پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۲۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
ایران در چند سال اخیر ورود اتباع ۱۹۰ کشور را با صدور ویزای فرودگاهی با سه ماه اعتبار تسهیل کرده است، اما در مقابل چقدر شرایط سفر به خارج از کشور برای اتباع ایرانی تسهیل شده است؟

شعار سال: در آخرین رتبه‌بندی جهانی، ارزش و قدرت پاسپورت ایران همراه با کشورهای بنگلادش، نپال، لیبی، یمن و سودان در رتبه ۸۸ قرار گرفته است، شهروندان ایرانی به ۳۷ کشور دسترسی آسان‌تری دارند.

اتباع ایرانی درحال حاضر به کشورهای ارمنستان، اکوادور، گرجستان، هائیتی، میکرونزی، نیکاراگوئه، ترکیه و ونزوئلا بدون داشتن ویزا می‌توانند سفر کنند و برای سفر به کشورهای بولیوی، کامبوج، کیپ‌ورد، کومور، ساحل عاج، جیبوتی، دومینیکا، گینه بیسائو، کنیا، لائوس، لبنان، ماکائو، ماداگاسکار، مالزی، مالدیو، موریتانی، موزامبیک، نپال، پالائو، ساموآ، سیشل، سریلانکا، تاجیکستان، تانزانیا، تیمور-لسته، توگو، تووالو، اوگاندا، زیمبابوه باید ویزای هنگام ورود یا الکترونیکی و یا جواز الکترونیکی سفر دریافت کنند.

مرتضی رحمانی‌موحد ـ معاون گردشگری کشور ـ به عنوان متولی سفر در ایران در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که با توجه به اقدام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این سال‌ها برای اجرای رژیم لغو روادید ایران به انگیزه‌ی جذب گردشگران بیشتر، در مقابل برای تسهیل سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور و رفع موانع و فرایند پیچیده سفرهای توریستی اتباع کشورمان چه اقداماتی انجام داده و آیا با وزارت خارجه که قطع به یقین در این زمینه مسؤولیت بیشتری دارد، برنامه مشترکی داشته است؟ گفت: تسهیل صدور ویزا متفاوت از لغو رواید است. نظام تسهیل رواید معطوف به جذب گردشگر است که براساس سیاست‌های هر کشوری تنظیم می‌شود. فرضا کشوری می‌خواهد از ایران گردشگر بیشتری جذب کند، بنابراین دست به چنین سیاستی می‌زند و کاری هم به سیاست کشور مقابل ندارد، مثل روسیه که برای لغو ویزای گروهی گردشگران اقدام کرد.

وی افزود: در سیاست جذب گردشگر به ایران، تسهیل صدور روادید یک اصل اساسی به شمار می‌آید که تا کنون هم‌راستا با آن عمل شده است. صدور ویزای فرودگاهی با سه ماه اعتبار و راه‌اندازی ویزای الکترونیک از جمله اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران بود تا ویزا به عنوان عامل بازدارنده‌ی سفر به ایران محسوب نشود.

رحمانی‌موحد سپس اظهار کرد: اما در رژیم لغو روادید، نظام احترام متقابل به شهروندان در نظر است. این سیاست کاملا متوازن اتخاذ می‌شود. ما چگونه می‌توانیم به اتباع کشوری راحت اجازه ورود بدهیم، اما در مقابل اتباع ایرانی با مشقت به آن کشور سفر کنند و در فرایند سنگین دریافت ویزا گرفتار شود، روی همین اصل هم بود که لغو ویزا به قدم متقابل و اقدام مشترک منوط شده است.

معاون گردشگری تاکید کرد: سیاست و اهداف تسهیل ویزا از لغو روادید کاملا مجزا است و روی همان تعاریف برای تسهیل سفر شهروندان سایر کشورها به ایران اقدام شده است، قطعا وزارت خارجه برای حفظ شأن و جایگاه شهروندان ایرانی همچنان گذشته، تلاش می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری قلم نیوز، تاریخ انتشار 26 فروردین 96، کد مطلب: ۷۹۵۴ ، www. ghalamnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
متسفانه این جایگاه اصلا در جهان مناسب نیست ، باید برای ارتقا این جایگاهمان در جهان تلاش کنیم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین