پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۵۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
در حالیکه خبرگزاری مهر به عنوان نخستین رسانه به نقد قیمت گذاری گاز برای فروش به شرکت نروژی پرداخته بود، رییس کمیسیون انرژی مجلس از توقف اجرای این تفاهمنامه خبر داد.

شعارسال: در حالیکه خبرگزاری مهر به عنوان نخستین رسانه به نقد قیمت گذاری گاز برای فروش به شرکت نروژی پرداخته بود، رییس کمیسیون انرژی مجلس از توقف اجرای این تفاهمنامه خبر داد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال نامه کمیسیون انرژی به وزیر نفت درباره فروش گاز به یک شرکت نروژی، گفت: برداشت کمیسیون انرژی درخصوص فروش گاز به شرکت نروژی با عنوان FLNG این بود که ۲ الی ۳مواد قانونی در این تفاهم نامه رعایت نشده است، که از جمله می توان به این موارد اشاره کرد که اگر این معامله جزء معاملات و قراردادهای جدید تعریف می شود حتما نیاز به مصوبه هیئت وزیران دارد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: در بحث فرمول فروش گاز نیز نظر کمیسیون بر این بود که باید از فرمول دیگری استفاده می شد.

* بررسی تفاهم نامه وزارت نفت و شرکت نروژی با حضور زنگنه

حسنوند با بیان اینکه چهار الی پنج محور از نقایص در این تفاهم نامه در نامه ای محرمانه به وزیر نفت اعلام شد، ادامه داد: پیش از اینکه این موضوع رسانه ای شود کمیسیون انرژی با حضور زنگنه جلسه ای برگزار و وزیر توضیحاتی در این باره مطرح کرد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وزارت نفت بررسی هایی انجام داد و اعلام کرد که اگر اشکال و نقایصی وجود داشته رفع می شود.

* انعقاد قرارداد یا فروش گاز به شرکت نروژی در دستورکار وزارت نفت نیست

وی افزود: براساس نامه ای که وزیر نفت به کمیسیون انرژی ارسال کرده در حال حاضر فعلا موضوع این قرارداد با شرکت نروژی منتفی است و انعقاد قرارداد یا فروش گاز به این شرکت در دستورکار وزارت نفت نیست.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در واقع موافقت نامه و تفاهم نامه اولیه ای بین وزارت نفت و شرکت نروژی صورت گرفته و هیچ قراردادی امضاء نشده و وزارت نفت فعلا آن را متوقف کرده است.

۶ آبان ماه در گزارشی با تحلیل فرمول قیمت گذاری گاز در این قرارداد، عنوان کرده بود که این فرمول ضامن منافع کشور نیست و باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4 دی 1396، کدخبر: 4182375، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین