پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
نیسان ماه هشتم از ماههای رومى است که از بیست و سوم فروردین شروع می‌‌شود و تا سى روز ادامه دارد (بنابراین قسمت عمده ماه نیسان، مقارن اردیبهشت ماه است و کمى از آن در آخر ماه فروردین قرار دارد.

شعارسال: نیسان ماه هشتم از ماههای رومى است که از بیست و سوم فروردین شروع می‌‌شود و تا سى روز ادامه دارد (بنابراین قسمت عمده ماه نیسان، مقارن اردیبهشت ماه است و کمى از آن در آخر ماه فروردین قرار دارد.

وَ هُوَ الَّذی أرسَلَ الرّیَاحَ بُشرَاً بَینَ یَدَی رَحمَتِهِ وَ أنزَلنَا مِن السّماء مَاءً طَهُورَاً»(فرقان:48)

او کسی است که بادها را بشارتگرانی پیش از رحمتش فرستاد، و از آسمان آبی پاک کنند نازل کردیم.

از بعضى از روایات استفاده مى‌‌شود، بارانى که در این ماه از آسمان نازل مى‌‌گردد، خواص و آثار فراوانى دارد و اگر کسى مقدارى از آن را در ظرف پاکى جمع کند و سوره‌‌ها و دعاهاى زیر را بر آن بخواند، هر کس از آن آب بخورد، از بیمارى‌‌هاى گوناگون جسمانى و اخلاقى رهایى مى‌‌یابد و به قدرى در این روایت آثار و برکات، براى آن ذکر شده است که انسان در شگفتى فرو مى‌رود.

جمع آوری آب نیسان :

موقع بارش باران در این زمان، ظرفی را زیر آن گذاشته تا آب باران جمع شود.

سپس هر یک از سوره‌‌ها یا دعاهای زیر را «هفتاد مرتبه» بر آن آب مى‌‌خوانید و بعد آب را می نوشید :

1 ـ سوره «حمد«.

2 ـ آیه الکرسى.

3 ـ سوره «قل یا أیّها الکافرون«.

4 ـ سوره «سبّح اسم ربّک الاعلى«.

5 ـ سوره «قل أعوذ برب الفلق«.

6 ـ سوره «قل أعوذ بربّ النّاس«.

7 ـ سوره «قل هو اللّه أحد«.

همچنین هر یک از ذکرهاى زیر را «هفتاد مرتبه» می‌‌خوانید:

1 ـ «لا إله إلاّ اللّه«.

2 ـ «اللّه أکبر«.

3 ـ «اللّهم صلّ على محمّد و آل محمّد«.

4 ـ «سبحان اللّه و الحمدللّه و لا إله إلاّ اللّه و اللّه أکبر«.

مرحوم «علاّمه مجلسى» مى‌‌گوید:

آب باران به طور کلّى مبارک و نافع است، همانگونه که در حدیث معتبرى از امیرمؤمنان(علیه‌‌السلام) نقل شده که فرمود: آبى را که از آسمان فرود مى‌‌آید بیاشامید که بدنها را پاک مى‌‌سازد و دردها را دفع مى‌‌کند. قرآن مجید مى‌‌فرماید: «(وَ یُنَزِّلُ عَلَیْکُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِیُطَهِّرَکُمْ بِهِ وَ یُذْهِبَ عَنْکُمْ رِجْزَ الشَّیْطانِ وَ لِیَرْبِطَ عَلى قُلُوبِکُمْ وَ یُثَبِّتَ بِهِ الاْقْدامَ)؛ و آبى از آسمان برایتان فرستاد، تا شما را با آن پاک کند؛ و پلیدى شیطان را از شما دور سازد؛ و دلهایتان را محکم، و گامها را با آن استوار دارد«.

»علاّمه مجلسى» در ادامه مى‌‌گوید:

در عمل مربوط به آب نیسان بهتر آن است که اگر به صورت دسته جمعى اذکار را مى‌‌خوانند، هر یک از افراد، مجموع آن سوره‌‌ها و أذکار را هفتاد مرتبه بخوانند (یعنى مى‌‌توانند آن را میان خود تقسیم نمایند و هر کدام سوره‌‌اى را هفتاد بار بخواند، ولى بهتر است هر یک از آنها، مجموع آن سوره‌‌ها و أذکار را هفتاد مرتبه بخواند(.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصرکرمانشاه ، تاریخ انتشار 23 فروردین 96، www.asrnews.net


نظر به عدم دسترسی به منبع خبری مورد استناد توسط پایگاه خبری تحلیلی شعار سال و همچنین تذکر و درخواست سایت آسمونی در خصوص حقوق معنوی تصویر مورد استفاده در خبر (اختصاصی سایت آسمونی)، به استحضار می رساند، مالکیت معنوی تصویر مربوط به سایت آسمونی بوده و در خبر حاضر به شکل باز نشر مورد استفاده قرار گرفته است.


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین