پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
معاون پژوهشي و فن‌آوري دانشگاه شيراز گفت: دانشگاه شيراز براساس آخرين رتبه‌بندي اعلام شده در سال 2017 به عنوان دانشگاه اول در ميان دانشگاه‌هاي جامع ايران شناخته و معرفي شده است.

شعار سال: دكتر قاسم حبيب‌آگهي سه‌شنبه 27 تيرماه در جمع خبرنگاران، گفت: براساس رتبه‌بندي اندكس نيچر و تايمز، دانشگاه شيراز در سال 2017 بين دانشگاه‌هاي جامع ايران رتبه اول را دارد و در منطقه آسيا نيز جزو 10 دانشگاه برتر است.

وي گفت: براساس رتبه‌بندي تايمز، دانشگاه شيراز بين دانشگاه‌هاي جامع، دانشگاه شريف بين دانشگاه‌هاي صنعتي و دانشگاه تهران بين دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور، به عنوان دانشگاه‌هاي برتر معرفي شده‌اند.

حبيب‌آگهي افزود: اين موضوع در جذب اعتبارات، در جذب دانشجويان تحصيلات تكميلي و ايجاد انگيزه بيشتر براي توسعه فعاليت‌ها و همچنين روابط بين‌الملل تاثير بسيار مثبتي به همراه خواهد داشت.

معاون پژوهشي دانشگاه شيراز با بيان اينكه امسال تلاش‌هاي گسترده‌اي در ابعاد مختلف براي ارتقاء كيفي دانشگاه انجام شده است، از انعقاد تفاهم‌نامه‌هايي با دانشگاه‌هاي معتبر آلمان و فرانسه براي تبادل، استاد، دانشجو و دانش خبر داد.

او همچنين گفت: با رايزني‌هاي انجام شده و با همكاري يك شركت سرمايه‌گذار ايتاليايي دستگاه آزمايشگاهي NMR وارد ايران شده و اكنون در گمرك شيراز قرار دارد.

حبيب‌آگهي افزود: با تجهيز آزمايشگاه دانشگاه شيراز به اين دستگاه كه از مهمترين و تاثيرگذارترين دستگاه‌هاي آزمايشگاهي در زمينه شيمي، علوم پايه، مهندسي متالورژي و ... توليد مقالات علمي و انجام پژوهش‌ها محسوب مي‌شود، زمينه ارتقاء كيفي فعاليت‌هاي علمي فراهم خواهد شد.

او با تصريح اينكه در دوران تحريم امكان وارد كردن چنين دستگاهي وجود نداشت، گفت: دستگاه NMR موجود در دانشگاه شيراز به واسطه عمر 25 ساله كاربرد لازم را ندارد.

حبيب‌آگهي با بيان اينكه براساس برنامه‌ريزي‌ها، طي شش سال آينده دانشگاه شيراز در زمينه تجهيزات آزمايشگاهي به قطب پژوهش جنوب كشور تبديل مي‌شود، گفت: با دست‌يابي به اين مهم امكان پوشش در كشورهاي همسايه حوزه خليج فارس نيز وجود خواهد داشت.

او با اشاره به افزايش تعداد كمي و كيفي قراردادهاي علمي پژوهشي دانشگاه شيراز با وزارت نفت، گفت: قراردادهاي مگاپروژه‌اي به ارزش حدود 115 ميليارد تومان با وزارت نفت منعقد شده است كه بخشي از آن به حوزه‌هاي بالادستي و بخشي نيز به حوزه‌هاي پائين‌دستي نفت و گاز ارتباط دارد.

حبيب‌آگهي ابراز اميدواري كرد كه در ماه‌هاي باقيمانده تا پايان سال به حجم قراردادهاي دانشگاه شيراز با صنايع، دانشگاه‌ها، مراكز علمي و ... در داخل و خارج كشور افزوده شود.

وي با قبول اين كه فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي ليسانس دانشگاه شيراز تمايل چنداني براي ادامه تحصيل در دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در اين دانشگاه ندارند، در خصوص علت اين بي‌رغبتي گفت: يكي از علت‌ها اقدامات تبليغاتي است كه ساير دانشگاه‌ها انجام داده و مي‌دهند.

حبيب‌آگهي اعتقاد دارد كه ارتباط رسانه‌‌اي دانشگاه‌ها بستر ساز ايجاد جذابيت براي دانشجويان مي‌شود، گفت: تمايل به حضور در دانشگاه‌هايي نظير تهران به دليل مناسب بودن بازار كار است؛ البته يكي از مسائل مهم جايگاه دانشگاه در انديكس‌ها و شاخص‌ها و رتبه‌بندي‌هاي معتبر جهاني و منطقه‌اي است.

وي با اشاره به تلاش‌هاي دانشگاه شيراز براي بين‌المللي شدن، گفت: اقدامات انجام شده در تجهيز آزمايشگاه، توسعه ارتباطات رسانه‌اي، ارتباط با ساير دانشگاه‌ها در سطح ايران و جهان، اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي و .... در راستاي ايجاد رغبت نزد فارغ‌التحصيلان براي انتخاب دانشگاه شيراز در موضوع تحصيلات تكميلي است.

حبيب‌آگهي همچنين از اختصاص سه ميليارد تومان به تجهيز آزمايشگاه‌هاي دانشكده‌هاي دانشگاه شيراز طي ماه‌هاي ابتدايي امسال خبر داد و گفت: اميدواريم تا پايان سال هم همين رقم به اين كار اختصاص يابد.

معاون پژوهشي دانشگاه شيراز همچنين گفت: تا پايان امسال مركز HPC (كامپيوترهاي پيشرفته) در دانشگاه شيراز راه‌اندازي مي‌شود كه در جنوب كشور بي‌رقيب خواهد بود؛ اين مركز هم براي ارائه خدمات به دانشگاه و هم خارج دانشگاه ايجاد مي‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان فارس، تاریخ انتشار 27 تیر 96 ، کد مطلب: 964-2276-5:www.fars.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین