پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
در حالی که سازمان ها با یک همکاری نزدیک می توانستند یک کارت هوشمند بجای کارت های ملی، پایان خدمت و گواهینامه طراحی کنند، هر کدام جداجدا جیب مردم را برای هوشمندسازی خالی کردند.

شعار سال: چند سال پیش بود که طرح هوشمندسازی گواهینامه ها اجرایی شد. فراخوان های متعدد صادر شد و از مردم هزینه های گزاف برای تبدیل کارت معمولی به هوشمند اخذ شد. بعد از آن ماجرای هوشمند سازی کارت پایان خدمت مطرح شد و بار دیگر هزینه های گزاف از جیب مردم رفت.

حالا چند وقتی است که ماجرای هوشمند سازی کارت ملی مطرح شده است. در صورتی که سازمان های مبوطه می توانند با طراحی کارتی هوشمند اطلاعات هر 3 کارت را در یک تراشه ذخیره کنند.

در همین ارتباط امروز رئیس سازمان ثبت احوال کشور از مصوبه هیات دولت و آمادگی سازمان ثبت احوال برای تجمیع کارت‌های هوشمند خبر داد و اضافه کرد: زمان تجمیع کارت‌ها به همت وزرا و دستگاه‌های ذی‌ربط بستگی دارد.

حمید درخشان نیا در مراسم رونمایی از دستگاه سیار ثبت کارت هوشمند ملی، درخصوص اعتبار کارت‌های ملی کاغذی عنوان کرد: آن‌هایی که تا سال 89 دریافت کرده‌اند حداکثر تا پایان سال جاری برای تعویض و گرفتن کارت هوشمند ملی فرصت دارند و با توجه به اینکه چهار ماه از سال باقی مانده بهتر است در اقدام به گرفتن کارت تعجیل کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت هوشمند ملی، کلید ورود به دولت الکترونیک است و طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال 97 همه باید کارت هوشمند ملی گرفته باشند.

وی گفت: ماهانه حدوداً یک میلیون و پانصد هزار نفر به ما مراجعه می‌کنند، درحالی که ما امکان صدور ماهانه دو و نیم میلیون کارت را داریم و هم‌اکنون از مرز 30 میلیون کارت صادر شده گذشته‌ایم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: در دنیا با به‌روزرسانی، کار مردم با سرعت بیشتر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد و ما نیز وضعیت مطلوبی داریم و می‌توان گفت در منطقه از این لحاظ در صدر هستیم.

درخشان‌نیا تصریح کرد: رسیدن به هدف نهایی یعنی صدور کارت هوشمند ملی برای همه افراد بالای 15 سال و تحقق دولت الکترونیک که جز با همکاری و هم دلی محقق نمی‌شود.

وی در پایان از سایر افراد هم درخواست کرد تا برای تعویض کارت ملی خود هرچه سریعتر اقدام کنند تا این پرونده در زمان مناسب بسته شود.

در ادامه سید جواد حسینی معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: دولت باید به سمت تردد امواج به جای تردد افراد برود.

حسینی رفتن به سمت دولت الکترونیک را راهکاری مناسب خواند و اضافه کرد: الکترونیکی‌شدن به معنی انجام کار به روش کم‌هزینه، پاک، دقیق، صریح، فراگیر و... است.

معاون استاندار خراسان رضوی توجه به مددجویان در ثبت‌نام برای کارت‌های هوشمند ملی را گامی در راستای تحقق شهر دوستار انسان خواند و ادامه داد: شهر دوستار انسان، شهر دوستار معلول، سالمند و کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما شایسته خدمات بیشتری هستند.

درآمد 2480000000000 تومانی دولت و دفاتر پیشخوان از صدور کارت هوشمندملی

بیش از دو هزار میلیارد تومان از جمعیت 80 میلیون نفری کشور به منظور صدور کارت ملی هوشمند درآمد حاصل می‌شود.

ضرورت دریافت کارت ملی هوشمند برای افرادی که تغییر اقلام هویتی داشته، کارت ملی سابق خود را گم کرده‌اند و فراخوان برای اشخاصی که تاریخ کارت ملی آنان 80 تا 89 است و تا پایان امسال مهلت دارند تا کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند ، افرادی که تاریخ کارت ملی آن‌ها از سال 90 به بعد است و باید تا پایان سال آینده کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند، که در مجموع رقمی حدود 2 هزار و 480 میلیارد تومان از جمعیت 80 میلیون نفری کشور به منظور صدور کارت هوشمند ملی درآمد برای دولت و دفاتر پیشخوان حاصل می‌شود.

در مجموع مبلغ 31 هزار تومان برای صدور کارت هوشمند ملی دریافت می‌شود که شامل 20 هزار تومان هزینه ثبت نام است و طبق مصوبه مجلس به حساب خزانه دولت واریز می‌شود، 9 هزار تومان در زمان تکمیل ثبت نام توسط دفاتر پیشخوان یا پست اخذ شده، همچنین 2 هزار تومان در هنگام تحویل کارت هوشمند ملی دریافت می‌شود.

گفتنی است؛مبلغ 31 هزار تومان، نرخ مصوب سال 96 برای صدور کارت هوشمند ملی بوده که در برخی استا‌ن‌های کشور کمتر از این رقم دریافت می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیتر شهر ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:۵۶۰۵۰، www.titreshahr.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین