پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان به بیان رتبه های ایران در بخش های مختلف در جهان پرداخت و تصریح کرد: شاخص های رقابت پذیری خود را باید 20 درصد افزایش دهیم تا در پایان سال 1404 به رتبه سوم منطقه دست پیدا کنیم.

شعار سال: " جعفر رودری" صبح امروز 17 مهرماه در جلسه توجیهی آموزشی کارگروه‌های توسعه مدیریت ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: قدمت برنامه ریزی در ایران به 70 سال می رسد.

وی ارزیابی عملکرد برای دستگاه‌ها را مهم دانست و بیان کرد: وقتی که یک دستگاه عملکرد خود را مورد ارزیابی قرار دهد، می توانیم نقاط قوت و ضعف هر قسمت مشخص کنیم و در جهت رفع نواقص آن گام برداریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نقش توسعه ای دولت را یکی از وظایف دولت برشمرد و عنوان کرد: هدف اساسی همه طرح ها و برنامه ها اعم از طرح مثلث توسعه اقتصادی، برنامه ششم توسعه و ... توسعه و پیشرفت جامعه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان کرمان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی دارد اما جایگاه استان کرمان در کشور قابل قبول نیست، بنابراین باید سیستم کارآمد و مشخصی داشته باشیم تا بتواند هدف گذاری ما برای توسعه محقق کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان این مطلب که درآمد سرانه ما 30 درصد باید رشد پیدا کند، تصریح کرد: یکی از راه های تحقق این مهم باید به دنبال سرمایه گذار باشیم، همچنین افزایش بهره وری ازدیگر راهکارها می باشد.

وی اظهار کرد: نرخ رشد اقتصادی استان 8.5 درصد پیش بینی شده است که منابع مالی و بهره وری پیش شرط های تحقق این نرخ رشد می باشند، به‌گونه‌ای که 5.7 درصد از این رشد اقتصادی از محل منابع و سرمایه گذاری جدید و 2.8 درصد از محل بهره وری محقق می گردد.

رودری با اشاره به اینکه ارتقای بهره وری، منابع نمی خواهد بلکه با اصلاح روش ها ایجاد می شود، اضافه کرد: تحول اداری در بحث بهبود فضای کسب و کار بسیار اثرگذار می باشند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان به بیان رتبه های ایران در بخش های مختلف در جهان پرداخت و تصریح کرد: شاخص های رقابت پذیری خود را باید 20 درصد افزایش دهیم تا در پایان سال 1404 به رتبه سوم منطقه دست پیدا کنیم.

وی از عدم کارایی برخی از شاخص ها سخن به میان آورد و اظهار کرد: دستگاه ها باید فراینده ها و هدف گذاری های خود را دنبال کنند، ضمن آنکه نقاط ضعف هر بخش را شناسایی کنند تا در جهت رفع نواقص گام بردارند.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا (استان کرمان)، تاریخ 17 مهر 96، کد مطلب: 967-1384-5: www.kerman.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین