پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۶۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
مدیر عامل کارخانه کود آلی گیلان گفت: ۱۳ هکتار از جنگل های سراوان درگیر زباله است و در رشت روزانه هفتصد تن زباله تولید می‌‌شود.

شعار سال: آرش جهانگیری گفت: رشت روزانه هفتصد تن زباله تولید می‌کند و راهکار اصلی و قطعی رفع مشکل زباله در سراوان استفاده از زباله سوز و پردازش میانی است .

وی افزود: بحث بهسازی سیستم کود آلی و ارتقای آن به هزار تن در روز یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده است و با توجه به افزایش دلار و یورور نیازمند پنجاه و شش میلیارد تومان به منظور ارتقا و بهسازی کود آلی هستیم .

جهانگیری با بیان اینکه زباله هایی که وارد کارخانه کودآلی می شود دارای مواد آلی هستند تصریح کرد: قرارداد خرید زباله سوز در سال ۹۲ منعقد شد و قرار بود بعد از اتمام ارزیابی‌های زیست محیطی اقدامات عمرانی انجام شود و طبق قرار داد باید ۲۵ درصد بابت زباله سوز بعنوان پیش پرداخت به حساب شرکت چینی واریز می‌شد که تا کنون ده درصد از کل مبلغ قرار داد پرداخت شده است .

جهانگیری افزود: از جمله مباحثی که می‌تواند در رفع مشکل سراوان مورد توجه و موثر باشد فرهنگ سازی است و در این راستا با برآوردهای انجام شده حدود چهار میلیارد تومان جهت آموزش چهره به چهره، بسته‌های تشویقی و... نیاز داریم .

وی با اشاره به انجام سم پاشی در سراوان گفت: حدود یک صد لیتر سم روزانه در سراوان ریخته می‌شود که ماهیانه یک صد و پنجاه میلیون تومان ماهیانه بابت خرید سم ها پرداخت می‌شود و این بی انصافی است که می گویند سم پاشی توسط شهرداری رشت قطع شده است .

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با اشاره به مخاطرات مگس در سراوان گفت: سازمان پسماند شهرداری رشت ماهیانه یک صد و پنجاه میلیون تومان بابت سم پاشی پرداخت می‌کند و در واقع شهرداری در این راستا کم کاری نکرده است .

مدیر عامل کارخانه کود آلی گیلان در این جلسه گفت:در حال حاضر دولت باید یک صد و بیست و دو میلیارد تومان بابت زباله سوز به شرکت چینی بر اساس تفاهم نامه پرداخت کند تا بعد از آن شرکت چینی هم به تعهداتش عمل کند .

جهانگیری با بیان اینکه سهم شهرداری رشت در مبحث زباله سوز مهیا کردن زمین مناسب و انجام آزمایشات مکانیک خاک است گفت: مابقی اقدامات بعهده دولت و محیط زیست است .

وی بهسازی محل دفن سراوان را ده میلیارد تومان ارزیابی و گفت: بحث خرید تجهیزات شامل دو دستگاه کمپکتور زباله و... بالغ بر هشت میلیارد تومان ارزیابی شده و در حال حاضر ۱۳ هکتار در سراوان درگیر زباله است. س

ایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 8 آبان 96، کد مطلب: 968-16789-5 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین