پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
مدیرکل ثبت احوال استان گلستان از مرگ 280 کودک کمتر از یک سال در سال گذشته در این استان خبر داد.

شعار سال: حسن وفایی صبح امروز در نشست شورای ثبت احوال استان گلستان که در دفتر استاندار استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته 41 هزار و 493 واقعه ولادت در استان به ثبت رسید که بیشترین واقعه ولادت در گنبدکاووس و بعد از آن در گرگان بوده است.

وی ادامه داد: تعداد ولادت ثبت شده استان در سال جاری 17 هزار و 364 واقعه ولادت را ثبت کرده که بیش از یک درصد کاهش داشته است و بیشترین افزایش ولادت مربوط به بندرگز و بیشترین کاهش مربوط به مراوه‌تپه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 8 هزار و 661 واقعه وفات را ثبت کردیم که بیشترین وفات در گرگان به ثبت رسیده و کمترین وفات در مراوه‌تپه به ثبت رسیده است.

وفایی گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین فراوانی وفات را در استان گلستان دارد که سال 1394 بیشتر از سال گذشته بوده و سرطان‌ها و تومورها در سال گذشته بیشتر از سال 1394 بوده و بعد از آن حوادث عمدی بیشترین علت مرگ بوده است.

وی تاکید کرد: گروه سنی 75 و بیشتر بیشترین فراوانی فوت را داریم و کودکان کمتر از یک سال 280 نفر در سال گذشته بوده که به مسائل بهداشتی و بیماری‌های مادرزادی و ارثی مربوط می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان تاکید کرد: در پنج ماه نخست امسال ثبت واقعه وفات در سال جاری بیش از 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این نشان از گسترش فعالیت‌ها و پوشش فعالیت‌های ثبت احوال استان حتی در مناطق دور دست روستایی بوده است.

وفایی بیان کرد: در تمام روستاها تحت عنوان شبکه اعلام نماینده داریم که هر نوع واقعه وفات و یا فوت را اعلام کرده و اقدامات قانونی برای ثبت آن انجام می‌شود.

وی گفت: بیشترین علت فوت در سال جاری نیز بیماری‌های قلب و عروقی، سرطان‌ها و تومورها و حوادث غیرعمدی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان تصریح کرد: تعداد ازدواج در سال گذشته 18 هزار و 608 واقعه در استان بوده که بیشترین واقعه ازدواج برای گرگان و گنبدکاووس بوده است.

وفایی با اشاره به اینکه گلستان در جایگاه یازدهم میزان عمومی ازدواج در کشور قرار دارد، بیان کرد: تعداد ازدواج‌های ثبت شده در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 15 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت در سن ازدواج هر سال کاهش پیدا می‌کند، گفت: بیشترین ازدواج در فروردین ماه و شهریور ماه است.

مدیرکل ثبت احوال استان گلستان بیان کرد: طلاق‌های ثبت شده در سال گذشته 3 هزار و 745 واقعه است که در گرگان یک هزار و 356 واقعه طلاق ثبت شده است و بعد از آن گنبدکاووس با 700 واقعه، علی‌آبادکتول با 355 اقعه، کردکوی با 315 واقعه و آزادشهر با 306 واقعه بوده است.

وفایی گفت: در میزان عمومی طلاق برای استان گلستان ما در جایگاه بیستم در کشور قرار داریم که در سال جاری تعداد طلاق‌های ثبت شده در استان نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش داشته‌ایم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 22 شهریور 96، کدمطلب:13960622000644، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین