در روستاها ثبت نام کرده بودند.
وی اظهار کرد: در شهرها در مجموع 11 درصد و در روستاها کمتر از یک درصد احراز صلاحیت نشدند.
وی ادامه داد: کسانی که صلاحیت آنها احراز نشده است از سوم تا ششم اردیبهشت به مدت چهار روز فرصت دارند اعتراض خود را به هیات های اجرایی یا نظارت ارائه کنند.
به گفته وی بررسی ها از هفت تا 16 اردیبهشت انجام می شود و سپس نظر نهایی هیات نظارت اعلام می شود.
وی اظهار کرد: از میان داوطلبین 321 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 946 نفر کارشناسی، 135 نفر کاردانی و 242 نفر نیز دارای مدرک دیپلم هستند.
دبیر هیات نظارت برانتخابات استان کردستان ادامه داد: 295 خانم در استان کردستان داوطلب شده اند که شاهد رشد حضور بانوان در این زمینه هستیم.
حسینی گفت: در شهرهای سنندج و سقز انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
وی افزایش سرعت و کاهش زحمت هیات های اجرایی را از جمله مزایای برگزاری انتخابات الکترونیکی دانست.
دبیر هیات نظارت برانتخابات استان کردستان با بیان اینکه نامزدها برای اثبات خود به نفی دیگران نپردازند افزود: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با هیات اجرایی با هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد می شود.
فرماندار سنندج نیز در این نشست گفت: یکی از بندهای قانون انتخابات اظهار مطالب خلاف در تبلیغات و استفاده از عناوین علمی است که فرد آنها را ندارد.
ابراهیم زارعی افزود: در میان داوطلبین تنها یک فرد با مدرک PHD، یک نفر با مدرک پزشکی و یک نفر نیز با مدرک دامپزشکی حضور دارند و دیگر کاندیداها نمی توانند با عنوان دکتر به تبلیغات بپردازند.
وی با اشاره به اینکه پلاکاردهای تبلیغاتی نیز نباید بزرگتر از 70 در 100 سانتیمتر باشد، اظهار کرد: زمان تبلیغات نیز در 21 تا 27 اردیبهشت قانونی است و پیش از آن خلاف مقررات محسوب می شود.
وی با بیان اینکه جلساتی برای توجیه کاندیداها برگزار می شود، ادامه داد: تشکیل ستاد انتخاباتی بدون اعلام کتبی و اعلام آدرس آن به هیات های انتخابات، خلاف قانون است و می توان از فعالیت آن جلوگیری کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کردستان (ایرنا)، تاریخ 3 اردیبهشت 96، کد مطلب: 82503109: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین