پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: ۹۷ درصد پاسخ به استعلامات و خلاصه معاملات به صورت الکترونیکی در استان به مشتریان پاسخ داده می‌شود.

شعار سال: محمد حسن بهادر اظهار داشت: 97 درصد پاسخ به استعلامات و خلاصه معاملات ظرف مدت دو روز و به صورت تماما الکترونیکی پاسخ داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه الکترونیکی‌ شدن خدمات ثبتی نقش مهمی در کاهش فساد، کاهش هزینه‌ها و وقت مراجعان دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته بخش عمده‌ای از جرائم مربوط به جعل اسناد مالکیت و قراردادها بود ولی امروز با الکترونیکی شدن خدمات ثبتی، آرشیو الکترونیکی سوابق و حذف فرآیندهای سنتی، امکان استفاده از سند مجعول در کشور به صفر رسیده است.

بهادر گفت: در مهر امسال، 97 درصد استعلامات ظرف مدت دو روز پاسخ داده شد که واحدهای ثبتی چمستان، جویبار، میاندورود، لاریجان، سوادکوه، سوادکوه شمالی و بندپی با 100 درصد پاسخ به استعلامات ظرف مدت دو روز بهترین عملکرد را در این حوزه داشته اند.

وی تصریح کرد: در این مدت در پاسخ به خلاصه معاملات نیز واحدهای ثبتی استان به 99 درصد خلاصه معاملات ظرف مدت دو روز پاسخ داده اند که واحدهای ثبتی کلاردشت، سوادکوه ، میاندورود و لاریجان با 100 درصد پاسخ بهترین عملکرد را در این حوزه داشتند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان افزود: در مهرماه امسال از دو هزار و 408 مکاتباتی که از سوی دستگاه قضایی با ادارات ثبت اسناد و املاک استان شده به 93 درصد آنها یعنی دو هزار و 220 مورد آن به صورت مکانیزه و الکترونیکی پاسخ داده شد که واحدهای ثبتی بابلسر، نور، بابل، جویبار ، تنکابن و نکا بهترین عملکرد را در این حوزه داشته اند.

بهادر گفت: الکترونیکی شدن خدمات موجب کاهش دعاوی ملکی و افزایش دقت و سرعت ارائه خدمات به مراجعان شده است و سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از نهادهای پیشرو در حوزه خدمات الکترونیکی در کشور است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 10 آبان 96، کد مطلب: 1561966 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین