پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
امام جمعه اصفهان گفت: در زمان انتخابات عده‌ای برخی موضوعات را قاطی کرده و جای شهید و جلاد را عوض کردند، این افراد باید بدانند اگر دفاع مقدس نبود ایرانی نیز نبود و اگر دفاع از حرم نباشد حریمی نیز باقی نمی‌ماند.

شعار سال:  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان با تسلیت شهادت جمعی از هم‌وطنان در حادثه تروریستی تهران به ملت ایران و خانواده این شهدا، اظهار داشت: ممکن است برخی اینگونه تصور کنند که با وجود مراقبت بسیار بر امنیت، تروریست‌ها چطور توانستند تا مرکز کشور وارد شوند، این اتفاق در کشوری افتاد که هم مرز آبی و هم مرز خاکی فراوانی دارد، ما مرزهای خود را به خوبی نگه داشته‌ایم اما در همین میان افراد به وسیله ارتباطات نیز می‌توانند به گروه‌های تکفیری بپیوندند.

وی در همین راستا ادامه داد: در تمام دنیا کشور ما از نظر امنیت زبانزد است، این امنیت از عنایت خداوند و تلاش همه نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی حاصل شده است.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه این اتفاق سبب شد تا برخی که خوابند بیدار شوند، تصریح کرد: در ایام انتخابات سخنرانی‌های بی‌ربط و غیر دینی بسیار شد، گفتند بچه‌های ما چرا به عراق و سوریه بروند، بلکه بنشینند و با داعش مذاکره کنند، حتی کار به جایی رسیده بود که عده‌ای برخی موضوعات را قاطی کرده و جای شهید و جلاد را عوض کردند، این افراد باید بدانند اگر دفاع مقدس نبود ایرانی نیز نبود و اگر دفاع از حرم نباشد حریمی نیز باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: این همان بلایی است که سبب رشد ملت خواهد شد، همان طور که دفاع مقدس به ملت ایران جرات داد تا به دشمن بگوید ما حاضریم در راه همه شهدای خود به شهادت برسیم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده مبنی بر اینکه گزارش اشتباه پیرامون سند 2030 به رهبر معظم انقلاب داده‌اند، اظهار داشت: بنده به یاد ندارم در طول انقلاب، مقام معظم رهبری صحبتی را با تحقیق گفته باشند و کسی بتواند روی آن حرفی بزند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند اگر قراردادی باید بسته شود چرا مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی از آن جلوگیری نکردند، ما نیز می‌گوییم خود رئیس جمهور که مسئول شورای عالی انقلاب فرهنگی است نیز آیا متوجه موضوع نشد؟

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: چه معنا دارد در کشور جمهوری اسلامی که سند بالادستی آنها قرآن و سنت اهل بیت است عده‌ای در یونسکو برای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: این افراد درباره سند 2030 یک بار گفتند امضا نشده، بار دیگر گفتند الزام‌آور نیست، هرچند در برجام نیز گفتند الزام آور نیست اما بود، وقتی رهبر معظم انقلاب می‌گوید نه، شما غلط می‌کنید که دنبال کنید، بله، مجریان باید آن را دنبال کنند اما کاری که رهبر انقلاب گفته‌اند و مجلس آن را تصویب کرده است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: زمانی نیز گفتند مگر ما در هر شهر رهبر داریم، بدانند همه مردم ما رهبر هستند، به این معنا که باید جلوی خلاف کاری‌ها را بگیرند، امام راحل فرمودند رهبر ما آن طفل 13ساله‌ای است که نارنجک به کمر بسته و زیر تانک می‌رود، همه این مردم رهبر هستند و این رهبران زیر نظر رهبر معظم انقلاب هستند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان بیان کرد: ایشان عنوان آتش به اختیار را به کار بردند، وقتی فرمانده در مسائل فرهنگی تعطیل است جوانان و مردم خود را آتش به اختیار بدانند، تعطیلی فرهنگی یعنی مشکلات زیادی داریم اما مسئولان به فکر فلان شعر و کنسرت و فلان آهنگ قبل از افطار هستند.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) گفت: همه ائمه ما کریم هستند و در زیارت جامعه کبیره نیز بر این موضوع تاکید شده، اما چون امام حسن (ع) توفیق حمایت بیشتر از فقرا را داشتند به ایشان لقب کریم اهل بیت را داده اند.

وی با اشاره به آغاز هفته کرامت گفت: باید یادمان باشد که ماه رمضان خود را با صدقه دادن گذرانده و روزه خود را با صدقه محکم کنیم، هر کمکی در راه خدا عنوان صدقه را دارد و هر کار خوبی نیز صدقه محسوب می‌شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه براساس روایات روزه ماه مبارک رمضان چهره شیطان را سیاه می‌کند، گفت: روزه دار باید مراقب باشد که در میدان مبارزه و تربیت ماه رمضان تمرین بندگی کند، علاوه بر این روایت شده که صدقه دادن در ماه رمضان کمر شیطان را شکسته، مداومت بر عمل صالح رگ نخاع شیطان را قطع کرده و توبه کردن نیز بند پشت پای شیطان را قطع می کند.

وی همچنین در خطبه‌های نخست نماز جمعه اصفهان با اشاره به روایتی از امام حسن (ع) پیرامون فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: ایشان می‌فرماید خداوند ماه رمضان را به عنوان میدان مسابقه و تربیت خلق کرد، بندگان خوب خدا این مسابقه را از طاعت حق تعالی آغاز کرده و به رضوان و رضایت حضرت حق می‌رسند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه براساس این روایت دو گروه در این مسابقه خواهیم داشت، گفت: عده‌ای رضایت پروردگار را جلب کرده و دراین مسابقه پیروز می‌شوند اما عده‌ای دیگر فقط گرسنگی و تشنگی را درک کرده‌اند، امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق عنایت کند که از این ماه برای کل سال و حتی همه عمر خود بهره ببریم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 خرداد 1396، کدخبر: 1431543، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین