پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
رشد قارچ گونه ویلاهای تفریحی در منطقه گلدشت بروجرد، سایه دلنشین درختان این منطقه جهانگردی دست نخورده و خوش آب و هوا را نامرئی و آن را به منطقه ای مسکونی تبدیل کرده است.

شعار سال:

چندین سالی می شود که خرید ویلا و دارا بودن باغی در خارج از شهر به یکی از علایق مهم شهروندان بروجرد تبدیل شده است.
همزمان با این تمایل، بازار ویلاسازی و فروختن ویلا که پیش از این در مناطق شمالی کشور، گرم تر از سایر نواحی بود، در حومه شهرستان بروجرد هم رواج یافت تا آن دسته از افرادی که قدرت مالی مناسبی دارا هستند، بخشی از سرمایه های خود را به خرید ویلا در خارج از شهر اختصاص دهند.
ازدیاد ناپاکی هوا در شهر با سایر صدمه های شهرنشینی همچون راه بندان، ناپاکی صوتی و نگرانی های حیات در شهر طی سال های اخیر تمایل به خرید ویلا در خارج از شهر را از گروه های مرفه به طبقات متوسط رو به بالا هم سرایت داده است.
امروز حتی گروه ها با سطح درآمد متوسط با سرمایه گذاری چندین بستگان و ساخت یک بنا چندین طبقه و چندین واحدی در زمین ۵۰۰ متری، تحول کاربری را در سطح یک زمین کشاورزی رقم می زنند.
در این بین، بهره قابل توجهی که ویلاسازان پیرامون شهر از ساخت و ساز، فروختن و دلالی این ویلاها به وسیله می آورند انگیزه قوی تری را برای افراد محلی بوجود آورده تا با تبدیل زمین های کشاورزی و بایر خود به ویلا ، بتوانند درآمد قابل توجهی از این طریق به وسیله آورند.
هرچند در سال های گذشته، افراد مرفه ترجیح می دادند در شهرهای شمالی کشور ویلا بخرند اما ازدیاد صدمه های زندگانی محیطی در شهر و تمایل به قابلیت بهره گیری از ویلا در روزهای بیشتری از سال، توجه اکثر متقاضیان خرید ویلا را به مناطق خوش آب و هوای پیرامون شهر معطوف کرده است.
پیرامون شهر بروجرد از جمله گلدشت و کپرگه و بعضی روستاهای خوش و آب و هوای این شهرستان مثل توده زن و بندیزه مورد توجه ویلاسازی شهروندان است و محیط دست نخورده و خوش آب و هوای این منطقه به منزل باغ ها بدل شده اند.

** هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی قدغن است
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد در این باره گفت: به صورت مداوم و روزانه با حضور ماموران نیروی انتظامی در منطقه گشت زنی و از ساخت وساز غیر قانونی ویلاها در اراضی و باغات پیشگیری می شود.
رضا امینی اضافه کرد: مهار ساخت وسازهای غیر قانونی در اراضی باغی و کشاورزی برعهده جهاد کشاورزی، در حریم راه برعهده راه و شهرسازی و در حریم رودخانه برعهده امور آب هست.
وی اظهار کرد: چیزی به عنوان ویلای مجاز موجود نباشد و هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی قدغن است.

** برای ۲۵ مورد احداث بنا در باغات بروجرد طرح گلایه شد
رئیس امور اراضی جهاد کشاورزی بروجرد هم گفت: هرگونه ساخت وساز در اراضی کشاورزی طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات قدغن است.
ایرج ترمه چی اضافه کرد: ۱۰۷ واحد ویلا در گلدشت موجود باشد که ۸۴ مورد آنان قبل از سال ۱۳۸۵ ساخته شده اند.
به نقل از وی از ابتدای امسال تا به حال ۵۹ مورد احداث بنا، محوطه سازی و دیوارکشی در اراضی کشاورزی و باغات بروجرد شناسایی شده اند که برای ۲۵ مورد طرح گلایه در دادگاه شده است.
وی از صدور اجازه ۲۵ مورد اتاقک نگهبانی در باغات بروجرد از ابتدای امسال تا به حال گزارش کرد و اضافه کرد: اجازه احداث اتاقک در باغات به ازای یک هکتار زمین ۶۰ مترمربع و زیر یک هکتار ۲۰ مترمربع هست.

** ۱۶ سفره منزل در راه رودخانه های بروجرد فراهم می شوند
مدیر امور آب شهرستان بروجرد هم دراین باره گفت: نشستی با عنوان شورای حمایت از اراضی ملی با دادستان بروجرد هر ماه به انجام رسانده می شود که در این گردهمایی، دادستان فرمول دادند که امور آب، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و راه سازی با ساخت وساز غیر قانونی در مناطق طبیعی بروجرد برخورد جدی کنند.
غلامحسین بنادری اضافه کرد: بنا به فرمول دادستان بروجرد شمار ۲۸ سفره منزل سنتی شناسایی شده است که از این شمار ۱۶ سفره منزل در راه رودخانه و راجع به امور آب هستند که اقدامات ضروری قضایی برای فراهم آنها در فرمول کار است.
به نقل از وی اولویت دوم شورای حمایت از اراضی ملی پیشگیری از ساخت وسازهای غیر قانونی در منطقه گلدشت است که در حال شناسایی و درست کردن گزارش جامع از آنها می باشیم.

 
با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه تحلیلی-خبری ، تاریخ انتشار ، کد مطلب:1604697 : www.serze.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
م سروری
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
0
0
سلام بنظرم اگر سخت گیری بیشتری بر روی تالارهای پذیرایی گلدشت بشه تاحدود زیادی ساخت وساز و هجوم مردم به این منطقه وطمع از سود حاصله گرفته میشه بنظرم ی دلیل خرید به اسم ویلا در گلدشت هدف احداث تالار پذیرایی و سفره خونه جهت دریافت سودبیشتر وطمع میباشد یا علی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
0
0
طبیعت این ناحیه در حال نابود شدنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین