پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۵۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
تهیه ویزا یکی از مقدمه‌های ضروری پیش از سفر به خارج است و به دلایل مختلف ممکن است انجام آن برای متقاضیان دشوار باشد؛ ولی آیا راهی برای سهولت این کار وجود دارد؟

شعارسال: روزانه عده بسیاری برای اهداف مختلف مانند گردش، تجارت، تحصیل و ... قصد سفر به اقصی نقاط جهان را دارند و به همین منظور پیش از سفر باید برای دریافت ویزا اقدام کنند. البته این فرآیند دارای مراحل مختلفی مانند جمع‌آوری مدارک، تعیین وقت سفارت و مراجعه برای مصاحبه است و ممکن است به دلیل ناآشنایی متقاضیان، ذیق وقت برای دریافت ویزا، ترافیک کاری سفارتخانه‌ها به دلیل بالابودن حجم تقاضا و ... دشوار و زمان‌بر به نظر برسد.

در این میان، شرکت‌هایی با نام مراکز خدمات ویزا موسوم به Visa Application Center به تازگی در این زمینه برای تسهیل روند دریافت ویزا و کاهش حجم مراجعه مستقیم به سفارتخانه‌ها آغاز به فعالیت کرده‌اند. زمینه فعالیت این مراکز محدود به ویزاهای تحصیلی، کار و توریستی بوده و در موارد ذیل می‌توانند پاسخگوی مراجعان باشند:

پاسخگویی به سوالات مراجعان به زبان رایج کشور مبدا

پیگیری مراحل صدور ویزا

دریافت و کنترل مدارک برای حصول اطمینان از کامل بودن آن‌ها پیش از ارسال به سفارت یا کنسولگری

انتقال مدارک و گذرنامه‌های متقاضیان به سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها و عودت آن‌ها به همراه نتیجه تقاضا پس از پایان مراحل اداری

تنظیم برنامه مصاحبه‌‌ها و تهیه کپی مدارک در صورت نیاز

فراهم نمودن امکانات لازم برای مراجعان به جهت درخواست آنلاین ویزا

جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک مانند انگشت‌نگاری و عکس

البته تائید نهایی مدارک، مصاحبه و صدور ویزا توسط سفارتخانه‌ها انجام می‌شود و این مراکز صرفا به عنوان واسطه میان مراجعان و سفارتخانه‌ها عمل می‌کنند. در واقع این شرکت‌ها دارای ماهیت برون‌سپاری هستند؛ به این ترتیب که با برعهده گرفتن بخشی از فعالیت‌های داخلی کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها، باعث کاهش حداکثری اتلاف زمان و هزینه و در عین حال تسریع فرآیند صدور ویزا می‌شوند.

شرکت‌های متعددی مانند نشنال ویزا سنتر (National Visa Center)، وی اف اس گلوبال (VFS Global) و ... از جمله مراکزی هستند که در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کنند. در حال حاضر، از میان آن‌ها شرکت VFS در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است و سفارتخانه برخی از کشورها مانند اتریش، فرانسه، آفریقای جنوبی، انگلستان، قبرس، نروژ، مجارستان، سوئد و هلند امور کنسولی خود را (درخواست ویزا، ارائه مدارک و ...) را به این مرکز واگذار کرده‌اند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت کجارو، تاریخ انتشار: 17مهر1396، کدخبر: 128264: www.kojaro.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین