پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۳۷۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
یکی از دستوراتی که در روایات زیادی به آن دستور داده‌شده، حمایت از مظلوم است؛ ما باید حامی مظلوم باشیم ولو غیرمسلمان درحالی‌که این‌ها برادر مسلمان ما هستند.

شعارسال: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار با مسئولان هلال‌احمر استان قم اظهار کردند: واقعیت این است که مسلمانان میانمار نباید فراموش بشوند؛ چون مشکل آن‌ها هنوز حل‌نشده و در داخل میانمار مشکل جانی دارند و در بیرون آواره شده‌اند.

ایشان افزودند: اگر منتظر دفاع محافل جهانی باشیم که دفاع نمی‌کنند؛ آن‌ها نگاه می‌کنند که کجا منافعشان درخطر بوده در آنجا ورود می‌کنند، هر جا منافعشان درخطر نباشد ولو افراد مظلوم باشند و مظلوم‌ترین مردم دنیا باشند برای آن‌ها تفاوتی ندارد، ولی ما مسلمان‌ها باید دست‌به‌دست هم بدهیم، این‌ها برادر دینی ما بوده و ما مسئولیت داریم.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: کشورهای اسلامی عددشان زیاد است؛ اگر دست‌به‌دست هم بدهند هم ازنظر سیاسی می‌توانند مشکل را حل یا کم کنند و هم ازنظر اقتصادی می‌توانند؛ اگر دیگران بی‌تفاوت‌اند ما بی‌تفاوت در مقابل هم نباشیم.

معظم له تصریح کردند: یکی از دستوراتی که در روایات زیادی به آن دستور داده‌شده، حمایت از مظلوم است؛ ما باید حامی مظلوم باشیم ولو غیرمسلمان درحالی‌که این‌ها برادر مسلمان ما هستند، تصاویری که مطبوعات از این‌ها منتشر می‌سازند نشان می‌دهد که زن و بچه و پیر و جوان با چه فلاکتی از موانع عبور می‌کنند تا خودشان را به یک جای امن و امانی برسانند که واقعاً باعث ناراحتی است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکلات آوارگان میانمار بیان کردند: من می‌گویم اگر انسان یک‌ذره وجدان انسانی داشته باشد، وضع این‌ها را ببیند ناراحت می‌شود؛ امیدواریم ان‌شاء‌الله دیگران هم کمک کنند و دست‌به‌دست هم بدهند و مشکل این‌ها را حل کنند؛ آوارگان مشکل دارند، آن‌هایی که مجاور آنجا هستند مشکلات دارند.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشتند: سیاست‌مداران ازنظر سیاسی و اقتصادی مسائل را به‌طور جدی دنبال کنند، هلال‌احمر باید فعال بوده مردم هم باید کاملاً فعال باشند و پشت هلال‌احمر را خالی نکنند، توان هلال‌احمر هم در حدی است و همه باید کمک کنند که بلکه این‌ها نجات پیدا کنند؛ از شما هم تشکر می‌کنم که در این راه مشغول فعالیت هستید و ان‌شاءالله رحمان بتوانید گام مؤثری بردارید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری حوزه ، تاریخ انتشار: 7 آبان 1396 ، کدخبر: 429926 ، www.hawzahnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین