پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
وعده دادیم و بر عهدمان هستیم که چنانچه تا دو ماه آینده تکلیف پروژه خمام به خشکبیجار معلوم نگردد و با خاطیان و ترک فعل کنندگان برخورد بازدارنده نشود، هزینه مجریان و ناظران متخلف را از تیربون نماز جمعه بالاتر خواهیم برد.
شعار سال: حجت الاسلام حامد اسدالله زاده در خطبه دوم نماز جمعه خمام با بیان اینکه اولین بودجه کل کشور دولت سیزدهم یکشنبه گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، افزود: هرچند پرداختن به لایحه بودجه تا قبل از تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان، قطعی نیست، ولی من باب اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفه کارشناسی نسبت به مفاد بودجه را دارند، چند نکته خطاب به نمایندگان محترم لازم و ضروری است.

امام جمعه خمام اظهار کرد: اولا با عنایت به اینکه بودجه ۱۴۰۱ به صورت انقباضی بسته شده است و هزینه‌های دولت تا جایی که ممکن بود کاهش یافته است، جا دارد مجلس در تصویب بودجه مرتبط با مجلس نیز به صورت انقباضی لحاظ کند و هزینه‌های قوه مقننه را نیز تا جایی که امکان دارد کاهش دهد. تا روح امیدواری نسبت به آینده و کاهش بار روانی مشکلات اقتصادی بتواند مردم را برای ادامه مسیر مستحکم‌تر از گذشته، دلگرم‌تر کند.

وی افزود: ثانیا با عنایت به اینکه بودجه استان‌ها افزایش یافته است و نگاه دولت سیزدهم در بودجه امسال به تمرکززدایی و عدم انباشت بودجه در مرکز است، جا دارد مجمع نمایندگان استان به همراه استاندار محترم تلاش کنند تا از انباشت بودجه‌های عمومی در مرکز استان نیز پرهیز شود و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره شهرستان‌ها در اولویت قرار گیرد.

اسدالله زاده ادامه داد: ثالثا لازمه توسعه عدالت اجتماعی در همه سطوح جامعه، این است که علاوه بر مالیات بر مسکن‌های خالی و خانه‌های لاکچری، همانطور که در سایر کشور‌ها هم وجود دارد، مالیات بر ثروت ثروتمندان را جهت توزیع در بین اقشار کمتر برخوردار توسعه دهند. در کشور‌های پیشرفته برای نگهداری و انباشت پول در بانک ها، نه تنها به آن‌ها تسهیلات نمی‌دهند بلکه از آن‌ها مالیات نیز گرفته می‌شود.

امام جمعه خمام گفت: امیدواریم هم نمایندگان محترم مجلس و هم دولت محترم، نهایت دقت و تلاش تخصصی خودشان را برای بهبود وضعیت معیشت و اشتغال مردم عزیز ما داشته باشند، چرا که میزان مؤفقیت در بودجه ۱۴۰۱ در ایجاد نشاط و امیدواری به آینده در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه شهادت حضرت زهرای اطهر سلام الله علی‌ها و آغاز ایام فاطمیه علی‌ها سلام را خدمت همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنم، افزود: امیدوارم مساجد، هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌های ما با باشکوه برگزار کردن مجالس عزای فاطمیه سلام الله علیها، رزق سالیانه امت اسلامی را به دعای حضرتش تضمین نمایند.

اسدالله زاده با تاکید بر اینکه تیربون نماز جمعه با مردم عهد بسته است که مؤذن دردهایشان باشد و در فریاد زدن مطالبات مردم با احدی عقد اخوت نبسته ایم، گفت: وعده دادیم و بر عهدمان هستیم که چنانچه تا دو ماه آینده تکلیف پروژه خمام به خشکبیجار معلوم نگردد و با خاطیان و ترک فعل کنندگان برخورد بازدارنده نشود، هزینه مجریان و ناظران متخلف را از تریبون نماز جمعه بالاتر خواهیم برد.

وی افزود: ظاهرا در استان گوش شنوایی برای شنیدن درد مردم منطقه یافت نمی‌شود! و شاید هم شنیده اند و خود را به خواب غفلت زده اند! لذا خطابمان به قاضی القضات و رئیس محترم دستگاه قضائی خواهد بود.

امام جمعه خمام گفت: جناب آقای قاضی القضات! این نه صدای امام جمعه، که صدای دل‌های داغ فرزند دیده است که از حنجره من فریاد شده است! جناب آقای قاضی القضات! اینجا خمام است، شهری که فقط در ۸ سال گذشته شاهد داغدار شدن بیش از ۶۹ نفر و مجروح شدن بیش از ۱۰۴۵ نفر در یک مسیر ۱۰ کیلومتری شده است. جناب آقای قاضی القضات! اینجا گیلان است جایی که بیش از ده سال است مدیران اجرایی و نظارتی وعده داده‌اند که دیگر نمی‌گذاریم این جاده جان جوانانتان را بگیرد و هر بار خلف وعده کردند. جناب آقای قاضی القضات! اینجا جایی است که می‌خواهند با نامه درمانی و دستور‌های بی‌ضمانت اجرایی، مرهم داغ‌های کهنه مردم و مادران داغدیده شوند! جناب آقای قاضی القضات! اینجا جایی است که شاید خبر جان باختن مردم در این محور، برای مسئولین اجرایی و نظارتی‌اش عادی شده باشد؛ ولی برای مردمش جان کاه است؛ لذا برای اینکه صدای ضجه‌ها و گریه‌های فرزندان یتیم شده در این محور شنیده شود و آن‌هایی را که در خواب غفلت به سر می‌برند و یا خود را به خواب زده اند بیدار شوند، به رئیس دستگاه عدلیه شکوه می‌کنیم، تا شاید ایشان برای درد‌های کهنه مردم منطقه چاره کنند.

وی در پایان گفت: البته تمامی دستگاه‌های مجری و نظارتی بر پروژه خمام به خشکبیجار بدانند که این آغاز ماجراست و هزینه‌های ترک فعل‌ها وعدم نظارت‌ها مانند آوار بر سرتان خراب خواهد شد؛ و تا اصلاح پروژه محور خمام به خشکبیجار تریبون نماز جمعه در کنار مردم ایستاده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۶۶۵۷۲۰، www.diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین