پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹
مسعود اسلامی: پزشکان بالاترین آی‌کیو را دارند و به نظرم می‌تواند در مدیریت شهری موفق باشند؛ ضمن اینکه شهردار در تمام‌کارها به‌طور ریز وارد نمی‌شود و با کمک مشاوران خود به حل مشکلات اقدام خواهد کرد. ‌

شعارسال: در جلسه روز(شنبه ۱۱شهریور) شورای شهر رشت، نامزدهای تصدی سمت شهرداری رشت به ترتیب حروف الفبا به ارائه برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات اعضای شورا حاضر شدند.

نخستین نامزد «مسعود اسلامی اقدم» است. اسلامی متولد ۴۹/۱۱/۲۹ در رشت است و تحصیلات دکتری به عنوان پزشک عمومی دارد و مسئول معاونت بهداشت و درمان سپاه قدس گیلان و رئیس درمانگاه امام سجاد رشت است.

اسلامی در ابتدای سخنان خود گفت: در مسیری که انتخاب کرده‌ایم، یک تیم دانشگاهی من را همراهی می‌کند.

او بابیان اینکه بر اساس تحقیقات صورت گرفته رشت در سال ۵۵ در بسیاری از شاخص‌ها شهر اول در کشور بود اما در سال ۸۵ به رتبه ۲۱ رسید دلیل این پسرفت را عوامل وضعی و نه دلایل تاریخی و سیستمی دانست.

این نامزد در توضیح عامل وضعی گفت: ترجیح منافع فردی بر منافع جمعی در عامل وضعی وجود دارد.

اسلامی ادامه داد: مدیر شهری باید نقاط ضعف و قوت را بشناسد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

او با اشاره به برخی سوابق خود تصریح کرد:درجاهایی مدیریت کرده‌ام که هیچ نیروی کارآمد نبود اما با آموزش و انگیزه‌های مادی و معنوی نیروهای معمولی به نیروهای کارآمد تبدیل شدند.

این پزشک عمومی در ادامه به ارائه برنامه‌های خودپرداخت و سند چشم‌انداز و برنامه عملیاتی ۵ ساله را اساس برنامه‌های خود عنوان کرد.

او افزود: رشت امروز با چالش‌های مالی٬ اجتماعی فرهنگی و کالبدی،رشد نامتوازن٬ مشکلات عمده ترافیکی و محیط‌زیستی روبرو است.

اسلامی ادامه داد: در توسعه پایدار شهری باید به کارآمدی اقتصادی همراه با حفاظت محیط‌زیست، عدالت اجتماعی و حفظ تنوع فرهنگی توجه داشته باشیم.

این نامزد تصدی شهرداری رشت در مورد برنامه‌های خود برای بهبود وضعیت شهر گفت: اصلاح، ارتقا و بهبود نظام ساختاری و توسعه مشارکت شهروندان را پیگیری خواهم کرد.‌

او افزود: باید با اعتمادسازی٬ برند سازی و سرمایه‌گذاری به توسعه شهر برسیم.

اسلامی ایجاد شهر شاد را از دیگر برنامه‌هایش دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌های متعدد می‌تواند موجب دستیابی به این مهم باشد.

اسلامی همچنین رویکرد محله محوری را پایه توسعه شهری خواند و گفت: تعداد سرای محلات به ۱۵ خواهد رسید و ۶ دفتر تسهیلگری و بهبود کیفیت مشارکت اجتماعی راه‌اندازی خواهد شد.

اسلامی اجرای پل طبیعت در رشت را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: این مبحث برایم بسیار جذاب است و معتقدم با اجرای چنین پروژه‌هایی شرایط جذب سرمایه‌گذار و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد

این فعال حوزه بهداشت و درمان همچنین به آلودگی دو رودخانه رشت اشاره کرد و گفت: آلودگی این دو رودخانه سبب ایجاد و شیوع بیماری برای شهروندان می‌شود و ساماندهی وضعیت این رودخانه‌ها باید با همراهی و کمک دیگر دستگاه‌ها انجام شود و نیز آزادسازی حرایم و لایروبی باید موردتوجه جدی قرار بگیرد و این مسئله اولویت کاری من است.

او اهمیت مشکلات محیط‌زیستی رشت را یادآور شد اصلاح سیستم مدیریت پسماند رشت و احداث تصفیه‌خانه شیرابه را به عنوان برنامه‌های مهم خود در این حوزه اعلام کرد.

‌او در مورد سیاست و اصول مدیریت شهرداری رشت به عنوان نهاد اجتماعی گفت: در حال حاضر نیروی انسانی شهرداری را بی‌انگیزه می‌بینم و این مجموعه به دلیل ناملایماتی که توسط مدیران دیدند حتی باوجود آموزش نتوانستند خدمت مناسب را ارائه دهند.‌

او چابک سازی و استفاده بهینه از منابع انسانی را ازجمله اهداف اداری موردنظر خود در شهرداری رشت عنوان کرد.

اسلامی همچنین کاهش فقر شهری و ارتقا هویت شهری را ازجمله اهداف بازآفرینی در رشت عنوان کرد.‌

 با پایان ارائه برنامه از سوی مسعود اسلامی، اعضای شورا سوالات خود را از او مطرح کردند:

احمد رمضانپور با اشاره کسری ۵۰۰ میلیارد تومانی در بودجه شهرداری و نیاز به ۱۲۰۰میلیارد برای پایان پروژه‌های باقی‌مانده، راهکارهای اسلامی برای تامین درآمد را جویا شد.

اسلامی در پاسخ به این سوال گفت: این‌همه مقروض بودن واقعی نیست؛ می‌خواهم با کمک شما بررسی کنم و با شجاعت وارد می‌شوم و بررسی می‌کنم که این بدهکاری‌ها واقعی است یا خیر.

محمدحسن علیپور نیز در مورد مشکلات پرداخت حقوق برای اقشار آسیب‌پذیر شهرداری سوالی را مطرح کرد که اسلامی همچنین در جواب او وعده پرداخت تمام مطالبات کارکنان شهرداری طی دو ماه را داد.

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورا بود که ارتباط مدرک تحصیلی اسلامی و نامزدی برای شهرداری رشت را مورد سوال قرار داد.

اسلامی در پاسخ به سوال شیرزاد گفت: بسیاری از افراد که در حال حاضر در بخش‌های مختلف حضور دارند دارای مدارک تحصیلی غیر مرتبط هستند و بنده سابقه پژوهش در مباحث مختلف را دارم.

او افزود: پزشکان بالاترین آی‌کیو را دارند و به نظرم می‌تواند در مدیریت شهری موفق باشند؛ ضمن اینکه شهردار در تمام‌کارها به‌طور ریز وارد نمی‌شود و با کمک مشاوران خود به حل مشکلات اقدام خواهد کرد. ‌

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گیل نگاه ، تاریخ انتشار: 11شهریور1396، کدخبر: 138449: www.gilnegah.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین