پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: هشت شهرستان در اصفهان به عنوان تولید کننده عمده زیتون شناسایی شدند.

شعار سالاحمد رضا رئیس زاده اظهار داشت: برداشت زیتون از سطح ۸۶۵ هکتار باغات بارور استان از اوایل شهریورماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

وی گفت: برداشت زیتون‌ برای تهیه کنسرو زیتون و سپس تا پایان آبان‌ماه جهت روغن‌کشی و تهیه روغن ادامه خواهد داشت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: سطح کل باغات زیتون استان یک هزار و ۷۷ هکتار است که حدود ۲۳۱ هکتار آن به باروری نرسیده است.

وی گفت: پیش‌بینی می شود ۷۱۵ تن محصول زیتون از باغات استان برداشت شود.

رئیس زاده با بیان اینکه خسارت سرمای زود هنگام پاییز ۹۵ مهم‌ترین عامل محدودیت عملکرد باغات زیتون درسال ۹۶ بوده است، اضافه کرد: از شهرستان‌های عمده تولیدکننده زیتون استان می‌توان به اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، مبارکه، اردستان، خوروبیابانک، فلاورجان و لنجان اشاره داشت.

وی همچنین به برداشت پسته از باغات استان اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: عمده تولید پسته استان، مربوط به شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، نائین، کاشان و شاهین‌شهر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به برداشت پسته از باغات استان اظهار داشت: برداشت پسته از سطح پنج هزار و ۳۴۷ هکتار باغات بارور پسته استان از اوایل شهریور ماه آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس، پیش‌بینی می شود تا پایان فصل برداشت حدود شش هزار و ۸۹۰ تن محصول پسته از باغات برداشت شود.

رئیس زاده گفت: به این ترتیب میانگین تولید در هر هکتار یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم پسته خشک است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: سطح کل باغات پسته استان هفت هزار و ۱۴۰ هکتار است که یک هزار و ۷۹۳ هکتار آن هنوز به مرحله باروری نرسیده است.

وی گفت: محصول برداشت شده در استان توسط ۲۶ ترمینال ضبط و فرآوری پسته آماده شده و در بازارهای داخل و خارج استان به فروش می رسد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 27 شهریور 96، کدمطلب:4090216، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین