پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
موانع سفر به ایالات متحده که ترامپ برای شهروندان 6 کشور شامل ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن اعمال کرده، موجب تاثیرپذیری صنعت سفر این کشور شده است. بر اساس گزارشی که فوربس از نتیجه دادگاه دیوان عالی آمریکا منتشر کرده، صنعت سفر و گردشگری در این کشور با اقدامات محدودکننده سفر از برخی کشورها متضرر خواهد شد.
شعارسال: ریاست جمهوری ترامپ در همین چند ماه موجب شده بازار گردشگری آمریکا 3/ 6 میلیون گردشگر را در سال آینده از دست بدهد. پس از نبرد در دادگاه‌های کوچک‌تر، یک نسخه محدودتر از ممنوعیت‌های وضع شده برای سفر در هفته گذشته و به دنبال تصمیم دادگاه دیوان عالی برای شنیدن درخواست این ممنوعیت در ماه اکتبر امسال و بررسی نهایی آن در این زمان، مجددا تصویب شد.

فوربس تاکید می‌کند با وجود اینکه ترامپ ادعا کرده این یک پیروزی است، اما این نسخه از ممنوعیت بسیار محدودتر از دو مورد ارائه شده قبلی است. با وجود محدود کردن سفر از 6 کشور با اکثریت مسلمان به مدت 90 روز و تعلیق برنامه پناهجویان به مدت 120 روز، آخرین نسخه تنها بر افرادی تاثیر می‌گذارد که هیچ ارتباطی با ایالات متحده ندارند. با این حال، براساس این نسخه قانونی، در صورت داشتن ارتباط معتبر اتباع این کشورها با افراد یا سازمان‌های آمریکایی در چارچوب‌هایی همچون روابط خانوادگی با اتباع آمریکایی یا درخواست ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور یا متقاضیان مشاغل، این افراد ممکن است بتوانند وارد آمریکا شوند. دادگاه دیوان عالی قرار است در ماه اکتبر یعنی 5 ماه دیگر به استدلال‌ها پیرامون این ممنوعیت گوش فرا دهد. تا آن زمان، محدودیت‌های موقتی بیش از این اثرگذار نخواهند بود. زمانی که محدودیت‌های ماه ژانویه اعلام شد، آشوب در بسیاری از فرودگاه‌ها و بنادر صورت گرفت. مدافعان پناهجویان نیز می‌ترسند حاکمان موجب شوند بسیاری از ورودهای بالقوه به چالش برخورند.

خبرگان توریسم همچنین در مورد اثرات بلندمدت روی این صنعت نگران هستند. پس از هفته نخست ریاست جمهوری ترامپ، موتور جست‌وجوی «لیلیگو» گزارش کرد که جست‌وجوی اروپایی‌ها برای سفر به ایالات متحده 6/ 11 درصد کاهش یافته است. گری‌لف، موسس وبلاگ صنعت هوایی به فوربس می‌گوید: «موانع سفر برای صنعت سفر و اقتصاد زیان‌بار هستند. نااطمینانی‌هایی پیرامون اینکه گردشگران سفرهای کمتری می‌کنند یا خیر وجود دارد.» براساس اطلاعات و آمار انجمن سفر آمریکا، از هر 9 شغل در ایالات متحده یکی وابسته به صنعت گردشگری است. پس از اعلام نخستین ممنوعیت، شرکت «توریسم اکونومیکس» که یک موسسه تحقیقاتی در زمینه سفر است، به این نتیجه رسیده بود که ریاست‌جمهوری ترامپ تاکنون موجب این شده است که بازار گردشگری آمریکا در سال آینده 3/ 6 میلیون گردشگر را از دست بدهد که به تعبیری معادل 8/ 10 میلیارد دلار هزینه‌کرد گردشگران بین‌المللی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 12 تیر 1396، کدخبر: 1106721، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین