پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
معاون سیاسی اجتماعی استاندار گیلان از فعالیت دوباره ۶۰ شغل با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در این استان خبر داد.

شعار سال: «محمود قاسم‌نژاد درویشی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در استان گیلان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار شده بود، در ۳۰ استان کشور از تاریخ ۲۳ فروردین ماه بخشی از مشاغل و صنوف بازگشایی شوند، البته شرایط بازگشایی این صنوف تابع یک سری مقررات است.

وی ادامه داد: همه این صنوف باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده و در این سامانه التزام خود را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی انجام می‌دادند، براساس این ثبت‌نام در آن سامانه تعهدی که باید برای جلوگیری از شیوع بیماری برای محل کسب خود می‌دادند یک کد بهداشتی به این صاحبان اصناف داده می‌شود. صاحبان اصناف باید این کد بهداشتی را بر سر در مغازه نصب کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه صاحبان این مشاغل با ورود به این سامانه پروتکل‌ها را دریافت کرده و ثبت‌نام می‌کنند تا اجازه مجدد فعالیت کسب و کارشان را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: این مشاغل حدود ۶۰ نوع شغل مانند فرش فروشی‌ها، موکت و کف پوش فروشی‌ها، لوازم خانگی، مبلمان، شیرآلات، کاشی و سرامیک و ... هستند که در سامانه وزارت بهداشت مشخص شده است این مشاغل نیز می‌توانند در کنار مشاغلی مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، میوه فروشی‌ها، داروخانه‌ها، داروخانه‌های دامپزشکی و فروشگاه‌های تامین مایحتاج عمومی مردم که باز بودند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فاز دوم طرح فاصله گذاری فیزیکی شروع به کار می‌کنند.

قاسم‌نژاد در پاسخ به این سوال که وزیر بهداشت اعلام کرده، تا استانداران در خصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند تصمیم‌گیری کنند، آیا با توجه به اینکه استان گیلان یکی از کانون‌های اصلی این بیماری بوده، امکان فعالیت اصناف وجود دارد، خاطرنشان کرد: از نظر ما فروشگاه‌هایی مانند فروشگاه‌های لباس، پوشاک، کیف، کفش و ... می‌توانند فعالیت داشته باشند و مشکلی در این رابطه نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی همچنین درباره وضعیت بیماری در استان گیلان گفت: کنترل بیماری در استان گیلان بسیار خوب بوده است و مشکلی برای ارائه خدمات وجود ندارد.

وی درباره ورودی مسافران به استان گیلان گفت: هیچ مسافری از مبادی ورودی استان نمی‌تواند وارد استان گیلان شود، اما تردد بین شهرستان‌های استان گیلان بلامانع است و فقط کسی اجازه ورود به استان گیلان را دارد که بومی این استان باشد و بتواند این موضوع را ثابت کند. البته خروج مسافران از گیلان نیز امکان پذیر است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری کار ایران ایلنا، تاریخ انتشار 24  فروردین    99، کد خبر:   897675، www.ilna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین