پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
معاون مالی و اقتصادی شهرداری بندر بوشهر گفت: سیاست شهرداری بوشهر در چند سال اخیر این بوده که عوارض شهرداری را از حالت ناپایدار و تغییر خارج کرده و به ثبات برسانیم.

شعار سال: عبدالامیر قاسمی با بیان اینکه امروز دیگر در دنیا به شهرداری به عنوان پیمان‌کاری بزرگ که باید برخی از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهر را انجام دهد، نگریسته نمی‌شود اظهار داشت: شهرداری اکنون موسسه‌ای مدنی و برخواسته از مردم است که وظیفه فعالیت به سمت توسعه پایدار شهری و توسعه انسانی را بر عهده دارد. به همین دلیل است که شهرداری‌ها باید در کنار فعالیت‌های سنتی و مرسوم خود به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی بپردازد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری بندر بوشهر با اعلام اینکه نیازهای مالی شهرداری ها عمدتا از منابعی چون عوارض و بهای خدمات از شهروندان تامین می‌شود بیان داشت: با توجه به کثرت پروژه‌های بزرگ عمرانی چون احداث تقاطع غیر هم سطح، احداث هتل، پارکینگ طبقاتی،چرخ و فلک، توسعه فضای سبز شهری، بهسازی مبلمان شهری، نهضت آسفالت کوچه‌های خاکی، بازگشایی گذرها و... این منابع محدود نمی‌توانند جوابگو بوده و نیاز به تامین منابع جدید درآمدی ضرورت دارد.

قاسمی با تاکید بر اینکه اجرای لایحه مدیریت یکپارچه شهری نقش مهمی در استقلال و انضباط مالی و به تبع آن خدمات شهری و عمرانی دارد تصریح کرد: چشم انداز شهرداری بندر بوشهر در راستای یکپارچه سازی فعالیت‌های خود شامل تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که این برنامه‌ها در امتداد اسناد ملی و محلی چون سند چشم انداز کشور، سیاست‌های کلی نظام، مصوبات شورای شهر، مصوبات شورای عالی و طرح جامع و تفصیلی شهر بوشهر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ما عمدتا باید به سمتی برود که زمینه مشارکت مردم و شهروندان فراهم شود و علاوه بر آن شهروندان به وظایف خود نیز عمل کنند خاطرنشان کرد: شهرداری بندر بوشهر تمام تلاش خود را برای ایجاد منابع پایدار درآمد از طریق منابعی چون جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، کسب درآمد از حوزه‌های تجاری و مشارکت‌های مردمی می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 10 تیر 96، کد مطلب: 6148575:www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین