مدیریت شهری و روستایی - حمل و نقل

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
مدیریت شهری و روستایی - حمل و نقل
دست رد تهران به تاکسی‌های بابک زنجانی! و بازگشت تاکسی‌ها به کرج + بابک زنجانی مزاحم کاسبی چه کسانی است آقای مهدی چمران؟
چرایی هجمه ها برعلیه بابک زنجانی :

دست رد تهران به تاکسی‌های بابک زنجانی! و بازگشت تاکسی‌ها به کرج + بابک زنجانی مزاحم کاسبی چه کسانی است آقای مهدی چمران؟

چند وقتی است که بابک زنجانی به هر اقدامی دست می زند با ممانعت ها و کارشکنی ها و بهانه گیری ها و لایه کشی ها مواجه می شود. از واردات طلا و تقابل با فرزین بانک مرکزی تا تاکسی های آنلاین هیبریدی برای تهران. معلوم نیست که مهدی چمران بر اساس کدام قانون و حوزه اختیارات ، دم از مخالفت زده و توصیه به بازگشت تاکسی ها به کرج می کند؟ واقعا باید از مهدی چمران پرسید که اگر تو و امثال تو کننده بودید ،چرا وضع شهر تهران اینگونه است؟ چرا نتوانستید مشکل حمل و نقل عمومی پایتخت را حل کنید؟ آیا حق داریم با این گونه رفتارهای دارای استاندارد گونه به شما شک کنیم و آیا روا است که شائبه کاسبی پشت پرده در ذهن ما شکل بگیرد؟ مهدی چمران معتقد است که تاکسی برقی‌های متعلق به شرکت بابک زنجانی برای تهران نیست، برای کرج است و ربطی به تهران ندارد. پلاک این خودروها که شماره تهران دارند را هم اصلاح شده و به کرج بازمی‌گردند.
دور زدن قانون با ترامواهای سه کابینه؛ از تست‌های شبانه تا وعده واردات غیرقانونی۶۴ دستگاه!
تهران شهردار دارد یا یک چیز دیگر؟

دور زدن قانون با ترامواهای سه کابینه؛ از تست‌های شبانه تا وعده واردات غیرقانونی۶۴ دستگاه!

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران طی اظهارات عجیبی از واردات غیرقانونی۶۴ دستگاه تراموا در سال آینده خبر داده است. طبق قانون، هر مد جدید حمل و نقلی که قرار است وارد پایتخت شود باید مجوز شورای شهر را اخذ کند قانونی که البته شهرداری تهران برای تراموا دور زده و هنوز هیچ مجوزی از شورای شهر برای آن اخذ نکرد، البته شهرداری به مختصر اجازه‌هایی که شورا درخصوص مطالعات آن داده استناد می‌کند و با وجودعدم اخذ مجوز از شورا، این اتوبوس‌های سه کابین یا همان تراموا وارد شهر شدند و تست‌های شبانه خود را آغاز کردند.
واکنش سازمان اتوبوس رانی به ماجرای دیزلی بودن اتوبوس‌های برقی تهران و دودزا بودن ناوگان وارداتی از چین
پاسخ به تشکیک تشکری هاشمی:

واکنش سازمان اتوبوس رانی به ماجرای دیزلی بودن اتوبوس‌های برقی تهران و دودزا بودن ناوگان وارداتی از چین

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، از ابهاماتی در قراردادهای میلیاردی شهرداری با چین سخن گفت و بیان داشت که برخلاف ادعای برقی بودن ناوگان جدید، اتوبوس‌های خریداری‌شده دارای موتور دیزلی برای گرمایش در زمستان هستند، موضوعی که با هدف کاهش آلودگی هوا در تضاد است.وی گفت،ما یک اتوبوس برقی خریداری کرده ایم، اما اگر یک موتور دیزلی برای گرمایش آن استفاده شود و از طرفی برای شارژ کردن آن هم از سوخت فسیلی استفاده کنیم، دیگر چه دلیلی دارد که به سمت اتوبوس برقی برویم؟ این همان اتوبوس دیزلی است! اگر قرار باشد در فصل زمستان، یعنی زمانی که با آلودگی هوا مواجه هستیم، موتور دیزلی روشن شود، پس چرا دو و نیم برابر قیمت پرداخت شده است؟.او همچنین به هزینه ۱۰ میلیارد تومانی هر جایگاه شارژ و واردات کامل این ناوگان بدون حمایت از تولید داخلی اشاره و تاکید کرد که برخلاف ادعای آلودگی صفر، این اتوبوس‌ها همچنان آلایندگی دارند.در مثابل نیز، شرکت واحد اتوبوسرانی درباره انتشار خبری مبنی بر دیزلی بودن اتوبوس های برقی تهران که به تازگی رونمایی و وارد خطوط اتوبوسرانی شده اند، توضیحاتی ارائه کرد. ورای این مباحث، سوال افکار عمومی این است که چنین وارداتی نیاز به قرارداد محرمانه داشت؟ کجای داستان محرمانه، منافع چه کسانی را تامین می کند؟
آیا تعزیرات با الگوریتم افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی برخورد خواهد کرد؟ + بعد از حذف گزینه عجله دارم
قیمت بی‌قرار تاکسی‌های اینترنتی:

آیا تعزیرات با الگوریتم افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی برخورد خواهد کرد؟ + بعد از حذف گزینه عجله دارم

بر اساس گزارشات متواتر شهروندان گویا چند وقتی است که با وجود حضور تاکسی در منطقه‌ای خاص و ارایه درخواست از طرف شهروندان، رانندگان اقدام به تائید و قبول سفر ننموده و گویا الگوریتم محاسبه قیمت، در نوعی باز محاسبه، اقدام به افزایش قیمت محاسبه شده و پیشنهاد گردیده اولیه می‌کند. این کار ممکن است تا چندبار هم ادامه داشته باشد. موضوعی که شکایت شهروندان را در بر داشته و انتظار می‌رود که با ورود سازمان تعزیرات همراه باشد.
چالش های حمل و نقل عمومی، ترافیک و آلودگی هوا :از بودجه تا ناوگان و ضعف مدیریت و برنامه ریزی
پیروز حناچی، شهردار پیشین تهران:

چالش های حمل و نقل عمومی، ترافیک و آلودگی هوا :از بودجه تا ناوگان و ضعف مدیریت و برنامه ریزی

پیروز حناچی درباره پیامد کم توجهی به حمل و نقل عمومی و ترانزیت در سطح کشور و شهر تهران معتقد است که شمار تلفات جاده‌ای ایران با شهدای هر سال جنگ ایران و عراق برابری نموده و تلفات جاده‌ای ایران ۴۰ درصد بالاتر از میانگین جهانی است . تعداد افرادی را که جان خود را بر اثر آلودگی هوای تهران از دست می‌دهند در هر سال هفت هزار نفر اعلام می شود. میلیون‌ها ساعت از وقت این مردم در ترافیک هدر می‌رود و آلودگی یکی از بحران‌های این کلان‌شهر مانند دیگر کلان‌شهرهاست.راهکار را باید در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی جستجو کرد و تهران در حدود شش هزار ناوگان فعال برای خدمات رسانی نیاز دارد.
برکناری مسعود درستی مدیرعامل متروی تهران و جانشینی نعمت الله فرزان‌پور + دولت رئیسی پول خرید واگن‌های چینی را نداد ؟
تغییر یا برکناری مدیرعامل مترو:

برکناری مسعود درستی مدیرعامل متروی تهران و جانشینی نعمت الله فرزان‌پور + دولت رئیسی پول خرید واگن‌های چینی را نداد ؟

بر اساس اخبار دریافتی مدیرعامل شرکت مترو تهران تغییر کرد و فرزان‌پور جایگزین مسعود درستی شد.. ادعا می شود که علت برکناری،افشاگری جنجالی مسعود درستی مدیرعامل قبلی مترو درخصوص عدم پرداخت پول خرید واگن‌های چینی توسط دولت رئیسی بوده است؟!
بارگیری تاکسی‌های برقی از چین به تهران+ شائبه ها درباره ورود قطره چکانی برای کاهش صداهای مخالف
محسن هرمزی، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار تهران:

بارگیری تاکسی‌های برقی از چین به تهران+ شائبه ها درباره ورود قطره چکانی برای کاهش صداهای مخالف

محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با حضور در جلسه ۲۵۲ شورای شهر تهران مدعی شد که «۱۵۰دستگاه تاکسی آیون تا پایان این هفته بارگیری می‌شود و به سمت بندرعباس حرکت خواهد کرد. همچنین ۱۱۰دستگاه اتوبوس هم تا اواخر مرداد بارگیری و تحویل داده می‌شود.» برخی از منتقدین، بارگیری و ارسال قطره چکانی خرید‌های خارجی را نوعی مرحم بر طوفان انتقادات وارده بر زاکانی ارزیابی کرده اند.
صدور مجوز ترک تشریفات معامله ۲ میلیارد و ۶۸۱ میلیون یورویی، توسط شورای شهر تهران به شهرداری
حمل و نقل فوری- چینی:

صدور مجوز ترک تشریفات معامله ۲ میلیارد و ۶۸۱ میلیون یورویی، توسط شورای شهر تهران به شهرداری

قرار بود لایحه «اخذ مجوز انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های حمل‌ونقل و خدمات شهری» در جلسه روز گذشته شورا به تصویب برسد و تلاش مخالفان بررسی سریع بزرگ‌‌ترین قرار‌داد شهرداری هم برای شفاف‌سازی و رفع ابهامات این لایحه به جایی نرسید. سوال اینجاست که سازمان محترم بازرسی کل کشور، هیچ سوال و حساسیتی در این خصوص ندارند؟ سایر مراجع نظارتی و امنیتی چطور؟
تاکسی‌ فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن اولویت برقی سازی + مقابله با آلودگی یا فانتزی بازی و رانت؟
سید سجاد انوشه ، معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

تاکسی‌ فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن اولویت برقی سازی + مقابله با آلودگی یا فانتزی بازی و رانت؟

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان داشت که در حوزه برقی‌سازی خودروها ابتدا مسیرهای منتهی به فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن را در اولویت قرار داده‌ایم. در مورد موتورسیکلت هم موتورهای ویژه خدمت‌رسانی در اولویت هستند.وزارت کشور مکلف شده، ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ هزار دستگاه تاکسی و ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی تا پایان دوره دولت سیزدهم تهیه کند. باید از سیدسجاد انوشه پرسید که فلسفه استفاده از خودروهای برقی،برای کاهش الودگی هواست یا فانتزی بازی و افه کلاس آمدن و توزیع رانت؟ اگر قصد کاهش آلودگی هوا را داریم، آیا خودروی فرودگاه و ایستگاه راه آهن در اولویت واگذاری قرار می گیرند؟ خدایا ما را از سر این ابرمغزها در پناه خودت بگیر. اعوذ بالله من شر مدیران کاردرست؟
قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو اجرایی شد
دستاورد سفر شهردار تهران به پکن:

قرارداد خرید ۷۹۱ دستگاه واگن مترو اجرایی شد

فروزنده با بیان اینکه هدف اصلی شهردار تهران از سفر به چین موضوع حمل‌ونقل عمومی است، گفت: یکی از گام‌های بسیار مهم تکمیل قرارداد ۷۹۱ واگن بود که نهایی و زمان‌بندی مشخص شد و همچنین در جریان بازدید از کارخانه واگن‌سازی، موضوع انتقال تکنولوژی نیز مقرر شد. معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت مالی و اقتصادی اجرایی شدن این قرارداد، اضافه کرد: به هرحال این یک کار بسیار مهم است و یک رقم بسیار بالا آورده ارزی دارد؛ از سوی دیگر در خدمت‌رسانی به مردم مؤثر است و باعث گسترش تکنولوژی در داخل کشور شده و واگن‌سازی ما را به جریان بیاندازد.
افتتاح ۴ ایستگاه متروی پایتخت با حضور رئیس‌جمهور + هزینه کرد شش همت برای ۴ ایستگاه ؟
عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران :

افتتاح ۴ ایستگاه متروی پایتخت با حضور رئیس‌جمهور + هزینه کرد شش همت برای ۴ ایستگاه ؟

سخنگوی شهرداری تهران ضمن اشاره به حضور رئیس‌جمهور در آیین افتتاح ۴ ایستگاه متروی تهران گفت: پیشرفت فیزیکی ایستگاه‌های مذکور تا پیش از دوره ششم مدیریت شهری، ۶۰ درصد بوده و برای ساخت آن‌ها ۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.رقمی که تعجب حیلی ها را باعث شده و نیازمند حسابرسی دقیق با رویکرد صیانت از بیت المال است. با حضور رئیس‌جمهور ۳ ایستگاه شهران، کوهسار (شهید علی وردی) و شهر زیبا از خط ۶ و ایستگاه میدان کتاب در خط ۷ متروی تهران به بهره‌برداری رسید.مجموع طول ایستگاه‌های مذکور به ۸.۵ کیلومتر می‌رسد که عملیات اجرایی آن‌ها از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود.
ادعا‌های سردار «محمد حسین حمیدی»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص طرح ترافیک جدید + ادعای نشان دادن نان بربری دارند و لواش هم در دست شان نیست؟
عادلانه تر کردن طرح ترافیک!

ادعا‌های سردار «محمد حسین حمیدی»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص طرح ترافیک جدید + ادعای نشان دادن نان بربری دارند و لواش هم در دست شان نیست؟

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با افتخار بعنوان تنها پایگاه خبری کشور است که از ابتدا در مقابل طرح ناکارامد و با کمال صد‌ها تاسف احمقانه‌ای (در اجرا نه در ماهیت ذاتی) بنام طرح ترافیک ایستاد و مواضع انتقادی خود را حفظ نمود. هیچ یک از خبرنگاران و مدیران این مجموعه در هشت سال اخیر، از سهمیه طرح ترافیک رسانه و خبرنگاری استفاده نکرده اند. حال خبر می‌رسد که به حمد خدا قصد ایجاد تغییر در این طرح سرتا به پا ناکارامد وجود دارد و مقرر است که عادلانه‌تر و موثرتر اجرا شود. بدبین نیستیمف، اما شما هم زیاد خوش بین نباشید. مهمترین ادله بیان این استدلال، کم دانشی و اشرافیت پائین مدیران طرح ترافیک به تجارب تطبیقی در جهان است. از کریدور خروج گرفته تا شیوه‌های کنترل تردد. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، آماده تبادل تجربه با مراجع ذی صلاح در این خصوص است.
اتصال ایران به مدیترانه با خط راه آهن شلمچه به بصره + از وعده درمانی تاریخ گذشته تا وعده به دو سال آینده
درمانده در راه آهن ۳۴ کیلومتری و برنامه ریزی ریلی بینا قاره ای؟

اتصال ایران به مدیترانه با خط راه آهن شلمچه به بصره + از وعده درمانی تاریخ گذشته تا وعده به دو سال آینده

معاون اول رئیس‌جمهور برای شرکت در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی راه آهن شلمچه به بصره با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و بازدید از پایانه‌های مرزی از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان وارد استان شد. بارها است که خبر افتتاح و اتمام این پروژه، اطلاع رسانی می شود و کاری جلو برده نمی شود. اخیرا هم به گفته مسئولان، این خط ۳۴ کیلومتری، تا دو سال دیگر به بهره برداری می رسد.
امضا قرارداد هزار خودروی برقی توسط شهردار تهران
دورخیز برای حمل‌ونقل برقی بدون زیرساخت؛

امضا قرارداد هزار خودروی برقی توسط شهردار تهران

شهرداری تهران نهم مردادماه قراردادی برای ساخت ۷۳ جایگاه شارژ خودرو امضا کرد که باید تا شهریورماه آماده شوند اما از سایر زیرساخت‌های خودروهای برقی مانند تعمیرگاه‌های تخصصی خبری نیست.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد:

هرینه ۲۵ هزار تومانی پارکینگ خودرو‌ها برای اربعین ۱۴۰۲

سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه خودرو‌های شخصی ایرانی نمی‌تواند وارد عراق شود، گفت: وضعیت پارکینگ‌ها عموما مناسب است، مثلا در مهران توسعه زیادی به وسعت پارکینگ‌ها داده شده است، کاملا مسطح و محصور شده است. در مرز تمرچین نیز باند قدیمی فرودگاه و محیط اطرافش به پارکینگ تبدیل شده است و مسطح است و به دلیل نزدیکی به ارتش از نظر ایمنی وضعیت خوبی دارد. یکی از مسائلی که به دنبال حل آن بودیم، بیمه بودن خودرو‌ها در پارکینگ‌ها بود، وضعیت خیلی بهتر از سال گذشته است، تعرفه هر شبانه‌روز پارک خودرو در پارکینگ نیز ۲۵ هزار تومان است.
علت مخالفت محیط زیست با واردات ۳۵۰ دستگاه اتوبوس کارکرده دارای استاندارد یورو ۴
داریوش گلعلی زاده تشریح کرد:

علت مخالفت محیط زیست با واردات ۳۵۰ دستگاه اتوبوس کارکرده دارای استاندارد یورو ۴

رئیس مرکزملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره شرایط واردات اتوبوس با استاندارد‌های یورو۵ و اتوبوسهای کارکرده ، اظهار دشات: خودرو‌ها اگر پنج سال ساخت نیز باشد مورد قبول است، اما دولت می‌گوید که به خودرو‌های تا سه‌سال ساخت مجوز داده می‌شود و این شرایط نیز برای ۶۵۰ اتوبوسی است که یورو ۵ هستند، اما مشکل اصلی آن ۳۵۰ اتوبوسی است که یورو ۴ هستند و ما با واردات آن‌ها موافق نیستیم و اقدامات شهرداری برای ورود این خودرو‌ها قبل از قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده است.
بازگشت ۱۳ قطار ارتقاء یافته نسل اول مترو به ناوگان ریلی تا خرداد ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران:

بازگشت ۱۳ قطار ارتقاء یافته نسل اول مترو به ناوگان ریلی تا خرداد ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: با پروژه DC پلاس گام بزرگی در جهت بهره‌ور کردن قطار‌های نسل اول مترو برداشتیم. وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از حجم جابه‌جایی مسافر توسط قطار‌های DC انجام می‌شود و بیشتر بار مسافری بر روی قطار‌های AC است؛ اما با شروع پروژه DC پلاس پیش‌بینی می‌کنیم سهم قطار‌های نسل اول به ۳۸ تا ۴۰ درصد افزایش یابد و بتوانیم بخشی از کمبود ناوگان خود را با احیا قطار‌های قدیمی جبران کنیم.
پول زیاد ادعا شده در شهرداری تهران و مشکلات تداومی پله های برقی+ این داستان متروی شهید بهشتی
علت وقوع حادثه مترو در ایستگاه شهید بهشتی؛

پول زیاد ادعا شده در شهرداری تهران و مشکلات تداومی پله های برقی+ این داستان متروی شهید بهشتی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه سال گذشته تمام پله‌های برقی‌های مترو در یک حرکت جهادی بعد از دو تا سه سال روغن‌کاری شده‌اند، گفت: بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و جمع‌بندی نظرات متخصصان کمیسیون سوانح تا این لحظه بیانگر آن است که نقص فنی در گیربکس دلیل حادثه پله برقی مترو ایستگاه شهید بهشتی است.
افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه حمل جاده‌ای کالا
رییس سازمان راهداری:

افزایش ۳۰ درصدی نرخ کرایه حمل جاده‌ای کالا

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نامه‌ای خطاب به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور اعلام کرد: ستاد تنظیم بازار در خصوص تعدیل نرخ جابجایی کالا در بخش حمل و نقل عمومی جاده با اعمال افزایش ۳۰ درصدی موافقت کرد.
نظرات و گلایه ها