پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
آیت الله حسین نوری همدانی از مرجع تقلید ، اختلاف میان مسلمانان را برنامه همیشگی دشمنان دانست و گفت: دولتمردان ، سفیران ، وزیران و مسئولان جمهوری اسلامی باید اولویت خود را اتحاد میان مسلمانان جهان و وحدت اسلامی قراردهند

شعار سال: آیت الله نوری همدانی روز پنجشنبه در دیدار با معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ، تفرقه را مهمترین مشکل کنونی کشورهای اسلامی دانست و ادامه داد: جهان اسلام، کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان امروز با مشکل های فراوان از جانب استکبار جهانی دست به گریبان است و دلیل این همه فتنه علیه اسلام به خاطر ترس مستکبران از اسلام می باشد.

آیت الله نوری همدانی، اسلام را دین استدلال و منطق دانست و گفت: کشورهای شرقی با فکر و متانت اسلام را پذیرفته و تا حدی در برابر اسلام خاضع هستند ولی غرب از ابتدا سر ناسازگاری در برابر اسلام داشت و به دلیل حس خود بزرگ بینی هرگز در برابر اسلام تسلیم نشده مگر اینکه روزی با قدرت اسلامی خاضع شود.
وی با بیان اینکه دشمنی اصلی استکبار با اسلام است افزود: اگر در حوادث لاس وگاس آمریکا عامل تیراندازی و قتل یک مسلمان بود اکنون رسانه های آمریکا علیه اسلام یک غوغا درست می کردند.
تیراندازی در لاس وگاس آمریکا که یکشنبه هفته جاری اتفاق افتاد دستکم 59 کشته و بیش از 500 زخمی برجا گذاشت.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با محکومیت جنایت ها علیه مسلمانان میانمار گفت: باید علاوه بر اعلام صریح مواضع در قبال جنایت های میانمار که توسط مسئولان کشور انجام شد با قدرت و شهامت اقدام لازم برای توقف این جنایت ها صورت گیرد.
آیت الله نوری همدانی کمک به میانمار تنها در محکوم کردن جنایات نباید خلاصه شود بلکه باید با وحدت همه به آنها کمک کنیم تا به دنیا نشان دهیم که مسلمانان متحد هستند.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به دادن جایزه صلح نوبل به آنگ سان سوچی رهبر میانمار ادامه داد: از نگاه غرب هر کس برمسلمانان غلبه بیشتری داشته باشد او مستحق جایزه صلح است و با دادن این جوایز از او به خاطر زیر فشار قرار دادن مسلمانان تقدیر می کنند.
در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.
این مرجع تقلید ادامه داد: از روزی که تسلط استکبار بر کشورهای اسلامی بوجود آمده مشکلات فراوانی برای امت اسلامی بوجود آمده است و همه این مصیبت ها برای این است ما به قرآن و اسلام توجه زیادی نداشته ایم.
آیت الله نوری همدانی، با بیان اینکه وحدت میان همه مسلمانان جهان از جمله تاکیدهای قرآن است افزود: مرزهای جغرافیایی در احکام اسلامی به رسمیت شناخته نمی شود و اصول اسلامی در تمام نقاط جهان اجرایی است و از جمله این اصول، دشمنی با ظالم و کمک به مظلوم در هر نقطه دنیاست و ما موظف هستیم با ظالم در هر جای دنیا و در هر لباسی دشمنی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید وحدت از داخل کشور خودمان آغاز شود گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که یک اراده و فکر در کشور حاکم نیست و افرادی در روزنامه ها در موضوعات منطقه ای با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری محترم مخالفت صریح می کنند که نباید اجازه داد چنین اشخاصی در کشور قدرت و جایگاه پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه وحدت، اتحاد و صفا و صمیمت میان ما و دشمنان اسلام معنا ندارد تاکید کرد: چند قرن است که استکبار و سلطه گران بر کشورهای اسلامی سیطره پیدا کرده و به شکل های مختلف جهان اسلام را مورد فتنه و سلطه قرار داده است.

**دولت دکتر روحانی نزدیکترین دولت به رهبر معظم انقلاب است
معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه نیز در این دیدار، دولت دکتر روحانی را نزدیکترین دولت به رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: دولت یازدهم و دوازدهم بسیار به فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نزدیک است و عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را وظیفه خود می داند.
ابراهیم رحیم پور با بسیار پیچیده و چند بعدی دانستن تحولات منطقه گفت: امروز سرعت و پیچیدگی تحول های منطقه بسیار زیاد است به طوری که در شرق آسیا با موضوع میانمار و تا غرب آسیا و فتنه داعش و همه پرسی استقلال کردستان تنوعی از رویدادهای مهم، حساس و شتابان سیاسی مواجه هستیم.
معاون وزیر امور خارجه درادامه خطاب به آیت الله نوری همدانی با تقدیر از مواضع این مرجع تقلید گفت: مواضع سیاسی شما در قم کمک کار آقای ظریف و وزارت امور خارجه است.
وی افزود: در بین مراجع تقلید، شما بیشترین موضع گیری های سیاسی را انجام می دهید که از جمله ظرفیت ها و پتانسیل های بزرگ برای وزارت خارجه است.
رحیم پور ادامه داد: مراجع تقلید و بزرگان حوزه نسبت به اخبار منطقه و جهان به طور کامل اشراف دارند ولی پشت این اخبار، اخبار ویژه و تحلیل وجود دارد که باید علما به عنوان سرمایه های کشور در جریان آنها قرار گیرند که هدف از این سفر نیز ارائه اخبار ویژه و تحلیل ها نسبت به مسائل منطقه و جهان و شنیدن پیشنهادها و راهکارهای مراجع در این زمینه است.
ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در سفر یک روزه خود به قم علاوه بر دیدار باآیت الله حسین نوری همدانی با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید و نیز آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور دیدار و به تشریح آخرین شرایط منطقه پرداخت.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 14 مهر 1396، کد مطلب:82686288 :  www.irna.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین