پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مزایای الکترونیکی شدن دفاتراملاک ثبتی، گفت: افزایش سرعت و دقت در انجام امور، کاهش خطای انسانی در ثبت دفاتر، شفاف سازی مالکیت ها، ارتقا سلامت اداری، جلوگیری از جعل، بروزرسانی لحظه ای اطلاعات اراضی و املاک، نظارت آنی بر نقل وانتقالات رسمی معاملات و کوتاه شدن دست زمین خواران از مزایای مهم این دفاتر است.

شعار سالمعاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مزایای الکترونیکی شدن دفاتراملاک ثبتی، گفت: افزایش سرعت و دقت در انجام امور، کاهش خطای انسانی در ثبت دفاتر، شفاف سازی مالکیت ها، ارتقا سلامت اداری، جلوگیری از جعل، بروزرسانی لحظه ای اطلاعات اراضی و املاک، نظارت آنی بر نقل وانتقالات رسمی معاملات و کوتاه شدن دست زمین خواران از مزایای مهم این دفاتر است. هاشم کارگر با اشاره به اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در روند الکترونیکی شدن امور و راه اندازی دفتر الکترونیک املاک به عنوان خدمات سازمان ثبت، اظهارکرد: با عنایت به ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص لزوم ثبت در دفاتر املاک، طی فعالیت قریب به ۹۰ ساله ثبت ملک در کشور ۳۰۰ هزار دفتر املاک ایجاد شده است. وی گفت: این دفاتر از یکسو مشکلات مربوط به فضای اداری و هزینه نگهداری این دفاتر که با گذر زمان تعداد این دفاتر افزایش یافته و از سویی دیگر نوع استفاده و مراجعه مکرر به این دفاتر برای تحریر اطلاعات جدید یا مشاهده و کنترل اطلاعات قبلی فرسوده شدن این دفاتر را سرعت می بخشد که سازمان ثبت و املاک کشور با مشاهده این مشکلات بر آن شد تا پس از اصلاح قانون و ورود اطلاعات ثبتی سراسر کشور در بانک جامع املاک، دفاتر املاک الکترونیکی را راه اندازی و جایگزین دفاتر سنتی قدیمی کند. معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیکی ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مهمترین مزایای بهره برداری از دفتر الکترونیک املاک اشاره کرد و گفت: افزایش سرعت و دقت در انجام امور، کاهش خطای انسانی در ثبت دفاتر، شفاف سازی مالکیت ها، کاهش هزینه های ثبتی، ارتقا سلامت اداری، جلوگیری از جعل، بروزرسانی لحظه ای اطلاعات اراضی و املاک، نظارت آنی بر نقل وانتقالات رسمی معاملات و کوتاه شدن دست زمین خواران از مزایای مهم این دفاتر است. کارگر در ادامه به اخذ اثرانگشت در دفاتر اسنادرسمی و مزایای آن نیز اشاره کرد و افزود: اطمینان بخشی نسبت به صدور اسنادرسمی، از بین رفتن زمینه هرگونه سوء استفاده و جعل هویت، زمینه سازی برای استفاده از کارت هوشمند یا به کارگیری کارت هوشمند ملی در راستای افزایش اعتبار احراز هویت از مزایای بهره مندی از فرآیند اخذ اثرانگشت است. وی ادامه داد: تقویت احراز هویت از طریق اثرانگشت به علت منحصر به فرد بودن اثرانگشت در فرد، کاهش سوء استفاده از آثار انگشتان باتوجه به ثبت اثرانگشت، تکمیل چرخه احراز هویت به علت تطبیق پذیری آن و درنهایت سهل کردن اثبات امضای اصحاب سند در مراجع قضایی از دیگر مزایای اخذ اثرانگشت است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت حقوقی و امور مجلس، تاریخ انتشار 22 مهر 96، کدمطلب:52050، www.hvm.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین