پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
رئيس حوزه علميه اصفهان گفت: گناه و اصرار بر آن نتيجه بي توجهي به موعظه هاي پيامبران درون و برون انسان است.

شعارسال: آيت الله العظمي حسين مظاهري، از مراجع تقليد و رئيس حوزه علميه اصفهان در درس اخلاق با اشاره به انجام گناه توسط برخي از افراد اظهارداشت: انسان در درون خود وجدان اخلاق، عقل و فطرت دارد به عنوان پيامبران دروني او را موعظه مي كنند اما برخي از افراد نسبت به اين موعظه ها بي توجه هستند و اين پيامبران با مرور زمان از بين مي روند.

وي افزود: پيامبران بيروني در جامعه بسيار مردم را موعظه مي كنند كه كتاب يكي از پيامبران بيروني براي هدايت و موعظه انسان است اما بي توجهي به مطالعه در دين و مسائل اعتقادي منجر به گناه مي شود.

آيت الله مظاهري ادامه داد: گناه و اصرار بر آن نتيجه بي توجهي به موعظه هاي پيامبران درون و برون انسان است و زماني كه فطرت، عقل و وجدان انسان بيدار باشند آنگاه ديگر گناه معنايي ندارد و همواره انسان در مسير واقعي زندگي حركت مي كند و اعمال ديني برايش سخت نيست.

وي با اشاره به حق الناس به عنوان گناهان بزرگ، تصريح كرد: كساني كه از موعظه ها بهره اي نمي برند به صورت عادي غيبت مي كنند، تهمت مي زنند و ظلم به مردم روا مي دارند.

رئيس حوزه علميه اصفهان خدمت به خلق و انجام كارهاي اخلاقي مناسب را ناشي از بهره گيري از عقل و منطق و موعظه ها دانست و يادآورشد: كساني كه براي اعتقادات خود وقت صرف مي كنند و نسبت به موعظه هاي دروني و بيروني دقت دارند همواره سعادتمند خواهند شد.

وي اضافه كرد: خيلي از فعاليت هاي روزمره بيهوده است كه اگر اين فرصت هاي تلف شده براي مطالعه و بررسي اعمال بكار گرفته شود آنگاه زمينه سعادت دنيا و آخرت فراهم مي شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار:5آبان1396، کدخبر: 665280 : www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین