مدیریت شهری و روستایی - شورا ، شهرداری،نهادهای مرجع

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
مدیریت شهری و روستایی - شورا ، شهرداری،نهادهای مرجع
اجرای مجدد طرح وامانده و کم خاصیت ترافیک (بخوانید نوعی دکان دو نبش) از فردا دوشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۴ بعد از یک هفته عدم اجرا
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

اجرای مجدد طرح وامانده و کم خاصیت ترافیک (بخوانید نوعی دکان دو نبش) از فردا دوشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۴ بعد از یک هفته عدم اجرا

پوریا علیمردانی مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره اجرای طرح ترافیک در پایتخت گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران از هفته قبل به مدت یک هفته‌ طرح ترافیک رایگان شد که این مدت زمان امروز خاتمه یافت و از فردا -دوشنبه نهم تیرماه ۱۴۰۴- طرح ترافیک در تهران اجرا می‌شود. افکار عمومی سال های سال است که می پرسند که طرح کم خاصیت و وامانده ترافیک در عمل چه نقش ملموسی در کاهش آلودگی هوا دارد؟چرا این دکان دونبش شهرداری تهران و پول حرام( شعار سال : پول زور پرداختی توسط ما شرعا بر شهرداری و کلیه کارکنان آن در هر قالبی که باشد حرام اعلام می گردد)کسب شده از آن، نباید ظابطه مند شود؟ چرا برخی از مدیران کم خرد شهرداری تمایلی به سامان دهی این طرح ندارند؟ مردم تا چه زمانی باید شاهد گوش بری توسط شهرداری تهران باشند؟ مدیران سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را دعوت به مناظره علمی در دانشگاه یا مناظره رسانه ای می کنیم. غیرت کاری و شهامت مدیریتی دارید، دعوت ما را پذیرا باشید. در غیر اینصورت قضاوت را به شهروندان تهرانی می سپاریم.
مقابله با آلودگی یا دکان شهرداری: تغییرات جدید در طرح ترافیک تهران از شنبه دهم خرداد ۱۴۰۴ + رویای خوش برخورد علمی با طرح ترافیک
پینوکیو آدم شد، طرح ترافیک شفاف نشد:

مقابله با آلودگی یا دکان شهرداری: تغییرات جدید در طرح ترافیک تهران از شنبه دهم خرداد ۱۴۰۴ + رویای خوش برخورد علمی با طرح ترافیک

از صبح امروز نرخ های جدید تردد در محدوده طرح ترافیک اعمال شد و بر این اساس نرخ ۱۰۲ هزار تومان به عنوان نرخ پایه تعیین شد. ساکنان محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا می‌توانند با ارائه مدارک و ثبت‌نام در سامانه‌های شهرداری تهران و اخذ تأییدیه از دفاتر خدمات الکترونیک شهر از تخفیف ۵۰ درصدی تردد در این محدوده‌ها و یک تردد مجاز قبل از ساعت ۹ صبح و بعد از ساعت ۱۶ عصر استفاده کنند.منتقدان می پرسند که قرار بود طرح ترافیک مبتنی بر مدل های علمی اجرا و پیاده سازی شود،چرا نشد؟چرا مردم باید پذیرای طرحی با این حد گشاد بودگی و بدقوارگی باشند؟ چرا باید تصور دکان بودگی طرح ترافیک در اذهان عمومی وجود داشته باشد؟
توضیحات چمران درباره سفر زاکانی به برزیل و شیوه اخذ اجازه برای ترک پست و خروج از کشور + زاکانی چندتا چمران داشته باشه، غمی نداره؟
شهردار تهران برزیل چه‌کار می‌کند؟

توضیحات چمران درباره سفر زاکانی به برزیل و شیوه اخذ اجازه برای ترک پست و خروج از کشور + زاکانی چندتا چمران داشته باشه، غمی نداره؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره سفر مدیران شهری به خارج از کشور توضیحاتی ارائه داد و گفت: شهردار تهران کتباً درخواست خود را برای سفر به برزیل ارسال کرده است.این در حالی است که افکار عمومی هنوز فاقد توجیه کافی درباره سفر زاکانی به چین و دستاوردهای آن هستند. افکار عمومی از چمران می پرسند که بر اساس کدام مجوز و اخلاق حرفه ای، هرگونه رفتار زاکانی را توجیه می کند؟ آیا چمران اعتقادی به تعهدات حرفه ای و حساب و کتاب اخرت دارد؟ توصیه کاملا مستقیم ما به جناب چمران این است که برادر بزرگوار، بیشتر احتیاط کن و مراقب دین و دنیای خودت باش.
حکایت و روایتی مورد سوال از محمدعلی الفت پور، شهردار منطقه 15 + نظارت یا تعریف پروژه به روش الله بختکی ؟
اینجا رو اونجوری کن؟

حکایت و روایتی مورد سوال از محمدعلی الفت پور، شهردار منطقه 15 + نظارت یا تعریف پروژه به روش الله بختکی ؟

ویدئویی از محمدعلی الفت پور شهردار منظقه 15 تهران در فضای مجازی در حال وایرال شدن است که گویا نامبرده در حال نظارت بر برخی پروژه ها و فضاهای خدمات رسانی و تفریحی منطقه 15 می باشد. تا اینجای کار نه تنها مشکلی نداشته بلکه بسیار هم نیکو است. مشکل از جایی شروع می شود که سلیقه گرایی و نگاه الله بختکی، در نظارت و تعریف پروژه، بجای دستور بررسی و رفع مشکل به روش علمی می نشیند. منتطر دریافت توضیحات هستیم.
اعتراض عضو شورای شهر به اداره کلی ارجاع داده شد که وجود خارجی ندارد! + در شهرداری تهران و تشکیلات زاکانی چه خبر است؟
سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی:

اعتراض عضو شورای شهر به اداره کلی ارجاع داده شد که وجود خارجی ندارد! + در شهرداری تهران و تشکیلات زاکانی چه خبر است؟

سوده نجفی عضو شورای شهر مدعی شده است که شهرداری در پاسخ به سوال بنده، پیگیری این موضوع را به اداره کل اقتصاد خانواده و توسعه کارآفرینی ارجاع داده است؛ در حالی که چنین اداره‌کلی اساساً در ساختار رسمی شهرداری وجود ندارد. شورای شهر نیز در جلسه ۲۴۰ خود در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ با یک فوریت تشکیل این اداره کل مخالفت کرد و مقرر شد این موضوع به‌صورت عادی در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شود. تاکنون نیز شورا هیچ مصوبه‌ای برای تشکیل این اداره نداشته و اگر فعالیتی در این چارچوب انجام می‌شود، غیرقانونی است و .... باید از آقای زاکانی درخواست نمود که بشگلی شفاف اقدام به پاسخگویی نماید. آیا با تشکیلات موقت در شهرداری مواجه هستیم یا اینکه ساختار سازی رسمی بدون اخذ تائیده شورای شهر صورت پذیرفته است؟
دریافت خسارت از شهرداری در صورت سقوط درخت
سمیع الله کاظمی وکیل دادگستری :

دریافت خسارت از شهرداری در صورت سقوط درخت

سمیع الله کاظمی وکیل دادگستری توضیح می دهد که خودروهایی که در توفان به دلیل سقوط درختان آسیب می‌بینند رانندگان آن با ارائه گزارش و مدارک آسیب به خودرو( گزارش پلیس انتظامی)، می‌توانند به اداره حقوقی شهرداری منطقه‌ای که در آن حادثه رخ داده مراجعه کنند و غرامت خودروی خود را دریافت کنند.منطقه ۱۱ تهران یکی از مناطق قدیمی از پایتخت است که چند سال پیش و در یک توفان چند درخت کهنه در آن سقوط کرد از آن اتفاق به بعد طرحی در شهرداری کل به تصویب رسید که تمام مناطق را تحت پوش بیمه شهرداری قرار داد.
چالش های جدید شورای شهر تهران برای رفتن زاکانی + زاکانی چه بر سر شورا ، شهرداری و شهر تهران آورد ؟
تمدید ۱۰ ماهه شورا و وضعیت مبهم شهردار:

چالش های جدید شورای شهر تهران برای رفتن زاکانی + زاکانی چه بر سر شورا ، شهرداری و شهر تهران آورد ؟

با توجه به تصویب ده ماهه تداوم فعالیت شوراهای شهر و کسب آمادگی برای برگزاری انتخابات آتی، توجه ها به شکل خاص به سمت ادامه یا عدم ادامه فعالیت زاکانی جلب شده است. معضلات زیست‌محیطی، انتصابات شائبه‌دار در شهرداری تهران، ماجرای سفر به چین و قرارداد غیرشفاف با شرکت چینی، ماجرای گم‌شدن ون‌های شهرداری، داستان ساخت مسجد در بوستان قیطریه و... گوشه‌ای از اختلافاتی بود که میان اعضای شورا و شهردار تهران در جریان بود . مهدی اقراریان عضو شورای شهر معتقد است که تمدید ۱۰ ماهه شورا به معنای تمدید خودکار دوره شهردار نیست و ادامه حضور علیرضا زاکانی باید بر اساس ارزیابی دقیق وعده‌ها و عملکرد باشد.ناصر امانی خواستار رعایت ضوابط قانونی در انتصابات مدیریتی شد و گفت در سال پایانی شورا باید از آزمون‌وخطا جلوگیری شود. نرجس سلیمانی نیز با انتقاد از توزیع غنیمتی پست‌های شهرداری، تأکید کرد که نظارت شورا به «بازی با زمان» تبدیل شده است. نکته جالب اینکه، شاید اگر خود اعضای شورای شهر تهران نیز امروز به شهریور ۱۴۰۰ باز می‌گشتند و می‌خواستند شهردار تهران را انتخاب کنند روی هر گزینه‌ای دست می‌گذاشتند جز علیرضا زاکانی .
اجرائیات شهرداری اموال‌ توقیفی را تعیین تکلیف کند + در کدام شهر بعد از جمع آوری اموال دست فروشان رسید صادر کرده اند جناب دادستان؟
دادستان کرمانشاه در جلسه شورای حفظ حقوق عامه؛

اجرائیات شهرداری اموال‌ توقیفی را تعیین تکلیف کند + در کدام شهر بعد از جمع آوری اموال دست فروشان رسید صادر کرده اند جناب دادستان؟

حمیدرضا کریمی با تأکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان در شهر کرمانشاه افزود: در سال‌های اخیر اجرائیات شهرداری به منظور رفع سد معبر و تسهیل تردد مردم برخورد‌هایی را با برخی از این دستفروشان داشته و گاهی اموال آنها را توقیف کرده است. باتوجه به هزینه‌هایی که دستفروشان برای خرید اموال توقیف شده خود داشته‌اند، ضروری است که توقیف این اموال کاملا در چارچوب قانون باشد تا پس از صدور رسید، صورتجلسه و اخذ تعهد، اموالشان به آنها بازگردانده شود. شهرداری با حضور نماینده دادستان باید کمیته‌ای را برای شناسایی اموال توقیف شده موجود در انبار‌های خود تشکیل دهد و اموال را به مالکان بازگرداند.
جزییات بودجه ۲۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی تهران در سال ۱۴۰۴ + سرانه حقوق در شهرداری تهران چقدر است؟
بودجه همیشه حاشیه دار و حاشیه ساز:

جزییات بودجه ۲۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی تهران در سال ۱۴۰۴ + سرانه حقوق در شهرداری تهران چقدر است؟

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اعلام کرد: «بودجه سال ۱۴۰۴ شهرداری تهران با رقم ۲۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.» . ۴۹.۶ درصد (تقریباً ۵۰ درصد) از کل بودجه به حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص یافته است ۱۴.۵ درصد برای خدمات شهری و محیط‌زیست در نظر گرفته شده است. ۴.۵ درصد به مدیریت بحران اختصاص یافته است. ۹.۸ درصد به مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده شده است. ۳ درصد از بودجه به شهرسازی و معماری تخصیص یافته است. ۱۹ درصد باقیمانده نیز به توسعه مدیریت و هوشمندسازی اختصاص یافته که عمدتاً مربوط به پرداخت حقوق و هزینه‌های پرسنلی شهرداری است.براساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ حدود ۵۲ همت مربوط به حقوق و مزایا و کمک به زیان زیرمجموعه‌های شهرداری پایتخت است. از ۵۲ همتی که با عنوان حقوق و مزایا و کمک به زیان زیرمجموعه‌های شهرداری پایتخت آمده، ۱۷/۵ همت با عنوان پرداخت حقوق و دستمزد و مزایا به ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر از کارکنان در مناطق ۲۲ گانه و معاونت‌های مختلف درج شده است. با تقسیم رقم مذکور بر تعداد کارکنان، رقم ناخالص حقوق و مزایای آن‌ها به‌دست می‌آید که به طور متوسط بیش از ۷۰ میلیون تومان خواهد شد. منتظر دریافت توضیحات براب شفاف سازی موضوع و تنویر افکار عمومی هستیم.
طحان نظیف: مصوبه تعویق ۶ ماهه انتخابات شوراها ابهاماتی دارد + بازگشت مصوبه به مجلس برای اصلاح
ابهام در ماده دو مصوبه برای تعویق شش ماهه:

طحان نظیف: مصوبه تعویق ۶ ماهه انتخابات شوراها ابهاماتی دارد + بازگشت مصوبه به مجلس برای اصلاح

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: «ماده ۲ مصوبه اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی پس از بررسی‌های شورای نگهبان مشخص شد که با ابهاماتی روبه‌رو است.» .وی با بیان اینکه «ماده ۲ مصوبه اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی پس از بررسی‌های شورای نگهبان مشخص شد که با ابهاماتی روبه‌رو است»؛ عنوان کرد: این مصوبه هم از جهت سازوکارهای اجرایی برگزاری همزمان انتخابات شوراها و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و هم از جهت زمانبندی انجام وظایف شوراها مثل تصویب بودجه شهرداری‌ها و دهیاری با ابهاماتی روبرو است لذا جهت اصلاح به مجلس برگشت داده می‌شود.
تنها  دو درصد از خودرو‌های تهران حق ورود به محدوده طرح ترافیک دارند: ادعای کیلویی و گل درشت درباره گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی +  انتظار باور توسط شهروندان یا جعبه گلابی؟
ادعاهای سید جعفر تشکری هاشمی:

تنها دو درصد از خودرو‌های تهران حق ورود به محدوده طرح ترافیک دارند: ادعای کیلویی و گل درشت درباره گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی + انتظار باور توسط شهروندان یا جعبه گلابی؟

سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران ،خبر داد که مبلغ طرح ترافیک کاهش یافته است؟ وی مدعی افزایش محدودیت ها برای ورود خودروها به طرح ترافیک به میزان دو درصد حجم کل خودروهای مستقر در شهر تهران و همچنین گسترش حمل و نقل عمومی شد. باید از ایشان پرسید که قرار است بعضی از این ادعاها را مردم باور کنند یا جعبه های گلابی؟ بارها و بارها درخصوص طرح بی درب و پیکر، غیر شرعی ( با ادله قابل اثبات) ، غیرکارآمد و دکان گونه ترافیک هشدار داده ایم و کسی نشنید و نمی خواهد که بشنود، پس زنده باد فساد. در روز روشن و در چشم مردم از توسعه حمل و نقل عمومی( در معنای خاص و شبکه نظام مند و استاندارد نه در معنای افزایش چندین و چند اتوبوس و ایستگاه مترو) صحبت می کنند و غلوگونه حرف می زنند و جیب مردم را با دکان و دستگاه چاپ اسکناس اشتباه گرفته اند. لعنت بر هرچه مهندسی انتخابات در مدیریت شهری و جماعت ناکارامد و فله ای ( البته که آقایان عقل کل تشریف دارند).
انتقاد وزیر کشور از اخبار درباره اخذ عوارض چند برابری از خودرو‌های پلاک شهرستان در تهران: قطعاً اجازه این کار را نخواهم داد + پایانی بر هول بازی های شورای شهر به اسم برنامه ریزی
مخالفت وزیر کشور با مصوبه شورای شهر:

انتقاد وزیر کشور از اخبار درباره اخذ عوارض چند برابری از خودرو‌های پلاک شهرستان در تهران: قطعاً اجازه این کار را نخواهم داد + پایانی بر هول بازی های شورای شهر به اسم برنامه ریزی

مؤمنی، وزیر کشور در خصوص اخباری که در رسانه‌ها مطرح شده است مبنی بر محدودیت تردد هفت روزه با پلاک‌های شهرستان در شهر تهران گفت: قطعاً مخالف این طرح هستیم و به عنوان وزیر کشور قطعاً اجازه این کار را نخواهم داد. اولاً هیچ‌گونه از مشکلات ترافیکی را حل نمی‌کند، زیرا با توجه به عوارض موجود اذهان به سمت درآمدزایی می‌رود. ثانیا مردم کارمند ما نیستند که هر موقع خواستیم آئین‌نامه‌ها را تغییر دهیم. مردم می‌خواهند در شهر آرامش داشته باشند زندگی قابل پیش‌بینی داشته باشند و هر روز تغییرات جدیدی ایجاد نشود. نکته سوم اگر بقیه شهر‌ها همین تصمیم را بگیرند که خودرو‌های پلاک تهران وارد آن شهر‌ها می‌شود عوارض سنگین بر آن ببندند، یک واگرایی ایجاد می‌شود و سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. پایگاه شعار سال، ضمن تشکر از موضع گیری کاملا درست وزیر کشور، به استحضار می‌رساند که در روز گذشته در خصوص پیامد‌های این مصوبه، هشدار امنیتی صادر کرده بود. به عزیزان شورای شهر تهران هم مجددا گوشزد می‌کنیم که دست از بعضی از هول بازی‌ها به اسم برنامه ریزی بردارند. پول مفت و جیب زنی مردم، گویا برای برخی از آقایان مزه کرده است. هرچند که مقصر شما‌ها نیستید و آن جریان پشت پرده که یک روز به طرف خواننده می‌رود و یک روز به سمت ورزشکار و یک روز به سمت شما، مقصر اصلی است. شهر با تدبیر اداره می‌شود نه جیب بری از شهروندان و پاسخگو نبودن. راستی چه خبر از درآمد‌های سالیانه طرح ترافیک و گزارشات نداده به افکار عمومی؟
دعوا بر سر گرفتن پول از نماد «فقر» و «بیکاری» :گزارشی از مصوبه مضحک شورای شهر درخصوص طرح ترافیک و چاپیدن جیب صاحبان پلاک های غیرتهرانی؟ + اف بر حماقت
آیا دستگاه شعور سنج داریم؟

دعوا بر سر گرفتن پول از نماد «فقر» و «بیکاری» :گزارشی از مصوبه مضحک شورای شهر درخصوص طرح ترافیک و چاپیدن جیب صاحبان پلاک های غیرتهرانی؟ + اف بر حماقت

شورای شهر تهران اخیراً مصوبه‌ای برای اعمال عوارض تردد خودروهای پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک به تصویب رسانده که با مخالفت وزیر کشور روبه‌رو شده است. بر اساس این مصوبه، «از سال آینده، خودروهای پلاک شهرستان برای ورود مکرر به تهران باید عوارض بیشتری نسبت به خودروهای پلاک تهران پرداخت کنند.» هدف شورای شهر تهران از تصویب این طرح، کاهش بار ترافیکی و کاهش آلودگی هوا عنوان شده است( شعار سال: زرشک با دسته طلایی). طبق آمار حدود ۱۰ میلیون، جابجایی مسافر در روز و در پایتخت انجام می شود که بسیاری از این مسافرها، حتی نمی دانند که مسافرکش ها، چه شغل، چه مدرک تحصیلی و حتی ساکن کدام شهر از کشور هستند. مسافرکشی، یکی از نمادهای فقر و بیکاری در جامعه ایرانی است، اینکه یک کارمند یا کارگر حقوقش کفاف زندگی را نمی‌دهد و در ساعات شبانه روز که وقت آزاد دارد مجبور به مسافرکشی و تامین بخشی از هزینه ها است، به یک امر متداول تبدیل شده، همچنین در سال‌های گذشته نیز شاهد بودیم که بسیاری از شهرستان های دور و نزدیک برای مسافرکشی به تهران می آیند و شاید در طول ماه، چند روز می توانند به خانواده شان در شهرستان سر بزنند.در هر روز، حدود ۴ میلیون خودرو از شهرستان‌ها و شهرک‌های اطراف تهران وارد پایتخت شده و شب‌ها از شهر خارج می‌شوند. این افراد اگر می‌توانستند در شهر تهران منزل بگیرند، این رفت و آمد را به خودشان تحمیل نمی‌کردند. واقعا شایسته است که بعد از جماعت منافق و نفوذی ،در صورت کیسه کش های بی دغدغه به زندگی مردم و مترسک های اداری کم توجه به جیب و زندگی خانوادگی مردم ، تف انداخت.
ایست به پلاک غیر تهران؟ نقدها بر یهو پارتی شورای شهر + واقعا می فهمید چه می کنید؟
وقتی بجای تنظیم ابرو ، چشم کور می کنیم؟

ایست به پلاک غیر تهران؟ نقدها بر یهو پارتی شورای شهر + واقعا می فهمید چه می کنید؟

هزینه ورود تاکسی‌های آنلاین «پلاک شهرستان» به محدوده طرح ترافیک تهران با تصمیم دیروز شورای شهر ۲برابر سایر خودروها شد. اما این مصوبه برخلاف ظاهر «محدودکننده‌اش»، سه ابهام اساسی دارد که مهم‌ترین آن، معافیت پلاک‌ شهرستان‌ها از جرایم طرح ترافیک است. بررسی‌ها نشان می‌دهد نه تنها دردسرهای تسلط این خودروها در شبکه حمل‌ونقل عمومی پایتخت با «تغییر عوارض طرح ترافیک» حل نمی‌شود که «بار هزینه اضافه‌شده به این خودروها» به احتمال خیلی زیاد روی دوش «شهروندان تهرانی» به‌عنوان مسافران این وسایل نقلیه منتقل خواهد شد. تهران «متروی کارآمد» نیاز دارد. شورای شهر بجای موظف کردن قانونی شهرداری به کاهش آلودگی هوای تهران و هزینه کرد موثر در این حوزه، گویا بفکر افزایش درآمد از راه پول های باد آورده به اسم قانونگذاری و از جیب مردم است؟ شورا در نظر نمی گیرد که بسیاری از خانوارهای تهرانی، خودرو را بشکل امانی از خانواده خود و بستگان، برای کاهش هزینه حمل و نقل به امانت گرفته اند؟ سربسته عرض می شود که این مصوبه بار امنیتی شدید داشته و پیامدزا خواهد بود. نهادهای امنیتی کشور و سازمان بازرسی متوجه عوارض احتمالی هستند؟
موافقت مجلس با تمدید ۶ ماهه دوره ششم شورا‌های شهر و روستا + آغاز فعالیت دور هفتم از ۲۳ دی ۱۴۰۴
تاخیر یک ساله در تشکیل شورا‌های جدید:

موافقت مجلس با تمدید ۶ ماهه دوره ششم شورا‌های شهر و روستا + آغاز فعالیت دور هفتم از ۲۳ دی ۱۴۰۴

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد تمدید ۶ ماهه دوره ششم شوراهای شهر و روستا موافقت کردند. دوره ششم شورا‌های اسلامی شهر و روستا و شهرداران و دهیاران منتخب آنها در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۴ خاتمه یافته و دوره هفتم این شورا و منتخبین آنها از ۲۴ دی ماه ۱۴۰۴ آغاز می‌گردد.
تداوم پتانسیل های فساد در شوراها: مخالفت مجلس با انتخاب مستقیم شهرداران توسط مردم + دنیا چطور تصمیم می گیرد؟
ادله های تافته های جدابافته؟

تداوم پتانسیل های فساد در شوراها: مخالفت مجلس با انتخاب مستقیم شهرداران توسط مردم + دنیا چطور تصمیم می گیرد؟

علیرضا زندیان، نماینده مردم بیجار در جلسه علنی روز دوشنبه صحن مجلس و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، پیشنهاد انتخاب مستقیم شهرداران توسط مردم را مطرح کرد.وی در تشریح پیشنهاد خود، گفت: اکثر مردم از عملکرد شهرداری و شوراهای اسلامی شهر در حوزه‌های مختلف گله‌مند هستند. ضعف در شفافیت و پاسخگویی شهرداران به ویژه در شهرهای متوسط و کوچک مشکلاتی را ایجاد کرده است.علی خضریان در مخالفت با این پیشنهاد، گفت: اگر شهردار را به صورت مستقیم انتخاب کنیم، شورای شهر و شهردار با یکدیگر همراه نخواهند شد. دولت هزینه اجرای این کار را ندارد و از سوی دیگر توانایی اجرای این تعداد انتخابات در سراسر کشور وجود نخواهد داشت. برخی از منتقدین معتقدند که تداوم وضع فعلی انتخاب شهردار توسط چند نفر بنام شورای شهر، معنای تداوم پتانسیل های فساد در شهرداری را می دهد.
انتقاد عضو شورای شهر از روند انتصابات در شهرداری تهران و یکطرفه بودن رسانه ملی در عدم انعکاس صدای مخالفان شهردار
واکنش اقراریان به انتصابات شهرداری:

انتقاد عضو شورای شهر از روند انتصابات در شهرداری تهران و یکطرفه بودن رسانه ملی در عدم انعکاس صدای مخالفان شهردار

عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران از روند انتصابات در شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: هر چند وقت یک بار مدیری عوض می‌شود و می بینیم در عرض سه سال چندبار مدیر یک سازمان تغییر می‌کند و تا اسم مدیر را می‌خواهیم یاد بگیریم، عوض شده است.اقراریان با اشاره به گفت وگوی اخیر شهردار تهران با رسانه ملی گفت، این نقد وارد بوده که رسانه ملی یکطرفه است و صدای منتقدان شهردار تهران را به گوش مردم نمی رساند .
از عدد سازی در طرح من شهردارم تا ادامه خاموشی بزرگراه‌های پایتخت
آمارسازی به سبک زاکانی:

از عدد سازی در طرح من شهردارم تا ادامه خاموشی بزرگراه‌های پایتخت

اعضای شورای شهر تهران امروز 5 تذکر در صحن شورای شهر تهران مطرح کردند.طرح «‌من شهردارم ۳» مدتی است که در تهران درحال اجرایی ‌شدن است‌. براساس این طرح، اهالی هر محله با شرکت در نظرسنجی، اولویت‌ پروژه‌های محل زندگی خود را مشخص می‌کنند. شهرداری تهران هم مدتی است، بودجه اختصاصی برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته است. مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران از مشارکت نیم میلیونی شهروندان در «من شهردارم ۳» طی ۱۰ روز ابتدایی اجرای طرح خبر داده است؟ امانی عضو شورای شهربیان داشته است که براساس چه پروتکلی آن کارها را می‌کنند، بودجه‌اش چقدر است و چشم‌انداز عمرانی‌اش چیست، حتی اگر از ۸ میلیون نفر که در تهران هستند،‌ پرسیده شود و در طرح شرکت کنند، چه فایده‌ای دارد؟ چه ‌کسی می‌خواهد اینها را رده‌بندی کند و چه ‌کسی خیر عمومی را در نظر می‌گیرد؟ هر کس براساس چیزی که فکر کرده‌ نظر داده ولی در‌ نهایت تحلیل و جمع‌بندی نظرات و قدرت ساکنان شهر است که می‌تواند پایه‌ساز مشارکت باشد. این قدرت اول از آگاهی و بعد از نظارت و شفافیت می‌آید سپس از مشارکتی می‌آید که متضمن بالا بردن آن آگاهی باشد و در مرحله بعدی، قدرتی که بتواند نظارت کند. حالا همه اینها را بگذارید کنار اینکه از اساس آمارها اشتباه است!
تهدیدات «تونل ۴۰ هزار میلیارد تومانی»  نه کیلومتری یا فرصت های خرید «۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس» جهت تقویت حمل و نقل عمومی؟
ایست وزارت راه‌شهرسازی به شهردار تهران:

تهدیدات «تونل ۴۰ هزار میلیارد تومانی» نه کیلومتری یا فرصت های خرید «۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس» جهت تقویت حمل و نقل عمومی؟

سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی کشور که هم‌اکنون معاون حمل‌ونقل وزیر راه است، در نامه‌ای خطاب به معاون وزیر کشور عنوان کرده، شهردار تهران در حال ساخت یک تونل ۹ کیلومتری برای اتصال میدان سپاه به بزرگراه آزادگان است؛ پروژه‌ای که ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و با این پول می‌توان «۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس» برای کسری شدید ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت تامین کرد. این تونل «باعث گره‌های ترافیکی در مناطق اطراف پروژه»، «اثر موقتی در تردد روان خودرو‌ و سپس بازگشت ترافیک» و همچنین «فرصت‌سوزی برای دستیابی به حمل‌ونقل عمومی پایدار» خواهد شد .رییس پلیس سابق راهنمایی و رانندگی کشور با کنایه نسبت به «ساخت بزرگراه طبقاتی صدر» به عنوان یک درس‌آموخته برای شهر تهران، خواستار جلوگیری از ساخت تونل ۹ کیلومتری شد.برخی از منتقدین می گویند که هرچند این تونل ممکن است آب نداشته باشد، اما احتمالا نان خوبی برای برخی ها خواهد داشت.
جابه‌جایی‌های سال آخری در بهشت؛ از بی‌قراری زاکانی در انتصاب مدیران شهرداری تا شوخی با متن احکام
حاشیه های بی پایان بر انتصابات در شهرداری تهران:

جابه‌جایی‌های سال آخری در بهشت؛ از بی‌قراری زاکانی در انتصاب مدیران شهرداری تا شوخی با متن احکام

در دوره مدیریت شهری ششم انتصابات یکی از حاشیه‌های همیشگی شهرداری تهران بوده از احکام یک ساله شهردار در سال نخست تا سرپرستانی که مدت‌ها از مهلت قانونی حکم سرپرستی شان گذشته بود و برخی از انتصابات غیرقانونی که پای سازمان بازرسی کل کشور را هم به موضوع انتصابات در شهرداری تهران باز کرد.با اینکه چیزی به پایان عمر مدیریت شهری تهران در ساختمان خیابان بهشت باقی نمانده اما این سازمان شهری همچنان در حال تغییر مدیران خود است، حالا تصمیمات علیرضا زاکانی درباره تغییر مداوم مدیران سبب‌ساز انتقاد اعضای شورای شهر تهران هم شده است.یکی از کوتاه ترین انتصابات تغییرات چند ساعته در ساماندهی صنایع مشاغل بود. سال گذشته سایت روابط عمومی شهرداری تهران اعلام کرد که شهردار تهران طی حکمی مسعود رنجبریان را به‌عنوان سرپرست و عضو هیات مدیره شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران معرفی و منصوب کرده اما دقایقی بعد برخی از کانال‌های خبری خبر از منتفی شدن این انتصاب دادند.شهرداری انتصاب چند هفته‌ای هم داشته است و جواد مالکی مدت کوتاهی به عنوان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران منصوب شده است. سال گذشته حبیب کاشانی ،عضو شورای شهر تهران در صحن علنی شورا نسبت به پست‌های من در آوردی خلق الساعه در شهرداری گلایه کرد و گفت بنظرم باید در گینس ثبت شود. سال گذشته (۱۴۰۲) ناصرامانی عضو شورای شهر تهران در توییتی نوشت که ۶۲درصد مدیران رده اول شهرداری تهران در دوسال گذشته تغییر کرده‌اند و متوسط ثبات مدیریتی آنان ۸ ماه بوده است . مهدی اقراریان می گوید که وقتی منتقدان آقای زاکانی موضوع طرح سؤال و یا عزل او را مطرح می‌کنند مدافعان آقای زاکانی بر آسیب‌های عدم ثبات مدیریتی تأکید دارند این درحالی است که شاهد سبک مدیریتی هستیم که من این الگو و مدل را بی‌قرار در انتصابات می‌دانم.
نظرات و گلایه ها
پرطرفدارترین