پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای توصیه‌هایی در خصوص گردهمایی بزرگ اربعین حسینی ارائه کرد.

شعارسال : یکی از مراجع تقلید با صدور بیانیه‌ای ضمن توصیه‌هایی در خصوص گردهمایی بزرگ اربعین حسینی آورده است: رقم بالای ویزا برای زائرین حسینی شایسته نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای توصیه‌هایی در خصوص گردهمایی بزرگ اربعین حسینی ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: زیارت و راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین تجمع بشری در یک مکان در طول تاریخ است و سرمایه عظیمی برای پیروان مذهب اهل بیت (علیهم‌السلام) و مسلمین جهان بوده که باید به احسن وجه از آن استفاده کرد.

اولاً از مهمان‌نوازی و مساعدت دولت و ملت عراق در پذیرایی از میلیون‌ها زائر خارجی تشکر می‌کنیم. ثانیاً توصیه‌هایی به دولت خودمان، دولت عراق و مردم شریف کشورمان برای بهبود این مراسم عظیم داریم.
در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: با توجه به آثار خوب فرهنگی و تربیتی این مراسم مخصوصاً بر جوانان و اقشار جامعه باید این برنامه تسهیل و تشویق شود، متأسفانه برخی از دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی گویا به این مراسم به عنوان یک منبع درآمد نگاه می‌کنند.

مثلاً گرفتن هزینه‌های جانبی نامتعارف برای برخی از خدمات توجیه روشنی ندارد، مسائل مربوط به بیمه، هلال احمر، حق کارگزاری، هزینه پارکینگ و امثال آن.

افزایش شدید نرخ حمل و نقل در این ایام نیز جای اشکال است
در بخش دیگری از این اطلاعیه خاطرنشان شده است: برادران عراقی نیز برای هزینه ویزا رقمی را قرار داده‌اند که برای گروهی بسیار سنگین است. این نرخ برای توریست‌های خارجی ممکن است مناسب و متعارف باشد، اما برای زائران امام حسین (علیه‌السلام) شایسته نیست.
ظاهراً ایران تاکنون آمادگی خود را برای کاهش نرخ ویزا به صورت دوجانبه اعلام کرده، اما برادران عراقی هنوز موافقت نکرده‌اند.

همان‌گونه که بارها گفته‌ایم زوار عزیز نیز باید این نکات را رعایت کنند: احترام به قوانین کشور عراق لازم است و هیچ‌کس حق ندارد، به فکر خود راه دهد که بدون گذرنامه و ویزا به این زیارت برود، زیارت مستحب است و بعضی از کارها خلاف شرع بوده و همچنین رعایت نظم و انضباط لازم است.

سفر خواهران بدون همراهی محارم کار خوبی نیست
در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: ان‌شاءالله موکب‌های ایرانی به رقابت با یکدیگر یا با موکب‌های عراقی نپردازند، همه به قصد قربت و برای خدا و خدمت به زوار تلاش کنند. نباید نقش میزبانی مردم عراق نادیده گرفته شود، آن‌ها در مهمان‌نوازی و کوشش برای امنیت زوار سنگ تمام می‌گذارند.
از مسائل مهم این است که مراسم اربعین را سیاسی و جناحی نکنند و از شعارها و عکس‌های متفرقه بپرهیزند و به تبلیغ این شخص و آن شخص نپردازند و در مجموع کاری کنند که این مراسم باشکوه و عظیم از هر نظر خالص باشد. همچنین رعایت واجبات مخصوصاً نماز به موقع و رعایت حجاب بانوان نیز از اهم مسائل است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری جهان نیوز، تاریخ انتشار: 11 آبان 1396، کدخبر: 562363، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین