پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه سهم فعالیت‌های عمرانی خمینی‌شهر در بودجه مصوب حدود ۴۷ درصد بوده و نیاز است منابع مالی مستمر برای شهر ایجاد شود، گفت: طرح جامع خمینی‌شهر با هدف توسعه شهر ابلاغ شد.

شعار سال: محمدعلی طرفه در آئین معارفه شهردار خمینی‌شهر در سینما فرهنگ درباره وضعیت انتخاب شهرداران استان اصفهان اظهار داشت: 107 شهر در استان وجود دارد، چهار شهر اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان، نجف‌آباد جمعیتی بالای 200 هزار نفر را دارد که احکام مسئولیت شهرداران این چهار شهر توسط وزیر کشور و بقیه شهرهای استان توسط استاندار به امضا می‌رسد.

وی افزود: 32 نفر از شهرداران استان در مسئولیت خود ابقا شده که به کار خود ادامه می‌دهند و حدود 90 نفر از شهرداران جدید انتخاب‌شده که تاکنون حدود 70 نفر از آنان معرفی‌شده‌اند.

معاون استاندار اصفهان اظهار داشت: در دوره چهارم شورای شهر خمینی‌شهر اقدامات بسیاری انجام شد و این رضایت‌مندی مردم از شهردار افتخاری است که نصیب کمتر کسی می‌شود که باقیات و صالحاتی برای مسئولان و خدمت گذاران به مردم است، با توجه به قابلیت، توجه و پشتیبانی که از شهردار خمینی‌شهر وجود دارد سرمایه مهمی برای یک مسئول است و به این دلیل باید از فرصت به وجود آمده استفاده مؤثر را داشت.

طرفه گفت: طرح جامع خمینی‌شهر ابلاغ‌ شده و به لحاظ اینکه این منطقه دارای تراکم جمعیت بسیار بالایی بوده و اراضی شهر محدود است، این طرح برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده و برای توسعه شهر، استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهر کمک شده تا شهردار از مجوزهای قانونی کمیسیون ماده پنج برای اجرای طرح‌ها، معابر و مجموعه‌های شهری استفاده کند.

وی بیان کرد: در اصفهان بودجه‌ای معادل چهار هزار و 700 میلیارد تومان مصوب سالانه شهرداری‌های استان است که با سازمان‌های وابسته به بودجه‌ای بالای شش هزار میلیارد تومان می‌رسد که این ارقام از ردیف‌های بودجه‌ای همچون آلایندگی، عوارض ارزش‌افزوده، درآمدهای شهرداری، خود کوششی شهرداری و مبالغی که از مردم گرفته می‌شود حاصل‌شده و در قالب بودجه شهرداری‌ها تقسیم می‌شود.

معاون استاندار اصفهان ادامه داد: حدود 70 درصد این رقم بودجه‌ای درباره فعالیت‌های عمرانی شهرهای استان هزینه می‌شود که این فعالیت‌های عمرانی رضایتمندی مردم را در بر دارد و کیفیت زندگی را در شهرها بهتر می‌کند و زمینه‌های کنترل مدیریت شهری و توسعه فعالیت‌های مختلف را ایجاد می‌کند و مابقی این بودجه صرف حقوق، دستمزد و مسائل جاری شهرداری‌ها می‌شود.

وی با اعلام اینکه سهم فعالیت‌های عمرانی خمینی‌شهر در بودجه مصوب حدود 47 درصد بوده و نیاز است که تلاش شود منابع مالی مستمر برای شهر ایجاد شود، بیان کرد: مطالبات شهرداری از دانشگاه صنعتی اصفهان و مرکز علمی تحقیقاتی اصفهان پس از سال‌ها پیگیری بالاخره به نتیجه رسید که در اظهارنامه‌های مالی تنظیم و به تایید بدهکاران رسید و پیش‌بینی شد از طریق بودجه در سال مالی 95 در قالب اسناد خزانه به شهرداری خمینی‌شهر تحویل شود که رقمی بالغ‌بر 36 میلیارد تومان است.

طرفه اضافه کرد: منابع مالی جدید نیز باید پیگیری کرد که این میزان بودجه به متوسط بودجه‌ای نزدیک شود و باید فعالیت‌های عمرانی در شأن مردم خمینی‌شهر ارتقا پیدا کند تا در پایان دوره پنجم مدیریت شهرداری شاهد شگفتی‌هایی در خمینی‌شهر باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 17 مهر 96، کد مطلب: 1540478 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین