پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۳۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
زمین 10 هکتاری متعلق به مرحوم پرفسور منوچهر ستوده پژوهشگر برجسته کشور در مازندران به عنوان وقف علمی ثبت شده است .

شعارسال: زمین متعلق به این ایران شناس برجسته در منطقه ' سی سرا ' از توابع بخش سلمانشهر شهرستان عباس آباد در غرب مازندران واقع است .

مرحوم ستوده این زمین را 10 سال پیش خریداری کرده و قرار بود برای ایجاد مراکز علمی وقف کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه عباس آباد گفت: خانواده مرحوم ستوده اسناد این زمین را تحویل اوقاف این شهرستان دادند تا به صورت رسمی به عنوان وقف علمی ثبت شود.

ابراهیم عزیزپور با بیان اینکه این زمین اهدایی جزو موقوفات غیرمتصرفی دارای متولی است، افزود:‌ هفته جاری همزمان با دهه وقف یکی از وارثان مرحوم ستوده اقدامات قانونی را برای ثبت این وقف انجام داده است.

رئیس اداره اوقاف عباس آباد ارزش این موقوفه را حدود 100 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت:‌ طبق گزارش ها، ظاهرا واقف این زمین را حدود 10 سال پیش طی نامه نگاری رسمی که با بنیاد موقوفات دکتر افشار واقع در تهران انجام داده ، درخواست کرده که در این زمین مرکز علمی برای توسعه کشور ساخته شود.

پروفسور منوچهر ستوده در 28 تیر 1292 در شهرستان نور در غرب استان مازندران متولد شد.

وی ایران شناس، جغرافیدان و استاد بازنشسته دانشگاه تهران و به عنوان پژوهشگر برجسته کشور در دهه های اخیر بوده است.

پروفسور ستوده شامگاه بیستم فروردین سال 95 در سن 103 سالگی در بیمارستان طالقانی شهرستان چالوس دارفانی را وداع گفت و پیکر او در آرامستان محوطه امامزاده سید حسین تازه آباد سلمانشهر از توابع شهرستان عباس آباد غرب مازندران به خاک سپرده شد.

از ستوده 52 جلد کتاب و بیش از 286 مقاله به یادگار مانده است که از جمله این کتاب ها 'از آستارا تا استرآباد'، 'فرهنگ گیلکی'، دیوان امیر پازواری، تاریخ گیلان و دیلمستان، قلاع اسماعیلیه و فرهنگ سمنانی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار 7 آذر 96، کد خبر:200007 ، www.mojnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین