پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
استان لرستان با تولید سالانه بیش از ۲۲ هزار تن ماهی رتبه نخست پرورش ماهی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور به خود اختصاص داده است.

شعار سالاستان لرستانبا دارا بودن ۵۰۰ مزرعهپرورش ماهیو با تولید سالانه بیش از ۲۲ هزار تن ماهی رتبه نخست پرورش ماهی در بیناستان‌های غیر ساحلیکشور به خود اختصاص داده است.

در بین شهر‌های استان لرستان،شهرستان سلسلهبا ۴۶ مزرعه پرورشماهیان سرد آبینقش مهمی در پرورش ماهی در استان لرستان ایفا می‌کند.

سپهوند مدیرجهاد کشاورزیشهرستان سلسله در این مورد گفت: در شهرستان سلسله از این ۴۶ مزرعه پرورشماهی قزل آلایا سرد آبی ۳ هزار و ۵۰۰ تن گوشت ماهی تولید می‌شود.

وی افزود:شهرستان سلسلهتوانسته ۱۷ درصد تولید ماهی کل استان لرستان را شامل می‌شود.

سپهوند، درباره اشتغالزایی بخش شیلات شهرستان سلسله گفت: توانمندی‌های شهرستان سلسله در بخش شیلاتاشتغال زاییمناسبی داشته است به طوریکه ۷۰۰ نفر در این بخش مشغول به فعالیت هستند و همچنین یک هزار و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در بخش شیلات این شهرستان مشغول به کار هستند.

آنچه این شهرستان را به قطبپرورش ماهیوتکثیر بچه ماهیتبدیل کرده است، وجود منابع آبی فراوان در شهرستان سلسله است.

صالحی، مدیر شیلات شهرستان سلسله گفت: در سال ۹۵ شهرستان الشتر در زمینه‌ی تولیدماهیان سردآبیرتبه سوم و در مورد تولید بچه ماهی رتبه اول استان لرستان را به خود اختصاص داده است.

رتبه نخست تولید ماهی پرورشی لرستان در بین استان‌های غیر ساحلی / پرورش ماهی آزاد برای اولین بار در لرستان + تصاویر

صالحی در ادامه گفت: نگهداری مولدین باعث می‌شود ما بتوانیم هم بچه ماهی برای استان خودمان و هم بچه ماهی استان‌های هم جوارمان را تامین کنیم.

آقای ملکی صادقی یکی از پرورش دهنگان ماهی قزل آلا در شهرستان سلسله است که عنوان تولید کننده نمونه کشور و استان را به خود اختصاص داده است.

ملکی صادقی در مورد ظرفیت این پرورش ماهی گفت: در این مجتمع پرورش ماهی سالانه حدود یکصد تن ماهی تولید و روانه بازار می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: مجتمع پرورش ماهی ما در طول ۴ سال پیاپی به عنوان نمونه شهرستان سلسله و سال ۹۵ به عنوان نمونه ملی انتخاب شده است.

پرورش ماهی آزاد شمال در استان لرستان

آقای ملکی صادقی،تولید کننده نمونه ملی، علاوه بر ماهیان سردآبی تونسته برای اولین بار استان لرستانماهی آزاد شمالرا در مزرعه پرورش ماهی خود پرورش بدهد.

ملکی صادقی دراین باره گفت: در استان لرستان فقط تک گونه‌یماهی قزل آلا رنگین کمانداده می‌شد ما ماهی آزاد شمال را به این مزرعه پرورش داده ایم.

رتبه نخست تولید ماهی پرورشی لرستان در بین استان‌های غیر ساحلی / پرورش ماهی آزاد برای اولین بار در لرستان + تصاویر

وی افزود: نوعماهی آزاد شمالظرف مدت یک سال ۵۰۰ گرم به وزن ۲۰۰ گرم آن اضافه می‌شود و ۷۰۰ گرم وزن می‌گرفت. با برنامه ریزی و نظارت دقیق ما توانستیم ظرف مدت یک سال ۱/۵ کیلو گرم به وزن ماهی‌های آزاد شمال اضافه کنیم.

یکی از کارکنان این پرورش ماهی در پاسخ سوالخبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازلرستاندر مورد وضعیتشان در اینمزرعه پرورش ماهیگفت: خدا رو شکر از کارم خیلی راضی هستم و درآمد خوبی برای ما دارد.

رتبه نخست تولید ماهی پرورشی لرستان در بین استان‌های غیر ساحلی / پرورش ماهی آزاد برای اولین بار در لرستان + تصاویر

یکی دیگر از این کارکنان گفت: قبلا مجبور بودم برای پیدا کردن کار به شهر‌های دیگر بروم، ولی الان چند سالی است که ایجا کار می‌کنم هم درآمد خوبی دارم و هم کنار خانواده خود ارامش بیشتری دارم.

رتبه نخست تولید ماهی پرورشی لرستان در بین استان‌های غیر ساحلی / پرورش ماهی آزاد برای اولین بار در لرستان + تصاویر

با استفاده از توامندی‌های داخلی و ظرفیت‌های بلقوه می‌توان به افزایش تولید و اشتغالزایی بیشتر در استان لرستان کمک کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرسنا ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب: ----، www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین