پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
استاندار گیلان با یادآوری اینکه محیط پیرامونی همچنان آلوده به ویروس است و باید از ترددهای غیرضروری پرهیز شود، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، آزادسازی تردد خودروها در معابر درون استانی از امروز انجام شده ولی محدودیت تردد بین استانی، تا پایان فروردین ماه جاری، برقرار است.
شعارسال: استاندار گیلان با یادآوری اینکه محیط پیرامونی همچنان آلوده به ویروس است و باید از ترددهای غیرضروری پرهیز شود، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، آزادسازی تردد خودروها در معابر درون استانی از امروز انجام شده ولی محدودیت تردد بین استانی، تا پایان فروردین ماه جاری، برقرار است.
 
دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) پس از جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست رییس جمهوری بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، در جمع خبرنگاران به تصمیمات ستاد ملی برای بازگشایی مشاغل و اصناف کم خطر که از روز گذشته در سراسر کشور به جز تهران آغاز شده، اشاره و بیان کرد: در گیلان نیز از سرگیری فعالیت ها صورت گرفت و براساس گزارش واصله از شهرستان های استان، صاحبان مشاغل بیشتر پروتکل ها و توصیه های بهداشتی را رعایت کرده اند.
 
وی ادامه داد: تعدادی از آن ها نیز به سامانه برای اخذ کد بهداشتی مراجعه و مراحل ثبت نام را انجام داده و کد بهداشتی مربوطه را دریافت کرده اند.
 
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: از جمله تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا این بود که کاسبان و صاحبان مشاغل کم خطر که از طریق اتحادیه های اصناف به آنان اعلام شده، حتماً به سامانه معرفی شده توسط وزارت بهداشت مراجعه کنند.
 
وی تصریح کرد: انتظار دارم در مدت یک تا دو روز آینده، همه مشاغلی که شروع به فعالیت کرده یا قصد بازگشایی دارند ؛ کد بهداشتی دریافت کنند.
 
استاندار گیلان گفت: البته درنظر داریم صاحبان مشاغلی که بیشترین رعایت ها را درخصوص انجام توصیه های بهداشتی ، خودمراقبتی برای حفظ سلامت خویش، مشتریان و شهروندان داشته اند؛ در آینده تشویق شوند.
 
وی افزود: برای آگاهی مردم نیز وزارت بهداشت تصمیم دارد که از طریق نمادهای مشخص آنها را به مردم اطلاع‌رسانی کند.
 
دکتر زارع اظهار داشت: تصمیم گیری درخصوص چگونگی و زمان ازسرگیری فعالیت اماکن مذهبی و مساجد و نیز اجتماعات در ماه مبارک رمضان، پس از اخذ نظر وزارت بهداشت به جلسه آتی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا موکول شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: از آنجاییکه همچنان شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم و برگزاری اجتماعات زمینه انتقال و گسترش این بیماری را بیشتر فراهم می کند، در ماه مبارک رمضان ممکن است اجتماع نداشته باشیم.
 
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: همانطور که در استان برای مناسبت نیمه شعبان شاهد اجرای برنامه‌های مذهبی توسط صدا و سیمای مرکز گیلان و شبکه‌های مجازی بودیم، انتظار می‌رود برنامه‌ریزی های لازم صورت گیرد تا در ایام ماه مبارک رمضان نیز مردم استان از این بستر بیشترین بهره را از فیوضات این ماه ببرند.
 
وی همچنین درخصوص تردد وسایل نقلیه در معابر بین شهری و استانی اضافه کرد: آزادسازی تردد خودروها در معابر بین استان ها از اول اردیبهشت ماه و در معابر درون استانی از امروز، انجام شده و محدودیتی وجود ندارد.
 
دکتر زارع ادامه داد: البته همچنان برای ورود به استان از پلاک های غیربومی جز وانت ها و کامیون های حمل بار، محدودیت شدید و ممنوعیت تردد وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: از آنجاییکه گیلان استانی با پایه کشاورزی است، رفت و آمد ماشین آلات کشاورزی حتی خارج از استان به درون استان براساس تصمیم ستاد استانی بلامانع است که انتظار می‌رود فرمانداران شهرستان‌های مبادی ورودی استان، تسهیلاتی را فراهم کنند تا در صورت نیاز، ورود ماشین آلات از استان های همجوار فراهم شود.
 
استاندار گیلان با قدردانی از مردم فهیم استان که همچنان به توصیه های بهداشتی و مراقبتی کارشناسان بهداشت و درمان توجه می کنند و جز به اضطرار از منزل خارج نمی شوند، گفت: اگرچه تعداد معدودی هستند که گاهی اوقات در خیابان ها تردد می کنند اما همچنان از مردم انتظار داریم به دلیل آلوده بودن محیط پیرامونی به این ویروس، به توصیه های بهداشتی، خودمراقبتی و دیگر مراقبتی توجه کنند و حتی المقدور از ترددهای غیرضرور بپرهیزند.

                                                                                                                       
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری   برنا ،تاریخ انتشار:  24 فروردین    1399،کدخبر  :   987403،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین