پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
حجت الاسلام پناهیان: تدبیرکننده و برنامه ریز پیاده روی اربعین مردم و حرکت های خود جوش مردمی است.

شعارسال: علیرضا پناهیان در صحبت های پیش از خطبه نماز جمعه افزود: در 10 سال اخیر رشد پیوستن مردم به سیل عظیم و خروشان راهپیمایی اربعین قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه رشد زیارت اربعین حاصل نقشه سیاسی و نقشه فرهنگی نیست گفت: این رویداد نتیجه خواسته دل مردم است.

پناهیان با اشاره به اینکه نهادهای فرهنگی چون سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه قم و حوزه علمیه نجف هیچ کدام نقش آن چنانی در شکل گیری پیاده روی اربعین نداشته اند افزود: البته هر کدام از این نهادها این حرکت را تحسین کرده اند، اما برای آن تبلیغ نکرده اند.

وی با تاکید بر این که حضرت امام خمینی (ره) درباره به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی تحلیلی دارند که در صحیفه ایشان 24 مرتبه به دلیل اهمیت آن تکرار کرده اند گفت: این تحلیل شباهتی به رشد پیاده روی اربعین دارد و آن کار خداست که دل های مردم به سوی آن سوق پیدا می کند.

پناهیان افزود: امام خمینی (ره) فرمودند خداوند دل ها را متحول کرده است و این از حیطه دستگاه های تبلیغی خارج است.

وی با بیان اینکه اگر 15 سال پیش این پیاده روی اتفاق می افتاد نیمی از مردم قتل عام می شدند ادامه داد: در زمان صدام حتی سینه زدن ممنوع بود.

پناهیان با تاکید بر اینکه مومنین قدرت گرفته اند و بعد از 1400 سال می توانند از خود دفاع کنند گفت: اربعین میعادگاهی است تا قدرت ابا عبدالله الحسین (ع) به جهانیان نشان داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: چرا خود را از این پیاده روی محروم کنیم؟ موشک های سپاه اسلام می تواند از ما دفاع کند.

پناهیان گفت: مسئولین محترم برای سال آینده تمهیداتی را برای راهپیمایی 10 میلیون نفری اربعین بیندیشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 19 آبان 1396 ، کدخبر: 1892067 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین