پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۷۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
احمدی سنگری با اشاره به اینکه ۲۳ روستای خارج شده از محدوده سازمان منطقه آزاد انزلی باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند گفت: در تلاشیم تا با انجام رایزنی‌هایی در سطوح ملی و استانی مشکلات این مناطق را برطرف کنیم.

شعار سال: محمدرضا احمدی سنگری امروز پنجشنبه ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۰ به موضوع ۲۳ روستایی که از محدوده منطقه آزاد انزلی خارج شده‌اند اشاره کرد و اظهار داشت: این روستاها سال‌ها در محدوده سازمان منطقه آزاد خدمات زیرساختی و رفاهی دریافت می‌کردند اما با خارج شدن از این منطقه از دریافت این خدمات محروم شده و در حال حاضر بلاتکلیف هستند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس اذعان کرد: منطقه آزاد انزلی در فاصله ۳۱ کیلومتری از مرکز شهر رشت از سال ۱۳۸۴ با هدف توسعه رونق اقتصادی انزلی و مناطق حومه در استان گیلان تاسیس شد.
 
احمدی سنگری با بیان اینکه روستاهای امین آباد، خشک اسطلخ چونچنان، زیباکنار، طالب آباد، چپرپرد، حسن رود، تبریز باغ، باغ محله، امیربکنده، حاجی بکنده از روستاهای در محدوده سرزمینی منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شوند افزود:‌ این مناطق در سال‌های اخیر شاهد رونق در ساخت و ساز مسکن و پروژه های رفاه گردشگری و تجاری بودند.
 
عضو مجمع نمایندگان گیلان تبعات الحاق روستاها و برخی مناطق به سازمان منطقه آزاد انزلی را برشمرد و گفت: رونق ساخت و ساز، خرید و فروش زمین‌های کشاورزی و اشتغالزایی برای جوانان این مناطق از تاثیرات مثبت ایجاد منطقه آزاد انزلی طی سال‌های اخیر برای روستاهای محدوده آن بوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه سال گذشته الحاق دو هزار هکتار از مناطق چهارگانه ـ تالاب خمیران، کیشستان صومعه سرا، اراضی سپیدرود، فرودگاه سردار جنگل رشت به محدوده منطقه آزاد انزلی به تصویب مجلس رسید و از سوی شورای نگهبان رد شد عنوان کرد: برخی دیگر از روستاهای داخل این محدوده نیز طی شکایت یک شهروند از شهرستان انزلی و با رای دیوان عالی عدالت اداری از منطقه آزاد انزلی خارج شدند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس در پاسخ به این پرسش که ۲۳ روستای خارج شده از محدوده سازمان منطقه آزاد انزلی چه زمانی تعیین تکلیف و مشکلات آن‌ها حل خواهد شد هم افزود: در همین مورد پیگیری‌ها و رایزنی‌های زیادی را تاکنون انجام دادیم تا این مناطق به محدوده منطقه آزاد انزلی الحاق شوند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در کنار موافقان مخالفانی جدی با پذیرش این امر در مجلس وجود داشت گفت: چندین بار با حضور مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی جلساتی را در مجلس برگزار کردیم اما نتیجه‌ای حاصل نشد و حتی نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس هم جهت بررسی این موضوع به گیلان سفر کرد که مجددا به علت اما و اگرهایی که وجود داشت نتیجه‌ای به دست نیامد.
 
احمدی سنگری با تاکید بر اینکه وی موضوع تعیین تکلیف روستاهای خارج شده از محدوده سازمان منطقه آزاد انزلی را با جدیت دنبال می‌کند، اظهار داشت: اخیرا جلسه‌ای با مردم و دهیاران این مناطق داشتم و قرار شد آن‌ها درخواست خود را به شکل کتبی ارائه کنند تا مراتب آن را در مجلس و یا در سطح استان مورد پیگیری قرار دهد.
 
وی ضمن درخواست از استاندار گیلان و فرمانداران شهرستان‌های رشت و خمام برای حل و فصل مشکلات مناطق خارج شده از محدوده منطقه آزاد انزلی یادآور شد: در راستای کاهش دلواپسی و نگرانی‌ها باید این روستاها هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند تا مردم بیشتر از این‌ها آسیب نبینند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی دیار میرزا ، تاریخ انتشار:  24تیر 1400، کدخبر: 633722،www.diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
امیدواریم که وضعیت این روستاها هر چه زودتر مشخص شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین