پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
اسلام شناس مسلمان فرانسوی «ماری پیر والکمان» دار فانی را وداع گفت و بنا بر وصیتنامه اش در صحن مطهر علوی تشییع و در حسینیه ای در جاده نجف کربلا به خاک سپرده شد.

شعار سال: اسلام شناس مسلمان فرانسوی خانم (ماری پیر والکمن) معروف به (مریم ابو الذهب) بنا بر وصیتنامه اش در نجف اشرف تشییع شد و در مسیر زائران اربعین حسینی آرام گرفت.

اسلام شناس مسلمان فرانسوی خانم ماری پیر والکمان که پس از مسلمان شدن نام (مریم ابوالذهب) را برای خود برگزیده بود دار فانی را وداع گفت و بنا بر وصیتنامه‌اش در صحن مطهر علوی تشییع شد و در حسینیه ای در جاده نجف کربلا در نزدیکی عمود شماره 172 به خاک سپرده شد. مریم ابوالذهب در سال (1952م) در خانواده ای کاتولیک به دنیا آمد و در سن 18 سالگی به دین مبین اسلام گروید و مذهب اهل بیت (ع) را برگزید. وی فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه پاریس می باشد وسالها در موسسه ملی زبان‌ها و تمدن‌های شرقی پاریس (INALCO) بعنوان استاد وپژوهشگر فعال بود ودر زمینه روابط اجتماعی شیعیان وسنی های پاکستان وافغانستان مطالعات زیادی را ارائه کرد.

این استاد وپژوهشگر فرانسوی نقش فعالی در منعکس کردن وضعیت فاجعه آمیز ومظلومانه شیعیان پاکستان وافغانستان ایفا کرد وهمواره در فضای آکادمیک وتبلیغاتی غرب مظلومیت شیعیان پاکستان وافغانستان را مطرح می کرد، وطی سفرهای خود به خاورمیانه چندین بار به زیارت عتبات عالیات مشرف شد وبا اساتید دانشگاهی ومراجع عظام نجف دیدار کرد ووصیت نمود پس از مرگش در مسیر زائران اربعین دفن شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق، تاریخ انتشار 19 آبان 96، کد مطلب: 796803 ، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین