پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: حضرت امام(ره) از دشمنان خارجی و مستکبران نسبت به آینده این انقلاب ترسی نداشت بلکه نگرانی اصلی ایشان ناشی از عملکرد ضعیف روحانیت و انجام صحیح رسالت هایی بود که به این قشر محول شده بود.

شعارسال: آیت الله محمد محمدی ری شهری روز چهارشنبه در دیدار با ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری گفت: بزرگترین رسالت روحانیت در حال حاضر پاسداری معنوی و فکری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام مبتنی بر ولایت فقیه است.

به گفته وی، پاسداری از نظام اسلامی در حقیقت پاسداری از همه ارزش های دینی است و اگر به این مسئولیت بزرگ صدمه ای وارد شود، به اسلام و تشیع ضربه وارد خواهد شد.

ری شهری گفت: روحانیت باید با رفتار مطلوب و اسلامی و پرهیز از کاری که باعث جدایی ملت از نظام و ارزش های آن می شود موجبات خوشبینی مردم به نظام را فراهم کند و اگر اقدامات روحانیت باعث بدبینی حتی یک نفر شود، روحانیت گناهی بزرگ را مرتکب شده است.

وی با بیان اینکه جهت گیری اجتماعی و سیاسی روحانیت باید حق مدارانه باشد افزود: روحانی باید مستقل باشد و درگیر جناح های سیاسی نشود و مساجد نیز فقط در خط رهبری حرکت کنند و وارد درگیری های جناحی نشود زیرا اگر جریان های سیاسی در مساجد نفوذ کنند، موجب ایجاد مشکل بین مردم خواهند شد.

وی گفت: پیامبر(ص) زمانی که امیرالمومنین(ع) را عازم سفر تبلیغی یمن می کردند به ایشان توصیه فرمودند که رفتار و عمل خود را طوری تنظیم کنند که موجب بدبینی و نگرانی مردم از دین اسلام نشوند و باعث نشوند مردم از اسلام متنفر شوند.

ری شهری افزود: پیامبر اعظم(ص) تاکید کردند که مبلغان دین اسلام باید این دین را آسان بگیرند و با بشارت و مژده های روح انگیز به مردم، زمینه ساز گرایش آنان به اسلام شوند.

وی با بیان اینکه روحانیت همواره در قلوب مردم جای داشته است افزود: یک روحانی باید نسبت به دنیا بی رغبت باشد و در پی نام و نان نباشد زیرا اگر یک روحانی به خدا توجه کرد خداوند نیز به رفع حوائج وی متوجه خواهد شد و خیرات خود را بر او جاری می کند.

ری شهری گفت: بی رعبتی به دنیا موجب افزایش جاذبه روحانیت می شود چرا که مردم نسبت به حرص و طمع روحانیت حساس بوده و اگر بفهمند که یک روحانی چشم داشتی به دنیا ندارد به او علاقمند می شوند.

وی همچنین ارتباط با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و تقویت این پایگاه فرهنگی را از مهمترین مسئولیت های روحانیت در شهرستان ری و تهران دانست و افزود: واحد فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) آمادگی دارد تا در جهت ترویج مذهب با روحانیت شهرستان ری و تهران همکاری کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23دی1394، کدخبر: 81919634: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین