پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی زباله سراوان را در امتداد مرگ خاموش و تدریجی مردم شهرستان برشمرد و گفت: بی‌توجهی نسبت به معضل سراوان تضییع حقوق شهروندی است و مردم حق‌دارند در مقابل غاصبان حقشان مقاومت و اعتراض اجتماعی کنند.

شعار سالجبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به فراگیر شدن معضل دپوی زباله در منطقه سراوان رشت، اظهار کرد: زباله سراوان واقعاً یک بحران و مرگ خاموش و تدریجی نه‌تنها برای مردم سراوان، بلکه مردم شهرستان رشت است.

وی با اشاره به مخاطرات زیست‌محیطی و انسانی زباله در سراوان، افزود: مردم حاشیه منطقه سراوان به انواع و اقسام امراض لاعلاج مواجه شده‌اند و این در حالی هست که وجود زباله و دپوی آن در سراوان آلودگی هوا را نیز در بردارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هوای پاک حق قانونی مردم است و در قانون اساسی و شرع هم به آن تاکید شده، گفت: ما مخالف جدی آلودگی هوا و خدشه کردن حقوق مردم و شهروندان رشتی هستیم و آلوده شدن، هوا، آب شرب و زیست مردم منطقه را گناه و حرام می‌شماریم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بی‌توجهی به معضل سراوان را تضییع حقوق شهروندی توصیف کرد و افزود: مردم حق‌دارند در مقابل غاصبان حقشان مقاومت کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم حق‌دارند اعتراض اجتماعی کنند چون بارها در رابطه با معضل سراوان مکاتبات و هشدارهایی ارائه‌شده است، تصریح کرد: زباله شهری در روستا تخلیه و معضلاتی برای مردم ایجادشده است و باید باکسانی که در هر رده‌ای هستند و برای استقرار دستگاه زباله‌سوز اقدام نکرده‌اند، برخورد شود گرچه اکنون تلاش‌هایی از سوی شهرداری و مسئولان شهری در حال انجام گرفتن هست و امیدواریم این نوع اقدامات تسریع پیدا کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 25 آبان 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۸۲۴۰۰۲۱۷۷ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین