پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از موافقت دولت با احداث کارخانه تولید ورق عریض در خوزستان و تلاش برای احداث چهار کارخانه چغندر قند در این استان خبر داد.

شعارسال: نوراله حسن زاده ظهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در دزفول اظهار کرد: برای امسال اعتبارات نا محدودی در بخش صنعت اعلام کرده اند که نرخ این تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است؛ بنابراین برای بخش صنعت کارگشا نیست.

وی افزود: تلاش ما این است تا طرح کمک های فنی و اعتباری را با همکاری برخی بانک ها و با نرخ تسهیلات کمتر به نتیجه برسانیم که عملی شدن این مهم، کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت واحدهای صنعتی خوزستان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه در شهرستان دزفول اقدامات و فعالیت های بزرگی در زمینه سرمایه گذاری از جمله فولاد در دزفول صورت گرفته است، گفت: امکانات و تولیدات زیادی در دزفول و شمال خوزستان وجود دارد که متاسفانه تاکنون به درستی از این پتانسیل ها استفاده نشده است.

حسن زاده با اشاره به نیاز وجود پایانه صادراتی در دزفول افزود: در دو سال اخیر تلاش های زیادی برای تحقق این امر صورت گرفته اما موانع متعددی در این زمینه وجود دارد در حالی که باید با تمام توان در جهت رفع این مشکلات گام برداشت و با تاسیس پایانه صادراتی از فرصت های عظیم موجود در دزفول و شمال خوزستان بهره برد.

وی همچنین با اشاره به شهرهایی که در خوزستان در زمینه صنایع دریایی فعالیت می کنند، اظهار کرد: برای چنین شهرهایی تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ چهار درصد در نظر گرفته ایم که فرصت خوبی است تا شهرهایی همانند آبادان، خرمشهر، شادگان و هندیجان از این موقعیت استفاده کنند.

حسن زاده در ادامه عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان خوزستان در زمینه کشت و تولید چغندر قند، ایجاد و توسعه کارخانه های تولیدی شکر از چغندر قند در این استان در دستور کار قرار گرفته و در این راستا از بخش خصوصی در خواست شده تا در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی افزود: با پیگیری انجام شده امیدواریم امسال عملیات اجرایی این کارخانه های چغندرقندی در استان خوزستان و شهرهای دزفول، شوش و اندیمشک اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: علاوه بر کارخانه قند دزفول در شمال خوزستان که آخرین مراحل پیش راه اندازی را طی می کند، یکی از کارخانه های تولید شکر مصوب شده تا به صورت سهامی عام با سرمایه گذاری ۲۰ درصد ایدرو، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان راه اندازی شود.

حسن زاده گفت: برای احداث سه کارخانه چغندرقند دیگر در استان خوزستان پیگیر جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از موافقت هیئت دولت با موافقت احداث کارخانه تولید ورق عریض در استان خوزستان خبر داد و گفت: این کارخانه به ظرفیت تولید یک میلیون تن ورق عریض در سال در جوار فولاد اکسین با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در اهواز راه اندازی می شود ضمن اینکه ۸۰ درصد سرمایه گذاری راه اندازی این کارخانه از محل منابع سرمایه گذاری خارجی تامین می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10مرداد1396، کدخبر: 4047476: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین