پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: سال گذشته ۱۵ میلیون پرونده در دستگاه قضایی کشور بررسی شده است.

شعار سال: محمدباقر الفت ظهر پنج‌شنبه در حاشیه همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل تصریح کرد: این تعداد به معنی اختلاف ابتدایی نبوده و شامل تمامی مراحل بررسی پرونده‌ها است.

وی افزود: تعداد پرونده‌ها با رشد به نسبت سال ۹۴ همراه است که در واقع به دلیل افزایش سطح آسیب‌ها رشد سالانه پرونده‌ها دور از انتظار نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه عمده تمرکز فعالیت دستگاه قضایی را کاهش چهار آسیب طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و مسائل اخلاقی دانست و افزود: با تلاش صورت گرفته آمار طلاق توافقی در سال گذشته به نسبت سال ۹۴ یک درصد کاهش یافته است.

الفت تأکید کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی نیز اقدامات قابل‌توجهی برای مقابله با زمین‌خواری صورت گرفته و علاوه بر این نرخ رشد متوقف شده بسیاری از اراضی تصرف شده دولتی به نظارت دولت بازگشته است.

وی افزود: علاوه بر این تعداد پرونده‌های استعمال مواد مخدر نیز با کاهش همراه است و برای بحث مسائل اخلاقی اقدامات قابل‌توجهی در خصوص حجاب صورت گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: در حال حاضر راه‌اندازی دادگاه‌های درمان محور مورد تأکید ما است و به دنبال این هستیم که با مجموعه این اقدامات با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 21 اردیبهشت 96، کد مطلب: 3976167: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین