پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۰۹۲
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
شهباز محسنی در نشست مشترک با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، فرماندهان انتظامی، مدیران استان، احزاب سیاسی و حوزوی و دانشگاه های کردستان با محوریت «نقش شایسته سالاری در توسعه استان» در سنندج برگزار شد.

شعار سال: شهباز محسنی یکشنبه در جلسه مشترک با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس ،مدیران استان، احزاب سیاسی و حوزوی و دانشگاهی کردستان،فرماندهانانتظامی که با محوریت «نقش شایسته سالاری در توسعه استان» در سنندج برگزار شد، عنوان کرد: امام علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر می‌فرمایند "مشورت و نظرخواهی از علما یک مسئله عقلانی و دینی است".

محسنی با بیان اینکه ما در استان کردستان انسان‌های نخبه و روشنفکر زیادی داریم، گفت: استفاده از این افراد نخبه می‌تواند روند توسعه را تسهیل ببخشد. این عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان گفت: نقش علما و نخبگان در توسعه یک نقش مهم و کلیدی دارد اما متاسفانه در بسیاری از موارد مورد غفلت قرار گرفته است. عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان با بیان اینکه نقش علما و نخبگان در توسعه یک نقش مهم و کلیدی است، گفت: استفاده از این نیروهای نخبه و توانمند می‌تواند مسیر توسعه را تسهیل ببخشد.

کردستان به عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های فرهنگی در ایران نام برد و افزود؛متاسفانه برخی نخبگان کرد در برخی زمان‌های حساس کج سلیقگی‌هایی از خود نشان دادند که به نفع استان نبوده است.با بیان اینکه نقش نخبگان در توسعه جامعه بسیار مهم است، افزود؛نخبگان یک کشورسرمایه فرهنگی و علمی یک جامعه بوده و اگرکشورهای غربیدر مسائل مختلف به رشد رسیده‌اند به دلیل استفاده مناسب از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان کشورشاناست.

محسنی عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه دنبال این هستیم که تمدن با پیشقراولی ایران سر در بیاورد، افزود: دنیا نیاز به این تمدن غنی اسلامی دارد چون جهان در حال حاضر بسیار متضرر شده است و اگر این پیام اسلام به دنیا نرسد زیان‌های زیادی را جهان بشریت خواهد دید.عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: نخبه فقط یک تحصیلکرده دانشگاهی نیست و حتی ورزشکاران با تحصیلات پایین با استعدادهایی که دارد در دایره نخبگان قرار می‌گیرند.

به گفته ایشان جوا‌نان مستعد و صاحب ذوق زیادی در استان داریم که در کش و قوس‌های جان کاه اداری ناامید و کار به جایی نبرده‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری علم و فناوری ، تاریخ انتشار 1آبان96، کدمطلب:38452، www.stnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین