پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
رئیس کارگروه راه و شهرسازی خبر داد: ابهامات مطرح شده در خصوص شهرک مسکونی موسوم به «باستی‌هیلز» لواسان در زمینه‌هایی همچون پروانه ساختمانی یا انطباق با طرح‌های مصوب در جریان رسیدگی کارگروه راه و شهرسازی قرار گرفته و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

شعار سال: در خصوص موضوع شهرک ۱۴ هزار متری موسوم به «باستی‌هیلز» در لواسان فعلاً مدارک را خواسته‌ایم تا در کارگروه راه و شهرسازی در دادستانی کل کشور پیگیری کنیم. ماهیت این موضوع هنوز برای ما مبهم است و به زودی با روشن شدن قضیه، اطلاعات مستند ارائه می‌شود.
 
وی گفت: شهرک مسکونی باستی از این نظر که پروانه دارد یا ندارد، طرح مصوب قانونی اجازه صدور پروانه را می‌داده یا نه و این‌که تراکم ساخته شده مازاد بر پروانه ساخت بوده یا نبوده هنوز برای ما مشخص نیست. ممکن است احداث ویلاها بر اساس توافقاتی باشد که مبنای قانونی نداشته است. موضوعات از ابعاد گوناگون بررسی می‌شود تا ببینیم بر اساس چه وضعیت حقوقی باید برخورد کنیم.

معصوم با بیان این‌که در منطقه لواسان کارگروه راه و شهرسازی فعال شده است تاکید کرد: دستگاه‌های مرتبط با این کارگروه، موضوعات را مورد بررسی میدانی قرار می‌دهند. زمانی که اطلاعات یک ملک گزارش می‌شود تمام دستگاه‌ها روی آن نظر می‌دهند تا با این مساله مواجه نباشیم که بر اساس پروانه صادره، ساخت و سازی صورت گیرد، یک دستگاه دیگر شکایت کند و دستگاه قضائی در تقابل این دو قرار گیرد. در حال حاضر تمام دستگاه‌ها اطلاعات خود را یک جا جمع و از یکدیگر حمایت می‌کنند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: موضوع باستی فقط در یک صورت می‌تواند خلاف نباشد که آن نقطه طرح مصوب وجود داشته باشد. بر اساس طرح مصوب پروانه صادر شده باشد و بر اساس پروانه ساخته شده باشد. اطلاعات این موضوعات را درخواست کرده‌ایم و نظر خود را به زودی اعلام می‌کنیم.

وی با درخواست از هموطنان در سراسر کشور برای ارائه گزارش تخلفات زمین‌خواری گفت: از شهروندان درخواست داریم گزارشات و شکایات خود را با ما از طریق سامانه cppl.ir مطرح کنند که در سریع‌ترین زمان ممکن به موارد رسیدگی خواهد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:13 اسفند 1397،کد خبر:17940،eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین