پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
امام خمینی به دلیل ارائه الگویی تلفیقی از مرجعیت دینی و رهبری سیاسی، در تاریخ اسلام یک شخصیت ممتاز بوده اند و کارآمدی اسلام در عصر جدید را به جهانیان اثبات کردند.
شعارسال: شیخ «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در گفتگو با تسنیم، امام خمینی را برخوردار از مرجعیت در حوزه دینی و توانمند در رهبری سیاسی جامعه دانست.

وی در رابطه با ابعاد شخصیتی امام خمینی و تاثیر افکار ایشان بر تحولات منطقه تصریح کرد: بلاشک امام خمینی در تاریخ اسلام یک شخصیت ممتاز بوده اند. زیرا ایشان توانستند میان مرجعیت دینی و رهبری سیاسی جمع کنند و نمونه ای خوب را به جهانیان ارائه دهند. این اقدام در شرایطی صورت گرفت که در اواخر قرن بیستم برخی بر این باور بودند که ادیان به ویژه اسلام پاسخگوی نیازهای زمانه و دوران جدید نیست.

ایشان همچنین به دور از دو قدرت اصلی زمان خودشان یعنی آمریکا و کمونیسم توانستند حکومت اسلامی را تشکیل دهند. با این اقدامات امام خمینی توانستند بر روی مردم و ملت های مستضعف در سراسر جهان و همچنین ملت های اسلامی تاثیر بگذارند و ادعا و تبلیغات آمریکایی ها و غربی ها مبنی بر ناکارآمدی اسلامی برای عصر جدید را رد کنند.

امام به جهانیان نشان دادند که با قدرت حضور مردم غیرمسلح می توانند در برابر شاهی که توسط آمریکا و غربی ها حمایت می شد، بایستند و در این مسیر گروه های مختلف سیاسی ایران اعم از اسلامی و سکولار هم با مردم همراهی کردند. بر همین اساس امام خمینی در جایگاه رفیعی از تاریخ معاصر قرار گرفتند.

شیخ ماهر حمود در ادامه درباره شخصیت مقام معظم رهبری و ادامه راه امام خمینی توسط ایشان نیز بیان داشت: امام خامنه ای راه امام خمینی را ادامه داده و بسیاری از اهداف ایشان را در ابعاد و حوزه های گوناگون عملی کردند. ایشان در طول دوران زعامت و رهبری خود پس از رحلت امام خمینی توانستند با مشکلات بسیاری در عرصه داخلی و خارجی در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و صنعتی مقابله کنند و راهی که امام خمینی چند دهه قبل با توکل بر خدا و اتکا بر مردم آغاز کرده بودند، ادامه دهند.

وی در پایان درباره تاثیرپذیری انقلاب های منطقه در سال های اخیر از انقلاب اسلامی نیز تاکید کرد: ما معتقدیم که چیزی تحت عنوان بهار عربی رخ نداده بلکه طرحی آمریکایی بوده است. می توان گفت که در ابتدای تحولات در کشورهای عربی برخی احساسات صادقانه وجود داشت که از انقلاب ایران تاثیر پذیرفت اما سیاست های غربی به سرعت از این احساسات استفاده کرده و آن ها را فریب دادند.

شیخ حمود تاکید کرد: غربی ها روند این تحولات را تغییر داده و به سوی آشوب و دیکتاتوری و تبعیت از خودشان سوق دادند؛ این سیاست آمریکا است که به دنبال آشوب است. بنابراین آشوبی که در جهان عرب ایجاد شد را نمی توانیم بگوییم که از انقلاب ایران اثر پذیرفته است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 14 خرداد 1396، کدخبر: 479053، www.alef.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین