پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره ثبت نام کارت ملی هوشمند و تعویض کارت ملی اعلام کرد:۲۶ میلیون کارت ملی هوشمند در سطح کشور صادر شده است و مردم باید برای تعویض کارت ملی هر چه سریعتر اقدام کنند.
شعارسال: رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره ثبت نام کارت ملی هوشمند و تعویض کارت ملی اعلام کرد:۲۶ میلیون کارت ملی هوشمند در سطح کشور صادر شده است و مردم باید برای تعویض کارت ملی هر چه سریعتر اقدام کنند.

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: با شروع صدور کارت هوشمند از سال ١٣٩۴ تاکنون برای ٢۶ میلیون نفر در سطح کشور کارت هوشمند ملی صادر شده و پیش بینی می شود این رقم تا پایان امسال به ۴٠ میلیون فقره کارت هوشمند ملی برسد.

حمید درخشان نیا در نشست شورای اداری تایباد، اظهار داشت: آن دسته از افرادی که کارت هوشمند ملی آنها تا پایان سال ١٣٨٩ اعتبار داشته باید نسبت به صدور کارت هوشمند اقدام کنند. این کارتها فقط تا پایان سال جاری اعتبار خواهد داشت و پروژه صدور کارت ملی هوشمند در سال ٩٧ به پایان خواهد رسید.

* آخرین مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند + نحوه دریافت

وی ادامه داد: مشخصات ١٢٠ میلیون ایرانی از ابتدای تاسیس این سازمان در سال ١٢٩٧ تاکنون در پایگاه سازمان ثبت احوال به روزرسانی شده است. هم‌اکنون این پایگاه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری کاملا مکانیزه بوده و ١٢٠ موسسه، ارگان دولتی و خصوصی به این پایگاه برای برنامه‌هایی که به احراز هویت افراد نیاز دارد دسترسی دارند.

رئیس سازمان ثبت احوال در ادامه به فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعه در شهرستانهای مرزی اشاره و بیان کرد: این موضوع در برخی استانها بیشتر و در برخی از مناطق مرزی کمتر است. سازمان ثبت احوال با تشکیل شورای حقوقی متشکل از قضات دیوان عالی و برخی استادان رشته‌های حقوقی دانشگاهها روند رسیدگی را بیشتر کرده است.

فرماندار تایباد هم در این نشست گفت: با توجه به همجواری این شهرستان با کشور افغانستان در سالیان گذشته برخی زنان ایرانی با مردان افغان ازدواج کرده‌اند. هم اینک فرزندان این افراد فاقد شناسنامه هستند که در شمارشان به افزون بر سه هزار نفر می‌رسد.

حسین شرافتی‌راد افزود: پارسال ١٠٨ پرونده افراد فاقد شناسنامه در تایباد تشکیل شد که این رقم با همکاری دستگاههای ۵٠ درصد کاهش یافته و تعیین و تکلیف شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بازار نیوز، تاریخ انتشار: 18 شهریور 1396، کدخبر: ۲۷۴۶۲، www.bazarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین